Поштова адреса: 01135.  Київ-135, а/с 79. 
  Контактний телефон:  +38(044)227-93-55
  E-mail: info@agroprofi.com.ua 
             Передплатний індекс: 98990


Книги:

Топ переглядів за місяць:

НАВЧАННЯ МАЄ ВИПЕРЕДЖАТИ РОЗВИТОК...
Хочете, щоби ваші діти втілили прадавню батьківську мрію жити краще, щоби стали щасливими та...
ПРАВО НА БЕЗВІЗ,АБО РОЗЛУЧЕННЯ З РАДЯНСЬКОЮ ІМПЕРІЄЮ
Ніколи не думав, що скажу це, але я люблю бюрократію. Тільки бюрократію не українську, а...
«НІБУЛОН» ІНВЕСТУЄ ПОНАД 5,5 МЛРД ГРН В ІНФРАСТРУКТУРУ УКРАЇНИ
Лідер аграрного ринку сільгосппідприємство «НІБУЛОН» має намір у найближчі кілька років вкласти...
РЕГУЛЯРНІ ПАСАЖИРСЬКІ РЕЙСИ ВОДНИМ ТРАНСПОРТОМ ВІДКРИТО!
13-14 травня компанія «НІБУЛОН» запустила регулярні пасажирські перевезення за маршрутами...
ВІДРОДЖЕННЯ СУДНОБУДУВАННЯ ПОЧИНАЄТЬСЯ З МИКОЛАЄВА!
Коли в серпні 2009-го сільгосппідприємство «НІБУЛОН» спускало на воду перші чотири несамохідні...

Наші партнери:

СПІВПРАЦЯ З АМАКО – РІШЕННЯ ДЛЯ ВСІХ ВИРОБНИКІВ

 

Голова наглядової ради групи компаній АМАКО Віталій Скоцик
Голова наглядової ради групи компаній АМАКО Віталій Скоцик

Абсолютно неможливо уявити собі аграрну виставку в Україні без компанії АМАКО. Її візитівкою вже давно стали якісні послуги для агровиробників, найсучасніша сільськогосподарська техніка і бездоганний сервіс. За традицією, на кожному визначному для аграрної спільноти заході голова наглядової ради групи компаній АМАКО Віталій Скоцик звітує перед журналістами щодо підсумків діяльності компанії, найближчих її планів та загальних тенденцій на аграрному ринку. Так сталося і під час XXIV міжнародної агропромислової виставки «АГРО-2012». Представники аграрної преси мали чудову нагоду отримати із перших вуст від одного з найкращих топ-менеджерів вітчизняного агробізнесу відповіді на власні питання, які ми пропонуємо сьогодні до уваги читачів.

 

– Віталію Євстафійовичу, наразі ЗМІ говорять про вірогідність чергової хвилі світової фінансово-економічної кризи. Як, на Вашу думку, чи варто українцям до неї готуватися, і чи готова до неї ваша компанія?
– Я думаю, що ми повинні бути готовими до будь-яких криз. Є ж просте правило: сподіватися на добре, але готуватися до гіршого. Тому ми готуємося.
Нічого прогнозувати не буду, але є ознаки, що незважаючи на те, що ціна на вітчизняному аграрному ринку сприятлива, селяни не поспішають купувати техніку. Відтак у більшості компаній-постачальників на осінь залишаються дуже серйозні склади сільгосптехніки і запчастин. Однак за ці товари постачальникам потрібно розраховуватися з виробниками цієї машинерії. Тому вже сьогодні слід думати про певні кроки, які допоможуть швидко вирішити це питання. Такі заходи запроваджуємо й ми. Зокрема, на початку вересня компанія АМАКО оголосила про те, що піднімає закупівельну ціну на сільгосппродукцію на 10-15% вище від ринкових.

– Які можливості в аграріїв цього року придбати сільгосптехніку?
– Факторів впливу багато. Основний із них – урожай. Ми знаємо, що рік дуже складний, оскільки більше семи областей України постраждали від посухи. І наші класичні лідери з виробництва зерна – Миколаївська, Херсонська області – недобрали майже 50% зернової групи. Тому, з одного боку, наявні ціни на ринку зерна дуже хороші, але слід враховувати, що є чимало господарств, яким навіть такі ціни навряд чим допоможуть. Адже їм потрібно ще розрахуватися за борговими зобов’язаннями минулих років, розрахуватися за землю, орендна плата за яку зросла на 76% тощо.

