Поштова адреса: 01135.  Київ-135, а/с 79. 
  Контактний телефон:  +38(044)227-93-55
  E-mail: info@agroprofi.com.ua 
             Передплатний індекс: 98990


Книги:

Топ переглядів за місяць:

ЧИ ДОВГО ТРИВАТИМЕ СОЛОДКЕ ЖИТТЯ УКРАЇНСЬКИХ ЦУКРОВАРІВ?
Повний текст у друкованій версії Одна із найстаріших галузей країни — цукрова, хочеться вірити,...
«СІГМА» ПРАЦЮЄ З МАРШАЛЬСЬКИМ ОПТИМІЗМОМ
Найкращим підтвердженням тому, що вітчизняна галузь свинарства продовжує стало працювати в...
НІШЕВІ КУЛЬТУРИ: ОСОБЛИВОСТІ ВИРОЩУВАННЯ БАТАТУ
Повний текст у друкованій версії Сьогодні ми продовжуємо публікацію матеріалів із Другої...
ЛЮДМИЛА АДАМЧУК: «РОЗВИТОК МОЖЛИВИЙ ЛИШЕ ЗА БАЖАННЯ ЖИТИ КРАЩЕ»
Висвітленню питання корпоративної соціальної відповідальності в агропромисловому комплексі наше...
ЖИМОЛОСТЬ — НАЙПЕРША ЛІТНЯ ЯГОДА
Повний текст у друкованій версії Продовжуємо публікацію матеріалів другої національної...

Наші партнери:

ПРО ЗАХИСТ ЧЕСТІ ВІД МОЛОЧНИХ ТЕСТІВ

ImageРинкова економіка і конкуренція – це мов сестри-близнючки, що не можуть існувати одна без одної. Заберіть конкуренцію – і зникне ринок, заберіть ринок – і конкуренція зникне. Взагалі-то конкуренція – це суто економічний процес взаємодії і боротьби товаровиробників за найвигідніші умови виробництва і збуту товарів, а значить – за отримання найбільших прибутків. У перекладі з латинської це слово означає «сходитися», «стикатися». Конкуренція – це суперництво між суб'єктами ринкової економіки за найкращі умови виробництва, вигідну позицію на ринку тощо. Вона є тією ринковою силою, що забезпечує взаємодію попиту і пропозиції, яка урівноважує ринкові ціни.

Втім інколи конкуренція набуває доволі жорстких форм, коли перемога над суперником досягається не шляхом підвищення якості продукції, зниження її ціни чи розширення асортименту, а шляхом знищення репутації конкурента.
На що тільки не йдуть виробники, аби «відкусити» для свого товару якомога більшу частину ринку: і поширюють брехливі відомості про конкурента чи його товар, чи продають фальсифікат в упаковці відомого бренду. Непоодинокі випадки залучення фахівців з «чорного» піару, які «ненав'язливо» розповсюджують слухи і домисли про сумнівність якості товару, умов та обладнання, на якому воно виготовляється, тощо.
Найбільш дошкульним і досить дієвим є використання незалежних громадських організацій – ніхто із споживачів і не подумає, що чесні експерти працюють на когось із учасників ринку і сприймають висновки таких експертиз як істину. Та й що гріха таїти, за останні роки нас так добре привчили до поганих новин, що ми віримо їм значно легше, ніж хорошим.
Друковані та електронні ЗМІ часто публікують результати «незалежного» тестування товарів та послуг. Існують навіть телепрограми, присвячені виключно тестуванню всього, що ми споживаємо. Усі вони позиціонуються як незалежні і неупереджені, тому більшість виробників, продукція яких справедливо чи ні була ославлена перед людьми, просто опускають руки – спробуй доведи свою правоту, тим більше, що поголос вже зробив свою чорну справу.
Тож коли 19 травня 2010 року агентство «Укрінформ» провело прес-конференцію на якій президент громадської організації «Науково-дослідний центр незалежних споживчих експертиз «Тест» поширив інформацію про виявлення кишкової палички та наявності 62,2% рослинного жиру в кисломолочному сирі виробництва ПАТ «Яготинський маслозавод», багато споживачів повірило цій нісенітниці. Працівники заводу, що знають ситуацію «з середини» були шоковані – виявити рослинні жири у продукції, під час виробництва якої такі жири не використовуються взагалі – це вже занадто.
Особливо промовистим фактом стало те, що згідно протоколу випробувань наданого заводу, дата відбору зразків їх сиру – 19 лютого 2010 року, а дата виробництва зразку, що досліджувався – 21 лютого. Тобто коли купували зразок на дослідження, цей сир взагалі ще був молоком і ніяк не міг потрапити до торгівельної мережі. Тому з самого початку стало зрозумілим, що має місце свідома чи ненавмисна помилка.
Не менш дивним фактом було й те, що тестування кисломолочного сиру було проведене ще у лютому 2010-го, а про його результати повідомили лише у травні. За ці три місяці ніяких спроб зв'язатися з виробником, щоб прояснити ситуацію зроблено не було. Та й навіщо? Значно ефектніше заявити на всю країну про неякісний товар.
Керівництво Яготинського маслозаводу тричі намагалося зустрітися з представниками «Тесту», щоб роз'яснити прикру помилку – їх ніхто не захотів слухати. За інших обставин можна було б опустити руки, проте віра в свою правоту, у високу якість продукції, прагнення захистити честь торгової марки і трудового колективу не дала цього зробити.
У цивілізованих країнах є лише один спосіб захисту – суд. Саме цим шляхом і пішли яготинці. 6 вересня 2010 року Господарський суд м. Києва порушив провадження за позовною заявою ПАТ «Яготинський маслозавод» до відповідачів ГО «Науково-дослідний центр незалежних споживчих експертиз «Тест» та Української національної інформаційної агенції «Укрінформ». Як водиться, розгляд справи неодноразово відкладався, і все ж ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.05.2011 року було призначено експертизу, проведення якої доручено Державному підприємству «Укрметртестстандарт». Також, вказаною ухвалою було залучено до справи НВП «Екомедсервіс» та Технологічний інститут молока та м'яса, що проводили дослідження для «Тесту».
Експертиза повинна була встановити, якими методами проводилося дослідження та чи можна їм довіряти. Як виявилося, випробування сиру кисломолочного, 9% жиру ТМ «Яготинський» проводилось в лабораторії інструментальних досліджень Технологічного інституту молока та м'яса, що не має права на здійснення подібних досліджень, оскільки не підтверджена належним органом. До того ж, сфера застосування державних стандартів, за якими проводилось дослідження, стосується лише масла, масляної пасти та спредів і не поширюється на сир кисломолочний, тому застосовувати їх при випробуванні сиру кисломолочного є протизаконним. Крім того, ці стандарти є державними (національними) стандартами Російської Федерації та не є чинними в Україні.
Підсумком дворічної судової тяганини стало те, що було зрозумілим із самого початку – зразок, наданий на дослідження під видом продукції ТМ «Яготинський» було свідомо або помилково замінено іншим зразком з невідповідними показниками натуральності, якості та безпечності. На жаль, у судовому порядку неможливо довести чи це був злий умисел, чи банальна помилка, хоча в такі помилки повірити важко. Занадто стрімкими темпами розвивається підприємство, щоб цього не помітило пильне око конкурентів. За останні 10 років виробництво цільномолочної продукції ПАТ «Яготинський маслозавод» збільшилось у 9 разів! Так, наприклад, у 2002 році було вироблено 7761 тонну продукції, у 2009 – 46253 тонни, у 2010 – 58883 тонни, у 2011 році – 70006 тонн цільномолочної продукції. Відповідно і частка продукції Яготинского маслозаводу на ринку виробництва у 2009 році склала 3%, у 2010 та 2011 роках – 5%. Можливо саме тут криється справжня причина помилкових тестів «Тесту»?
Втім справедливість торжествує: 5 січня 2012 року Господарський суд м. Києва прийняв рішення про задоволення вимог ПАТ «Яготинський маслозавод». Судом визнано відомості стосовно ПАТ «Яготинський маслозавод», розповсюджені ГО «НДЦСЕ «Тест» на прес-конференції в Інформаційному агентстві «Укрінформ», стосовно наявності 62,2% немолочного (рослинного) жиру та кишкової палички в кисломолочному сирі ТМ «Яготинський» виробництва ПАТ «Яготинський маслозавод», недостовірними та такими, що порушують особисте немайнове право Товариства на недоторканість ділової репутації. Суд зобов'язав ГО «Науково-дослідний центр незалежних споживчих експертиз «Тест» спростувати за власний рахунок протягом тижня з дня набрання рішення суду законної сили недостовірну інформацію про ПАТ «Яготинський маслозавод» аналогічним способом – шляхом поширення на прес-конференції відповідної інформації.
11 квітня 2012 року Київський апеляційний господарський суд прийняв аналогічне рішення на користь ПАТ «Яготинський маслозавод», відхиливши скаргу «Тесту». Втім, горе-експерти, яких вочевидь просто використали для спроби підірвати репутацію одного з провідних виробників молочної продукції, рішення суду не виконали. Мабуть, їм соромно виходити перед людьми, тому через два місяці – 19 червня прес-конференцію провели самі керівники заводу. Воно й зрозуміло: повідомляти приємну новину – це вам не прилюдно каятися у помилках.
До честі керівників Яготинського маслозаводу слід зазначити, що вони не ставили за мету покарати своїх кривдників гривнею і не висували вимоги про відшкодування понесених збитків, які сталися через паплюження доброго імені бренду. Проте поведінка відповідача засвідчила, що каятися він не збирається і вибачатися – не в його правилах. Тому не виключено, що позов про відшкодування збитків все ж з'явиться.
«За 55 років роботи Яготинський маслозавод важкою працею і постійним прагненням до розвитку та зростання заробив собі бездоганну репутацію, – розповів Олександр Сіренко, голова правління ПАТ «Яготинський маслозавод», генеральний директор підприємства. – Ми пишаємось якістю своєї продукції, це – найцінніше надбання заводу, і ми завжди будемо до останнього захищати своє чесне ім'я перед споживачами».
Він також повідомив, що завод має намір до жовтня поточного року збільшити виробничі потужності на 25% – до 500 тонн молока на добу. Генеральний директор Яготинського заводу зазначив, що на сьогодні потужності підприємства з переробки молока становлять 400 тонн на добу, тому проводиться реконструкція з метою збільшення обсягів переробки. Реконструкція здійснюється без залучення зовнішніх інвестицій, лише власним коштом. Її орієнтовна вартість – 26 млн грн.
За словами Олександра Олександровича, розширення виробництва, в першу чергу, буде зорієнтовано на виробництво кисломолочної продукції – закваски, кефіру, ряжанки і кисляку, оскільки існуючі потужності з виробництва цієї продукції вже завантажені на 100%, а попит продовжує зростати. Розширення передбачає, зокрема, установку ємностей з приймання молока, зі сквашування молока та фасувальних автоматів. Планується, що реконструкція буде завершена до середини вересня поточного року.
Крім того, за словами керівника, в 2012 році підприємство має намір на 14% збільшити виробництво продукції з незбираного молока – до 80 тис. тонн, що на 10 тис. тонн більше, ніж минулого року.

Стати Агропрофі просто! Лише за кілька кліків!

Події:

Ціни на зернові: