ПРОБИВНА СИЛА РІЧКИ
Ще з античних часів прямувало збіжжя до моря по Дніпру, і з того часу нічого не змінилося: так само вирощують хліб працьовиті руки українських хліборобів, так само велично несе свої води до моря сивий Дніпро. Чому ж тоді не везе він на своїх плечах українське збіжжя? Адже навіть невігласові зрозуміло, що використовувати автотранспорт вигідніше було б не для «вбивання» доріг на експортних напрямках до портів Великої Одеси, а для доправляння зерна до найближчої річкової пристані. На таких відстанях навіть до краю обмежена урядом вантажопідйомність матиме сенс. Чому ж тоді такий шлях не спадає на думку всім перевізникам?
Сьогодні лише 3% зернових потрапляють у порти річковим транспортом, тоді як у США до портів Мексиканської затоки (Нового Орлеану та Південної Луїзіани) річкою прямує 60% зернових. Навантаження на річки потрібно збільшувати не тільки з огляду на плани зі збільшення експорту в цілому, річки повинні забрати на себе зернові вантажі з доріг. Менше вантажівок — довше життя доріг.
Та тут виникає кілька «але»: для повноцінного відновлення річок як транспортних артерій потрібні капіталовкладення в ремонт шлюзів, розвідних мостів, систематичне днопоглиблення. Зерно до річки може б і повезли, та нікуди — адже з кузова вантажівки його не можна навантажити на баржу, потрібні річкові термінали. Проте, маючи природній водний шлях та експортно орієнтоване сільське господарство, українська держава ніяк не опікується розвитком цього шляху сама і не створює передумов, аби цим займалися приватні компанії.
Звісно, є «НІБУЛОН», котрий вже майже 10 років самотужки реалізує величний патріотичний проект з розбудови річкової інфраструктури і наближення внутрішніх водних шляхів до тих стандартів, котрі давно існують у всіх розвинутих країнах. Проте одна компанія, хоч якою б потужною вона не була, не здатна замістити собою державу — і не лише в сенсі економічному, але й політичному.
СОРТИ КАРТОПЛІ ДЛЯ ПОЛІССЯ
В рамках першої спеціалізованої української конференції «Інноваційні технології вирощування картоплі. Картопляна продукція Made in Ukraine», що відбулася 19 квітня у Немішаєвському агротехнічному коледжі викладач відділення «Аграрний бізнес» Олена Дяченко розповіла, що в коледжі досліджують різні сорти картоплі: за останні п'ять років через поля навчального закладу пройшло близько 50 сортів вітчизняної селекції і приблизно 30 зарубіжної. Оцінюють сорт за багатьма показниками, зокрема врожайністю, лежкістю, стійкістю проти хвороб і шкідників, несприятливих погодних умов, придатністю до механізованого збирання тощо. Доповідач виокремила кілька сортів, що добре себе показали на полях коледжу, тобто у зоні Полісся. Про їхні якості та особливості вона і розповіла. СОРТИ КАРТОПЛІ ДЛЯ ПОЛІССЯ
КВІТИ, ЯК ЛЮДИ — КОЖНА З ХАРАКТЕРОМ!
На підтримку квітникарства в нашій країні 17-19 квітня в Києві гостинно прирошувала знавців справи і простих пошановувачів квіткового світу Міжнародна спеціалізована виставка Flower Business Expo, організована спільними зусиллями України та Нідерландів. КВІТИ, ЯК ЛЮДИ — КОЖНА З ХАРАКТЕРОМ
«НІБУЛОН» ЗМІЦНЮВАТИМЕ ПРОДОВОЛЬЧУ БЕЗПЕКУ НА БЕРЕГАХ НІЛУ
Унікальний досвід «НІБУЛОНа» у будівництві зернових елеваторів, річкових терміналів, самохідних і несамохідних суден та у відродженні річкового судноплавства на території України гідно оцінили у Єгипті.
КАРТОПЛЯ ПО-СТУДЕНТСЬКИ
Перша спеціалізована українська конференція «Інноваційні технології вирощування картоплі. Картопляна продукція Made in Ukraine» відбулася 19 квітня у Немішаєвському агротехнічному коледжі.
СОВІСТЬ БРЕХЛИВОГО ПОСАДОВЦЯ, АБО ПОКРАЩЕННЯ ЖИТТЯ І ВЧОРА, І СЬОГОДНІ, І ЗАВТРА
Увесь минулий рік уряд активно працював над економічним зростанням країни та підвищенням добробуту її громадян. Я вам не скажу за всіх і кожного, проте є низка громадян, котрим діяльність уряду явно пішла на користь. В першу чергу, це самі члени уряду — зростання грошових активів, нові квадратні метри, люксові автомобілі і навіть авторські права на книги — минулий рік видався напрочуд продуктивним для членів Кабінету міністрів.