Нові статті

ШКОЛА ЯК ЦЕНТР РОЗВИТКУ ГРОМАДИ

Цьогорічне перше вересня видалося напрочуд теплим і лагідним та зібрало на шкільних подвір'ях силу-силенну людей. Бо припало на суботній вихідний, який сам Бог велів проводити в колі рідних і близьких...

СУДНА ПОСТАЮТЬ ІЗ ЛЮДСЬКОЇ МРІЇ, ПІДКРІПЛЕНОЇ СИЛОЮ І ПРАЦЕЛЮБСТВОМ

Відтоді як наш далекий пращур з'єднав до купи кілька колод, перетворивши їх на плавзасіб, людство наполегливо оволодівало як мистецтвом судноводіння, так і суднобудування. Спершу освоювали те, що ближче і доступніше...

ПРОГНОЗИ ВРОЖАЙНОСТІ ПІЗНІХ КУЛЬТУР 2018

Несприятливі погодні умови (спочатку дощі, потім засуха) призвели до розвитку хвороб, що, у свою чергу, призвело до погіршення якісних та кількісних показників урожаю пізніх культур у поточному сезоні. Обстеження посівів зернових...

ФОРПОСТ НЕЗАЛЕЖНОСТІ НА ЗМІЇВСЬКІЙ ЗЕМЛІ

Напередодні національного свята — 27-ї річниці Незалежності України, ми побували на Харківщини, яка доленосної весни 2014-го стала форпостом українського духу, не дала проросійським сепаратистам розколоти країну. Цього разу ми мали можливість...

ЗЕРНО ПОТРЕБУЄ НАЛЕЖНОЇ ЛОГІСТИКИ

Аграрно-логістичний форум «Дніпро-Дунай-Чорне море» працював у Миколаєві 22-23 серпня. Організатором виступило інформагентство «АПК-Інформ» у партнерстві з IFC, «Swiss confederation», ТОВ СП «НІБУЛОН», Українською зерновою асоціацією та Асоціацією «За розвиток річки...

КОРАБЕЛИ «НІБУЛОНА» СПУСТИЛИ НА ВОДУ ПЕРШЕ 100-МЕТРОВЕ СУДНО

3 березня 2018 року з реконструйованого сліпу суднобудівно-судноремонтного заводу «НІБУЛОН» (ССЗ «НІБУЛОН») спущено на воду перше несамохідне судно проекту В5000, довжина якого становить 101 м. Цей спуск ознаменував новий етап у житті суднобудівного підприємства компанії «НІБУЛОН». Подія мала статися дещо раніше, але через складні погодні умови її було відтерміновано.

«Спуск цього судна був запланований раніше, але на той час припала негода, що спричинила перемерзання заливу. У таких екстремальних умовах спускати судно недоцільно, адже сильний вітер та пониження температури викликали коливання рівня води до 1 м. Звичайно, і сьогодні  також погодні умови непрості, сильний туман і крига, але ми змушені судно, адже наступні замовлення вже зачекалися свого переміщення на стапельні плити. У понеділок спускати судно не прийнято, а тягти до вівторка, значить згаяти багато робочого часу. Технологічний же цикл будівництва суден зупиняти не можна!», — зазначив головний інженер заводу Іван Таужнянський.

Проект В5000 — несамохідні судна вантажомісткістю 5 тис. тонн, змішаного плавання, з двома трюмами та покращеними експлуатаційними якостями, зокрема гідравлічною системою приводу люкових закриттів. Новий удосконалений проект несамохідних суден шириною 17 метрів фахівці компанії створили на основі вивчення досвіду Америки й Європи. Це перше судно шириною 17 метрів збудоване на заводі для експлуатації на Дніпрі. Використання несамохідних суден нового проекту підвищить ефективність роботи флоту компанії «НІБУЛОН». Значна вантажність суден дозволить оперативно доставляти більші суднові партії вантажів із річкових терміналів на Дніпрі та Південному Бузі і перевантажувального термінала в Миколаєві на зовнішній рейд і, як наслідок, наростити обсяги річкових перевезень та перевалки.

Це історична подія, якій передувало будівництво двох нових цехів з автоматичною лінією очистки та ґрунтовки металопрокату і металообробки з машинами плазмового і газового різання, урочисте введення в експлуатацію яких відбулось у травні 2017 року під час проведення на заводі Міжнародної виставки «Суднобудування-2017». Після цього в експлуатацію було введено збірно-секційний цех із надсучасним обладнанням від провідних виробників світу і розпочато будівництво нового проекту багатоцільових буксирів-кантувальників потужністю 3500 к. с. (проект Т3500).

Реалізація такої масштабної реконструкції потужностей заводу стала можливою завдяки підтримці Європейського інвестиційного банку, підписання угоди з яким відбулось у Брюсселі в будівлі Європейської комісії в грудні 2016 року. У рамках співпраці з банком компанією 2017 року також збудовано два перевантажувальні термінали на Дніпрі та один елеваторний комплекс.

Реконструкція суднобудівного підприємства «НІБУЛОН» виводить його на абсолютно новий вищий рівень. Після її завершення суднобудівно-судноремонтний завод компанії буде найсучаснішим в Україні і, без сумніву, одним із найкращих в Європі.

Перебудова сліпу, яка тепер дозволить заводу компанії спускати 100-метрові судна, стала новим викликом для нібулонівських суднобудівників. Адже на момент придбання майнового комплексу у серпні 2012 року та створення на його базі ССЗ «НІБУЛОН» завод міг виготовляти судна не більше 70 м. Спуск на воду першого такого замовлення дає змогу компанії будувати повнокомплектні судна різного призначення довжиною 100 м.

У планах компанії «НІБУЛОН» — збудувати додатково ще п'ять колій сліпу, що дасть змогу будувати та спускати на воду судна довжиною до 140 метрів. Саме таку довжину за проектом має самохідний перевантажувач проекту П-140 із двома крановими частинами вантажомісткістю 10 тис. тонн та продуктивністю 18 тис. тонн на добу, який у змозі витримувати морські хвилі висотою до 3 метрів. Будівництво такого надсучасного вантажного судна розпочнеться вже в серпні поточного року.

Одночасно компанія «НІБУЛОН» за підтримки Міжнародної фінансової корпорації завершує будівництво комплексу з перевалки зернових та олійних культур у складі перевантажувального термінала у Миколаєві ємністю близько 43 тис. тонн.

Для чого це потрібно компанії «НІБУЛОН»? Це збільшить швидкість обробки суден, а отже, підвищить ефективність збудованого на власному суднобудівному підприємстві флоту компанії, який після завершення будівництва потужностей і причалу використовуватиметься виключно як транспорт для перевезення сільськогосподарської продукції та інших вантажів, а не як ємності для зберігання на воді.

До речі, будівництво і додаткових підйомно-спускових та відкатних доріжок на суднобудівному заводі, і нового комплексу з перевалки на перевантажувальному терміналі у м. Миколаїв розпочалося одночасно — у грудні 2017 року.

Сьогодні компанія завершила перший етап перебудови сліпу, що дозволяє спускати 100-метрові судна, а вже у березні в експлуатацію буде введено потужності для приймання, зберігання та відвантаження зернових і олійних культур та причал у складі перевантажувального термінала у Миколаєві.

Таким чином, за зимовий період компанія повністю завершить будівництво всіх об'єктів. Це є свідченням того, що жодні перешкоди: складні погодні умови, затримки дозвільних документів, — не стануть на шляху успішної реалізації інвестиційної програми ТОВ СП «НІБУЛОН. 

Сьогодні на суднобудівному заводі в рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком триває будівництво другого судна проекту В5000, що буде спущено на воду вже у квітні, а також двох багатоцільових буксирів-кантувальників проекту Т3500. Окрім цього, суднобудівним заводом «НІБУЛОН» 2018 року планується будівництво чотирьох буксирів проекту POSS-115, два з яких будуть введені в експлуатацію у серпні і вересні, та плавучого крану проекту П-140. Усього на воду 2018 року буде спущено 6 замовлень.

У планах компанії на найближчі роки збільшити флот до 100 одиниць, зробивши його не лише найбільшим, але і найсучаснішим та найефективнішим в Україні.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"