Статті

НАЙКРАЩЕ – ДІТЯМ. У ЗГУРІВЦІ ВІДКРИТО МОЛОЧНИЙ ЗАВОД ДИТЯЧОГО ХАРЧУВАННЯ

ImageКоли люди роблять добру справу, то і погода їм сприяє. Ще зранку 25 жовтня було похмуро і мрячно, проте варто було зібратися гостям на урочистості з нагоди відкриття нового заводу дитячого харчування філії ПАТ «Яготинський маслозавод» «Яготинське для дітей», як до них приєдналося й осіннє сонце.
Як це у нас заведено, відкриття нового підприємства перетворилося на імпровізоване свято: подивитися на новобудову прийшли і малі, і дорослі жителі Згурівки, за хвильку вже лунали пісні у виконанні народного хору. Людей можна зрозуміти, адже нове підприємство створює сто нових робочих місць, запроваджує нову культуру виробництва.
Новобудова у Згурівці – перший та поки що єдиний в Україні повномасштабний проект будівництва спеціалізованого молочного заводу дитячого харчування. Лише за рік силами 150 будівельників на місці колишнього сирзаводу виріс величний, хоча і компактний красень-завод. Часу було дійсно обмаль: лише 24 жовтня 2011 року було отримано дозвіл на будівництво, а ще ж потрібно було повністю знести рештки попереднього виробництва, бо як справедливо сказано: «не можна вино нове наливати у старі міхи». Українці вкотре довели, що вміють працювати швидко та якісно, і 25 жовтня когорта АТ «Молочний Альянс», до якої входить яготинське підприємство, поповнилася новим виробництвом.
Чому саме дитяче харчування? Бо одним з найбільш гострих та проблемних питань в Україні залишається саме забезпечення підростаючого покоління якісною, натуральною, корисною, а головне – вітчизняною продукцією. Пройдіться по супермаркетах і ви самі побачите, що ніша дитячого харчування вітчизняним виробником практично ігнорується. Відтак і стан дитячого харчування знаходиться у жалюгідному стані. Комплексна оцінка показників здоров'я дітей свідчить, що до групи практично здорових належить менше половини малюків. Дефіцит споживання вітамінів та мікроелементів зафіксовано у майже 50% дітей, котрі пройшли медичне обстеження, і це не дивно, оскільки за останнє десятиліття значно змінився асортимент продуктів дитячого харчування: знизилося споживання продуктів тваринного походження, овочів та фруктів, натомість збільшилося споживання круп, макаронних, кондитерських виробів та цукру. За підрахунками експертів, фізіологічна потреба в нормальному харчуванні дітей віком до 3-х років забезпечена лише на 15-20% від медично обґрунтованої норми. При цьому основна частина продуктів дитячого харчування, що присутня на вітчизняному ринку, має іноземне походження.

Image
Анатолій ПРИСЯЖНЮК і Федір ШПИГ (виступає) на урочистому відкритті підприємства

Чому саме у Згурівці? Бо ця місцевість відповідає одразу двом важливим критеріям: по-перше, відстань до найбільшого потенційного споживача продукції, столиці – всього 130 км, по-друге, екологічно це абсолютно чистий регіон. Тут відсутні виробництва, котрі могли б забруднювати довкілля, а для виробництва сировини та самого дитячого харчування – це першочергова умова. Такі умови якнайкраще відповідають етичним засадам виробництва, що сповідує АТ «Молочний Альянс»: по-перше, турбота про здоров'я своїх споживачів, а отже – здоров'я нації та по-друге, висока якість та натуральність продукції, котра досягається принциповою відмовою від використання рослинних жирів, антибіотиків, консервантів та інших шкідливих для здоров'я сполук.
«Філія ПАТ «Яготинський маслозавод» «Яготинське для дітей» розташована в екологічно чистій заповідній зоні, біля Згурівського дендропарку, недалеко від «Яготинського маслозаводу», який вже більше 55 років виробляє виключно натуральну, корисну для здоров'я молочну продукцію найвищої якості, – говорить голова правління ПАТ «Яготинський маслозавод» Олександр Сіренко. – Для виробництва продукції на новому заводі дитячого харчування використовуються напрацьовані десятиліттями технологічні особливості виробництва смачної та корисної молочної продукції, високі стандарти якості та натуральна сировина екстра-класу від перевірених постачальників, що мають дозвіл на постачання молока для виробництва продукції для дітей. Разом з тим, продукти дитячого харчування виробляються за унікальною рецептурою з урахуванням дитячих уподобань».
Розмір інвестицій у проект складає 139,5 млн грн. З них близько 25 млн грн було інвестовано в будівництво та інженерні мережі, решту – в обладнання та устаткування заводу. «Ми інвестували значні кошти у цей проект, прагнучи створити унікальний та єдиний в Україні завод з виробництва дитячого молочного харчування такого високого рівня, – каже голова Наглядової ради АТ «Молочний Альянс» Сергій Вовченко. – Так, Згурівський завод дитячого харчування оснащено найсучаснішим обладнанням закритого циклу від світових виробників, яке виключає прямий контакт людських рук з продукцією під час її виробництва. Весь виробничий цикл від прийому молока на завод до фасування готової продукції відбувається в закритому режимі без втручання людини».
Почесний президент АТ «Молочний Альянс» Федір Шпиг зазначив, що від ідеї до втілення минув лише рік і в цьому значна заслуга обласної влади, котра створила чудову ділову обстановку. Пуск нового заводу – лише перший крок, за його словами, в перспективі виробництво буде розширюватися. «Для Згурівки це, безумовно, знакова подія. Створено нове, сучасне, світового рівня підприємство, яке дасть можливість працювати згурівцям, і своєю продукцією вони будуть пишатися», – сказав він.
Привітати згурівських молочників та взяти участь в урочистостях з нагоди введення в експлуатацію нового об'єкта приїхав і голова облдержадміністрації Анатолій Присяжнюк. Ніде правди діти – без допомоги та сприяння влади інвесторам інколи доводиться роками «пробивати» свої проекти. Але будівництво заводу дитячого харчування – один з 50-ти інвестиційних проектів Київської області, котрі губернатор Київщини тримав під особистим контролем. Тому принаймні організаційних перепон від влади «Молочний Альянс» точно не мав. Технічні ж перепони було успішно подолано: прокладено близько 4 км труб з нержавіючої сталі та десятки кілометрів пневможил і кабелів, змонтовано обладнання зі Швеції, Італії, Німеччини, Ізраїлю, Болгарії, Тайваню та інших країн.
У сучасній лабораторії заводу здійснюється контроль всієї вхідної сировини, характеристики якої відповідають строгим нормам законодавчих документів, а також власної специфікації підприємства. Кожна партія молока перевіряється за органолептичними, фізико-хімічними та мікробіологічними показниками. Обов'язковому щоденному контролю підлягає і готова продукція підприємства.
Основне у виробництві – звісно ж молоко. І якщо воно використовується для виробництва дитячого харчування, до нього особливі вимоги. Тому сировина на завод постачається від молочних господарств, котрі сертифіковані як постачальники молока для виробництва продукції для дітей. Угіддя цих фермерських господарств, як і сам завод, розташовані в екологічно чистій спеціальній сировинній зоні, тому молоко, що використовується для виробництва дитячої продукції, має якість екстра-класу та відрізняється стабільним хімічним складом, високим вмістом білку та жиру. Корови, що дають це молоко, харчуються виключно натуральною органічною їжею, а процес доїння здійснюється за допомогою спеціальної автоматичної лінії без втручання людини. Вже зараз завод може переробляти 40 тонн молока на добу, коли ж він вийде на повну потужність – перероблятиме 200 тонн.
ImageКрім молока до складу готових продуктів входять лише бактеріальні закваски прямого внесення, що виробляються в Данії компаніями «Хрістіан Хансен» і «Даніско» та фруктові наповнювачі вітчизняного виробництва. Всі інгредієнти продукції також суворо перевіряються. Для виробництва дитячого харчування ТМ «Яготинське для дітей» використовуються лише фруктові наповнювачі компанії «Аграна Фрут Україна». З цією метою фрукти та ягоди вирощуються в екологічно чистих регіонах і мають спеціальний сертифікат відповідності для виробництва дитячого харчування. Зберегти максимум користі їм допомагають європейські технології швидкої заморозки.
Саме виробництво просто вражає. Перебуваючи у цеху відчуваєш себе ніби на борту космічного корабля – довкола чистота, тиша і дисплеї. Ніяких ознак присутності людини (а на заводі вже працює 48 осіб, загальна ж кількість персоналу досягне сотні). Власне виробництво схоже на відому фізикам чорну скриньку: на вході маємо молоко, на виході – цілий букет корисних для дітей смаколиків, і все це – практично без участі людини, котра присутня лише як контролююча інстанція, бо навіть пакування готової продукції повністю автоматизоване. Приємно, що вітчизняне підприємство впритул наближається, а то й перевершує світові зразки організації виробництва.
Асортимент заводу включає усі види продуктів, що необхідні для здорового розвитку дитини віком від 6 місяців до 3-х років: молоко питне стерилізоване вітамінізоване, кефір вітамінізований, йогурт, сир кисломолочний та пасти сиркові під торговою маркою «Яготинське для дітей». Особливостями нового бренду дитячого молочного харчування є відмова від додавання цукру та його заміна фруктозою, використання безпечної для здоров'я та екологічно чистої скляної упаковки зі зручною кришкою багаторазового використання, а також виключно натуральні фруктові наповнювачі, характерні для нашого регіону та сертифіковані для виробництва дитячого харчування. Продукція ТМ «Яготинське для дітей» не містить нічого, окрім натурального фермерського молока, заквасок та фруктових наповнювачів. При цьому очільники холдингу запевнили, що їх продукція буде дешевшою, ніж у конкурентів.
«Молочний Альянс» не збирається зупинятися на досягнутому, і Сергій Вовченко натякнув, що з нового року на полицях магазинів з'явиться ряд нових продуктів холдингу. Цьому сприятиме і зміна стратегії молочного виробництва: якщо раніше основний наголос було зроблено на виробництво твердих сирів, то 2012 рік став переломним. «Сирні війни» з Росією, від яких постраждало і АТ «Молочний Альянс», змушують українських молочарів переглядати асортимент власної продукції. Холдинг і в цьому не пасе задніх. Зокрема за 9 місяців 2012 року підприємства компанії суттєво потіснили конкурентів на ринку «цільномолочки», на 36% збільшивши випуск продукції та більш ніж удвічі піднявши свою частку на цьому сегменті ринку. На сирних заводах і зараз продовжується робота з нарощування виробництва молочної продукції, тож попереду – нові звершення.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"