Статті

У КИЄВІ ПРЕЗЕНТУВАЛИ НОВИЙ СОРТ ТЮЛЬПАНІВ ДЖАМАЛА

Уперше в історії новий сорт тюльпанів голландської селекції виведено на честь жительки України — Джамали, улюблениці мільйонів, переможниці співочого конкурсу «Євробачення-2016», народної артистки України. Урочиста презентація цієї яскравої гарячо-червоно-жовтої квітки та вручення відповідного сертифікату Джамалі відбулися за участі почесних гостей та численних пошановувачів квітів 21 березня в Києві під час міжнародної виставки Flower Expo Ukraine-2017.

Автори сорту, власники нідерландської компанії StoKolex, особисто взяли участь у презентації. Компанія StoKolex, що міститься в містечку Діркшорн, спеціалізується на поставках луковичних квітів до країн Східної Європи і добре знана серед фахівців ринку квітів України. Слід зазначити, що Нідерланди, як визнані у світі законодавці квіткової моди, дуже прискіпливо ставляться до присвоєння новим сортам власних назв, тим більше наших сучасників. Тож надання сорту знаних на весь світ голландських тюльпанів імені громадянина нашої країни говорить про підтримку Нідерландами демократичних перетворень в Україні. Про це наголошували представники дипкорпусу цієї країни, адже виставка квітів FlowerExpoUkraine традиційно проходить за підтримки посольства Королівства Нідерландів в Україні. Рішення назвати квітку іменем людини-символа України прийшло авторам сорту після виступу Джамали на визнаному світовому конкурсі «Євробачення-2016», яка заслужено перемогла із дуже незвичайною для такого конкурсу і водночас дуже сильною піснею «1944». Відтак співачка з українським серцем зробила набагато більше для підтримки своєї країни, ніж багато політиків разом узятих. Так, попередній новий сорт червоних тюльпанів із білою брівкою 2011 року було присвячено Президентові Польщі (1990-1995) Леху Валенсі, лауреату Нобелівської премії миру.

Сорт тюльпанів Джамала — абсолютно новий, сильний, стійкий до хвороб, середнього терміну дозрівання, дуже яскравий — масова його висадка зовні нагадуватиме поле у вогні.

Під час презентації нової квітки разом із Джамалою (Сусаною Джамаладіновою) була присутня її мама Галина Михайлівна (Тумасян, вірменка за національністю — прим.ред.), що додало святу сімейного затишку.

Співачка розповіла, що відреагувала на пропозицію голландських квіткарів із подивом. «Для мене ця новина стала суцільною несподіванкою, — сказала вона. — Це дуже і приємно, і зворушливо. Особливо з огляду того, що мій тато (Алим Айярович Джамаладінов, кримський татарин — прим.ред.) в Криму тривалий час займався розведенням тюльпанів. І це було нашою сімейною справою, як тепер кажуть, сімейним бізнесом». Вона розповіла, що на їхній ділянці завжди було багато саме тюльпанів різних сортів із усіх куточків світу. І вона дівчинкою допомагала татові доглядати за квітами, а також продавати квіти і луковиці на базарі. І це був її перший досвід отримання зароблених власним трудом грошей.

Навряд на той час батько міг собі уявити, що колись в його теплицях з'являться квіти, які носитимуть ім'я його донечки, розчулившись промовили представники голландської компанії StoKolex. Вони повідомили, що наразі сорт тюльпанів Джамала існує в обмеженій кількості. Однак вони впевнені, що у цієї квітки, як і в України, — прекрасне і довге життя.

Слід зазначити, що Flower Expo Ukraine — є міжнародною спеціалізованою виставкою з квіткового бізнесу, садівництва, ландшафтного дизайну та флористики в Україні, яка цьогоріч гостинно відкрила двері тисячам гостей і учасників в одинадцяте. Вона зазвичай проходить у Києві у Міжнародному виставковому центрі (МВЦ) на Лівобережній.

Символічно, що презентація тюльпану Джамала відбулася саме тут, адже проведення пісенного конкурсу «Євробачення-2017» в Україні стало можливим саме завдяки Джамалі і проходитиме він буде саме в приміщенні МВЦ. Конкурс розпочнеться 9 травня, і заради підготовки МВЦ до цієї визначної світової події керівництво МВЦ попросило організаторів усіх виставок, що мали відбутися після 1 квітня, перенести дати проведення. Тож заради «Євробачення» організатори виставки квітів, а це ТОВ «Компанія «Місто Мрії» (Україна) та Nova Exhibitions BV (Нідерланди) під патронатом Союзу українських квіткарів, посунули її з кінця квітня на 21-23 березня.

Цьогоріч на виставці було представлено 95 компаній із 9 країн світу, протягом трьох днів її відвідало близько 10 тисяч людей, щоби встановити нові контакти, отримати інформацію про стан ринку або відвідати деякі з численних квіткових демонстрацій.

Виставка традиційно складалася з чотирьох розділів: квітковий бізнес і флористика, технології садівництва, розплідники і ландшафтний дизайн, послуги. Широкій аудиторії було представлене розмаїття кращих у світі зразків зрізаних квітів і декоративних рослин, кімнатних квітів і цибулин, сіянців і живців, а також садові рослини, дерева і кущі, бонсаї і сукуленти тощо. У всьому різнобарв'ї, на всі смаки і можливості гаманця, була представлена флористична продукція — від букетів і оформлення урочистостей до упаковки і матеріалів для зовнішньої обробки тощо.

Протягом виставки повсякчас відбувалися тематичні заходи для дорослих і дітей, для фахівців галузі і людей, які не уявляють свого життя без квітів. Так, було організовано захоплюючу програму від компанії FlowerFame з Нідерландів в особі провідних квіткових дизайнерів, таких як Пітер ван дер Слюс та Тон ван Джарсвельд. Жвавий інтерес викликав конкурс «Букет для дітей», організаторами якого стала благодійна організація «Союз українських квіткарів» та «Асоціація українських флористів», а спонсором — компанія «Асканія-Флора».

Живий інтерес до виставки з боку іменитих учасників і простих відвідувачів укотре підтвердив, що попри всі складності в житті країні український ринок квітів продовжує розвиватися, споживання продукції квіткарства збільшується. Адже дія квітів на людину не обмежується суто емоційною стороною, вони позитивно впливають на наше сприйняття реальності і на здоров'я. Мудрі люди кажуть, що той, хто постійно оточує себе рослинами, і до ближніх квітки пришиває.

Артем Житков

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"