Статті

КВІТИ, ЯК ЛЮДИ — КОЖНА З ХАРАКТЕРОМ

Це лише квіточки, кажуть агрономи в очікуванні ягід. Бо для них цвіт — не головне. Та є в світі дуже багато людей, які затамовують подих саме від квітки — від моменту сходу її з зернинки до стиглого бутона, який от-от розкриється і приголомшить довколишній світ своєю довершеністю, витонченістю і красою. Кажуть, що квітникарі щасливіші за інших завдяки такому захопленню. Та щастя в руках кожного з нас: давайте вирощувати квіті і робити світ яскравішим і добрішим. А відтак — щасливішим.

Мистецтво прикрашати живими квітами і їхніми зображеннями, гілками та супутніми декоративними матеріалами одяг, оселю і навіть зачіски сягає прадавніх часів. Квітка як символ життя посідала неабияке місце в Трипільській культурі, яка існувала задовго до цивілізацій стародавнього Шумеру, Єгипту та Китаю, які вважаються витоками мистецтва флористики. В більш пізніх цивілізаціях існувала традиція прикрашати квітами палаци правителів, храми та статуї богів. Особливого поширення набули прикраси з квітів, гілок і плодів в античні часи. Так у Давній Греції піднесення гілки маслини і лавра були висловленням шани і поваги видатним полководцям, переможцям спортивних змагань, знаменитим митцям та ораторам. З квітами пов'язана величезна кількість легенд, наприклад, про самозакоханого прекрасного нарциса або скромну запашну фіалку, яка виросла зі сліз розчуленості Адама за прощені Господом його гріхи.

Для більшості з нас квіти — це просто мешканці ошатних осель або елемент декору, вишуканий подарунок на свято або презент від небайдужої вам людини просто для створення піднесеного настрою. А для квіткарів — це захоплення прекрасним, яке зрештою перетворилося на спосіб життя, стало бізнесом. Ця галузь із багатовіковими традиціями продовжує розвиватися і дивувати різноманіттям сортів, розмірів, кольору квітів та незвичайними композиціями.

На підтримку квітникарства в нашій країні 17-19 квітня в Києві гостинно припрошувала знавців справи і простих пошановувачів квіткового світу Міжнародна спеціалізована виставка Flower Business Expo, організована спільними зусиллями України та Нідерландів. Започаткована ще 2006 року цьогоріч вона стала 12-ю за ліком і була традиційно присвячена квітковому бізнесу, садівництву, флористиці та ландшафтному дизайну.

Це єдина й унікальна платформа для квіткарів у нашій країні, які в переважній більшості стверджують, що попри складний стан вітчизняної економіки в їхньому сегменті спаду немає. Останніми роками навпаки попит на квіткову продукцію зростає. У нашій країні квітковий бізнес належить до категорії рентабельних, навіть попри високу конкуренцію на ринку.

Традиція дарувати квіти дуже міцно укорінилася і, навіть за кусючої вартості, слід віддати належне українським чоловікам — вони продовжують балувати жінок квітами.

Саме тому квітникарство посідає почесне місце серед прибуткових сільськогосподарських видів діяльності. Це тонка, з великою кількістю нюансів, проте дуже вишукана та видовищна справа.

Більше восьми десятків учасників із різних країн представляли на виставці квітковий бізнес, який був зорієнтований на різні групи споживачів. Нашу ж увагу привернула продукція для пересічних пошановувачів квітів та флористики.

Одразу змушував уповільнити ходу і неодмінно посміхнутися стенд компанії Cool Weirdos. Тут у буквальному сенсі ожили м'які іграшки і знайомі з дитинства мультяшні персонажі, а ще — квіти, смайлики, тістечка й інші смаколики.

Зроблені у формі іграшок — це своєрідні тканинні вазони-сувеніри, наповнені природною тирсою і насінням зеленої трави. Кожна іграшка виконана вручну і розфарбована так само екологічно чистими фарбами. Підтвердженням цьому є позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Також компанія має вітчизняний патент на ці вироби.

Такі природні сувеніри безпечні і призначаються для споживачів різних вікових груп, але насамперед для дітей. Ідея полягає в тому, щоби дати траві прорости, а потім доглядати за нею, як за кімнатним газоном. Але, як відомо, без труда немає плода. Тож спочатку на декілька хвилин виріб слід занурити у чисту воду, потім упродовж п'яти днів постійно поливати і водночас спостерігати, як ця травичка проростає, утворюючи, наприклад, зачіску у звірятка. В процесі підростання траву можна підстригати, змінюючи, наприклад, зачіски своїй живій іграшці. Насправді дуже цікаво, особливо для міського дітлаха, доглядати за такою іграшкою, поливати її. Це активізує в дитині почуття відповідальності.

Крім того, і дорослі теж люблять бавитися іграшками, тому вони часто-густо для поліпшення настрою прикрашають свої оселі та робоче місце оригінальними сувенірами. Сьогодні дуже важко здивувати людину подарунком, але цей презент точно не стане банальним ані для дітлаха, ані для дорослого.

Також доволі незвично серед інших експонентів виглядали флораріуми та палюдаріуми компанії Міні-світ.

Простіше кажучи — це своєрідні куточки природи під склом: пляшки і пляшечки на всі смаки, скляні ліхтарі, журнальні столики, акваріуми тощо. Виглядає це дуже естетично та оригінально, а більш вишукані та дорогі композиції оснащені водоспадами, струмочками і туманом, мають спеціальне освітлення.

Одним із лідерів для прихильників яскравих «селфі» та фото став стенд компанії Fantazia Group. Пройти повз було просто неможливо, адже тут було облаштовано вишуканий флористичний куточок — фітостіну із екзотичними квітами та рослинами, стежкою та навіть ліхтариками.

Fantazia group — це українська компанія, яка займається вирощуванням та імпортом зрізаних квітів, горщикових рослин та супутніх товарів для квітникарства. Компанія є родинною справою, заснованою більше трьох десятиліть тому, що починалася зі звичайного вирощування тюльпанів. Поступово вона налагоджувала співпрацю з квітковими плантаціями Польщі, а ще за декілька років почала співпрацювати із ринками законодавця тюльпанової індустрії — Голландією. Сьогодні компанія виступає партнером у різноманітних виставках і фестивалях, проектах весільної флористики, готельної справи тощо.

Щойно минули великодні свята, а піднесений настрій продовжували підтримувати різнокольорові зайчики. Такі самі, яких мільйони наших співгромадян і гостей столиці могли бачити на Софійській площі. Там їх було аж 300 штук, і кожен – неповторний. Це все — арт-об'єкти для саду та городу компанії Global Market.

Вони вироблені з того самого матеріалу, що й корпуси яхт, — склопластика. Він напрочуд легкий і при цьому дуже міцний, здатен приймати будь-які форми і не піддається впливу низьких та високих температур (від -40 до +40°С).

Зазвичай замовниками таких незвичних об'єктів є готельні комплекси, арт-майстерні та фотосалони, магазини з просторими вітринами і ошатні крамнички, ресторани і розважальні комплекси. Дуже популярні фігурки зі склопластику серед власників садиб та присадибних ділянок, щоби додати родзинку ландшафтному дизайну.

Столична компанія працює на ринку з 2005 року. Цьогорічну участь у Фестивалі писанок на Софійській площі тут вважають головним успіхом. Завдяки своїм зайцям, можна сказати, наступного ранку компанія Global Market прокинулася відомою на весь світ.

Ще однією приємною подією стало для нас знайомство з компанією Dillewijn Zwapak із Нідерландів (м.Алсмере), яка на ринку вже майже 80 років. Тут займаються експортом вишуканої фурнітури для квіткових композицій від стильного пакування і декоративних прикрас до різноманітних вазонів. Людей в компаній працює багато, наприклад, є творча п'ятірка фахових дизайнерів, єдиним завданням котрих став постійний моніторинг тенденцій на флористичному ринку та впровадження актуальних трендів у виробництво. Багато десятиліть тому Dillewijn Zwapak починали зі звичайних газет для пакування квітів, поступово вдосконалювалися, впроваджували новітні технології і за довгі роки копіткої праці виросли до розмірів справжнього гіганта квіткової індустрії. Нині компанія експортує продукцію до Канади, Японії, США, Південної Європи та багато інших країн світу. Щодо тенденцій сучасного оздоблення й упаковування букетів, то тут наголошують, що кожна країна унікальна і має свої певні вподобання. Їх дуже тішить, наприклад, що в Україні екологічні паперові обгортки поступово витісняють дотепер популярний нудний целофан.

Нам також трапилося поспілкуватись із кенійським бізнесменом Кумаром Анансом, представником двох плантацій — Isiniya Roses Limited та Porini Flowers. Як відомо, завдяки своїм природно-кліматичним умовам і налагодженим технологіям вирощування  саме Кенія і Еквадор є найбільшими постачальниками зрізаних троянд на світовий ринок.

Тож заснована нашим співрозмовником 20 років тому компанія спочатку вирощувала овочі, а згодом переключилася на квіти і залишається в цьому сегменті дотепер. Вона експортує свіжі зрізані квіти до багатьох країн світу, у тому числі Японії, Австралії, України, Росії тощо. Головною перевагою квітів з плантацій пана Ананса є їхня якість. «Наші квіткові плантації розташовані на найвищих ділянках у Кенії — 2850 метрів над рівнем моря. Завдяки цьому розмір квітів є більшим — і бутони, і листя, і висота стебла. Ми вирощуємо 32 сорти квітів, найбільш популярними з яких є троянди, гіпсофіли та хризантеми», — розповідає квітникар.

Союз українських квіткарів, під чиїм патронатом завжди проходить виставка, декілька років тому започаткував у рамках заходу творчій соціальний проект під назвою «Квіти — енергія життя». У попередні роки флористи створювали персональні букети, змальовані з психологічних портретів відомих постатей, щоби продемонструвати тотожність квітів характеру людини. Тобто, стверджують фахівці, квіти, як люди — кожна зі своїм характером!

Цьогоріч виникла ідея створити проект «Букет-портрет» і присвятити квіткові композиції для різних порід собак. Адже, на думку експертів, тварини і рослини допомагають гармонійно існувати людині у сучасному житті. Виходячи з особливостей породи: характеру, повадок та зовнішності собак, флористи підбирали і створювали унікальні композиції.

Тож, сподіваємось, що наступного року на нас знову чекатиме розмаїття квіткових композицій та вишуканих прикрас на святі квітникарів.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"