– Чи продовжуватиме АМАКО «вести» сільгосппідприємства, тобто, надавати їм і засоби виробництва, і технології, і кошти на їх придбання?
– Ми робили і робимо це, і з’являються дедалі більше господарств, які хочуть співпрацювати на таких умовах. Передумовами цього є те, що фінансові ресурси дуже дорогі, й отримати їх середнім і дрібним господарствам дуже нелегко. Ви бачите, що процентні ставки за кредитами в гривні нині зросли до 26-28%.
Тому наш досвід цікавий багатьом підприємствам. Та й нам самим дуже подобається працювати з господарствами, які за нашої допомоги за 2-3 роки можуть вийти на нормальний рівень господарювання. Особливо, коли вони впевнені, що у нас немає прихованої мети – захопити підприємство за борги чи щось аналогічне. Навпаки, за допомогою співпраці з нами вони відновлюють ефективність свого господарювання – отримують доступ до технологій, до обігового капіталу, до постійного супроводу і того рівня знань, якого наразі у них немає.

Image– Чи виправдав себе проект АМАКО щодо просування китайської техніки на український ринок?
– Він тільки розпочався. (Проект «INCIMA», який спрямовано на дрібного виробника. Наприклад, тих, хто займається фермерством на 5-50 га, чи тих, хто, обробляючи власні півгектари чи 20 соток, також надає послуги своїм односельцям. Проект просуває малу легку сільгосптехніку китайського виробництва, яка супроводжується високоякісним сервісом компанії АМАКО. – Прим. ред.) Якщо аналізувати завезення техніки на територію України, то в перших двох кварталах цього року китайські трактори посіли перше місце за обсягами, посунувши білоруську продукцію. Ґрунтообробна і посівна техніка китайського виробництва вийшли на другі-треті місця. І не звернути увагу на таку тенденцію ми не могли. Ми відслідковували китайський ринок, щоб визначитися, з ким і як працювати.
Сьогодні на виставці ви можете побачити найбільшого світового виробника тракторів – компанію YTO. Вона випускає більше 400 тис. одиниць тракторів на рік. Це величезна цифра, якщо згадати радянські заводи-гіганти, які виробляли 100-150 тис. тракторів на рік. І левова частка з цих 400 тисяч йде на експорт.
Наша ідея дуже проста – дати доступну недорогу техніку з якісним сервісом і надійним постачанням запасних частин. Сьогодні це стало реальністю, адже з цією малою технікою китайського виробника компанія АМАКО надає повний комплекс навісного обладнання, сервісу, запчастин. Для невеличкого господарства – це вихід: наприклад, три господарі купили трактора у складчину і він закриває їм усі питання щодо механізації виробництва.
Раніше вважалося, що такі великі компанії, як наша, не повинні йти таким шляхом. Але ми впевнені, що зобов’язані надавати рішення для всіх категорій споживачів. Я своїм партнерам-виробникам розповідаю, що наша мета – не просто продавати великим холдингам великі партії. Нехай дрібний виробник купить мішечок насіння, але якісного, кілька літрів ЗЗР, але якісних! Тоді він отримуватиме хороший урожай і матиме відповідну ефективність.

– Якою Ви бачите перспективи розвитку малих і середніх господарств? І як просувається напрямок діяльності компанії АМАКО, пов’язаний з такими сільгосппідприємствами?
– Ми вважаємо, що будь-які форми господарюванні мають право на існування. Немає панацеї ані лише в агрохолдингах, ані тільки в дрібних господарствах. Має бути здорова структура агросектору, яка охоплює всі сегменти виробництва сільгосппродукції. І ринок демонструє, що для України це властиво. Нам притаманне в тому числі і дрібне виробництво. Ми не відійдемо від того, що в нас буде вироблятися багато яєць, м’яса, молока, картоплі в дрібнотоварних фермерських чи в особистих селянських господарствах. Є більш глибока дискусія: яким повинен бути агрохолдинг, якими мають бути умови його роботи, як він повинен співпрацювати з місцевою громадою. Але, на мою думку, це питання потрібно розглядати в цілому як державну стратегію.
Щодо другої частини питання, маю зауважити, що будь-яка нова ідея потребує часу і підготовки. І не тільки матеріальної, але й ментальної. Будь-який проект, який ми розпочинаємо, потребує 2-3 роки для повного його розгортання. Якщо говорити про наш проект INCIMA, ми розпочали його півтора роки тому. Але сьогодні жоден китайський трактор не затримується на складах компанії АМАКО більше двох тижнів. Погодьтеся, це красномовний факт!

– Як ви вирішуєте питання сервісу? Яка стратегія для невеличких підприємств, які не можуть заплатити за виїзд спеціалістів?
– Стратегія дуже проста: гарантійне обслуговування, яке здійснюється не за рахунок покупця, а за рахунок заводу-виробника. Тому наше завдання домовитися з виробниками таким чином, щоб наш виїзд покривав наші витрати, адже ми не можемо працювати у збиток. Тому наше завдання – навчити китайців працювати з нами таким чином, щоб ми могли надавати людям якісний сервіс. Коли ми закінчуємо гарантійне обслуговування, ми не розраховуємо, що дрібний виробник, який купив тракторець за 27 тисяч, куплятиме в нас сервіс за ціною 250 гривень за годину. Але й машина дуже проста. Наше завдання – навчити людей, які користуються цією технікою, і забезпечити запасні частини. От якщо господар буде здатний сам відремонтувати дрібні неполадки і матиме гарантований доступ до запчастин у найближчому сервісному центрі – цього буде достатньо. Якщо ж постане питання складного ремонту – двигуна чи трансмісії, звичайно, потрібно звертатися до сервісного центру. Але тоді власник техніки зможе оцінити: чи платити за ремонт і сервіс, чи дешевше здати машину нам і взяти нову з доплатою. А ми вже відремонтуємо її і продамо дешевше, ніж нову. Адже наша програма трейд-ін працює як для великої техніки, так і для малої.

– Чи не виникає питань, що, мовляв, компанія замість обслуговувати великий бізнес подалася до обслуговування, так би мовити, роздрібного виробника?
– Я ціную думку інших людей, але в мене є своя думка, власне бачення. І я бачу певні речі, які мені здаються правильними. Вони є правильними і для замовників, і для компанії, і для суспільства в цілому, і для країни. Чим більше в компанії буде замовників, тим здоровіша компанія. Якщо компанія працює з 4-5 холдингами і вважає, що це нормально, то це не так. Якщо в структурі продажів компанії холдинги займають менше 20%, то це здорова структура. Решту обсягів повинні займати дрібні виробники, оскільки вони прийдуть сьогодні, завтра і післязавтра. Ви поверніться назад і згадайте, скільки ми вже бачили різних структур і організацій на ринку. Дуже мало залишилося тих, хто проіснував на ньому більше 15 років.
Ми говоримо, що співпраця з АМАКО має бути рішенням для агровиробника – не для великого чи малого, а для усіх.

Image– Нещодавно АМАКО започаткувала проект «Обміняйте врожай на техніку». Так, наприклад, 716 тонн пшениці чи кукурудзи або 350 тонн соняшнику можна обміняти на комбайн Challenger 647С. Як ви формуєте ціни на зерно в такому випадку і чи є вже попит на таку послугу?
– Ми оголосили ціни на минулому тижні, які на 10-15% вищі за середньоринкові. Так, при обміні збіжжя на техніку ми закладаємо ціну пшениці 2200 грн за тонну при середній ринковій 1950 грн/т; кукурудзи – 2200 грн/т (ринкова – 2050 грн/т), соняшнику 4500 грн/т (4150 грн/т). Крім комбайнів ми також пропонуємо в обмін на зерно трактори, обприскувачі, сівалки, дискові борони, культиватори, причіпний бурякозбиральний комплекс. Ця пропозиція діє до 20 вересня ц.р.
Ми пішли на цей крок для того, щоб стимулювати людей віддавати своє вирощене збіжжя в обмін на можливість швидко взяти те, що пропонуємо ми. У переважній більшості ми планували, що це буде техніка. І я бачу на виставці, такий підхід спрацьовує. Нехай не на 100%, як хотілося б, але на 80 – точно. І це цікаво.

– Які ще програми фінансування пропонує АМАКО агровиробникам?
– Це стандартні напрацьовані схеми. Це лізингові схеми за умови 20-25% передплати і з різними відсотковими ставками. Якщо в лізинг береться зернозбиральний комбайн терміном на один рік, то ставка становить один відсоток річних; на три роки – 3,75-4,8%, на п’ять років – 6-8% річних. Якщо порахувати орендну плату за комбайни, то, безумовно, вигідніше брати його у лізинг.

– Цьогоріч виставка «АГРО» відбулася у вересні замість традиційного червня. Добре це чи погано для вашої компанії і для аграріїв узагалі?
– Я ще не визначився. Є елементи, які не сприяють такому календарю, оскільки всі звикли, що виставки краще мати в першій половині року до початку активної фази жнив. З іншого боку, зернові і зернобобові вже зібрали і на ринку сформувалась ціна. Господарствам легше визначитися з тим, що вони можуть купити під осінню компанію чи на наступний сезон. Тобто, між нами та споживачами йдуть більш конкретні дискусії у порівнянні з червневими виставками. Хоча ми багато років пропонували і досі хочемо, щоб такі виставки проводилися в травні. На нашу думку, це був би оптимальний період для «АГРО».
Зараз добре те, що виробники бачать, який зібрали врожай і скільки можуть заробити. Проте посівна вже реально триває, а на наступний рік планувати потреби сьогодні дещо зарано. Втім, подивимося – наша компанія вперше бере участь у виставці у такий період.



Стати Агропрофі просто! Лише за кілька кліків!

Події:

Ціни на зернові: