Статті

СВІТЛО В КІНЦІ ТУНЕЛЮ.УКЛАДЕНО МЕМОРАНДУМ ПРО СПІВПРАЦЮ МІЖ УЗА ТА УКРЗАЛІЗНИЦЕЮ

Ситуація, що склалася довкола експорту зернових у цьому маркетинговому році, непроста. Наперекір природним катаклізмам виростили пристойний урожай, але влада і погода не дають можливості селянам вигідно продати вирощене. До вивізного мита на зернові, яке діяло до 1 січня 2012 року і суттєво загальмувало експорт, додалися транспортні проблеми української залізниці, а останню крапку поставила погода, заморозивши експорт намертво. Щодо погоди, то вона нам не підвладна, решту ж негативних чинників влада і бізнес намагаються усунути. Ми вже писали (див. «Агропрофі» №5 від 3 лютого 2012 року) про підписання меморандуму між Федерацією роботодавців та Антимонопольним комітетом України, спрямованого саме на подолання залізничного колапсу, який шкодить вітчизняному бізнесу.
Новий крок назустріч один одному зробили 10 лютого 2012 року провідні експортери сільськогосподарської продукції та залізничні перевізники, підписавши Меморандум про співпрацю між Українською зерновою асоціацією та Укрзалізницею
. Документ покликаний сприяти недопущенню зриву експортних поставок агропродукції, формуванню ефективних умов державно-приватного партнерства й залученню інвестицій для оновлення рухомого складу українських залізниць.
Ситуація, що спостерігалася протягом останнього часу на ринку залізничних вантажних перевезень та зачепила інтереси аграріїв, ще раз довела необхідність оновлення парку залізничних вагонів, модернізації транспортної галузі України в цілому. За словами генерального директора Державної адміністрації залізничного транспорту (ДАЗТ) Володимира Козака, фізичний і моральний знос рухомого складу українських залізниць перевищує 80%. За такої зношеності активів Укрзалізниці складно встигати за зростаючими потребами навіть базових галузей економіки, котрі забезпечують зростання ВВП та експортний потенціал країни. Для виправлення ситуації українська залізниця потребує інвестицій на суму більше 200 млрд грн. Без таких капіталовкладень в інфраструктуру усі дискусії про модернізацію та підвищення конкурентноздатності економіки країни залишаться лише словами.
Тому настав час на основі методів державно-приватного партнерства сформувати сучасну транспортну інфраструктуру, оптимізувати тарифну політику й забезпечити своєчасне транспортування експортних вантажів. Тим більше, що мова йде про експорт продукції з високою доданою вартістю, яка значно впливає на підвищення іміджу України в світі. Влада сьогодні має діяти за принципом «не нашкодь», максимально спрямовувати свої зусилля у русло створення робочих місць на українській землі, займатися питанням удосконалення роботи внутрішнього ринку і максимально розвивати експортні можливості нашої країни.
Меморандум підписали генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак та президент Української Зернової Асоціації Володимир Клименко. В рамках його дії буде створена спільна експертна робоча група, до якої ввійдуть представники Укрзалізниці, УСПП, громадських організацій і асоціацій аграрного бізнесу, котрі разом працюватимуть над оперативним врегулюванням всіх спірних питань з метою недопущення зриву експортних поставок, виробленням необхідних податкових, кредитних й тарифних умов для ефективного розвитку державно-приватного партнерства в цьому напрямку.
Сторони домовилися, що Укрзалізниця створюватиме рівні умови конкуренції між експортерами та іншими учасниками зернового ринку. Крім того, вона слідкуватиме за дотриманням на обґрунтованому рівні тарифів на перевезення, а також сприятиме спрощенню процедур отримання дозвільних документів для експорту. Залізничники обіцяють зберегти вагони-зерновози у підпорядкуванні Укрзалізниці та не допустити їх передачі недержавним структурам. Вони також обіцяли розглянути пропозиції компаній зернового сектору щодо закупівлі ними вагонів-зерновозів та їх передачі Укрзалізниці в лізинг.
Меморандумом передбачено спільно вирішувати питання впровадження нових технологій перевезень зерна на експорт, в тому числі відправницькими маршрутами, які дозволять вивільнити значну кількість вагонів для перевезень додаткових обсягів зерна. Укрзалізниця разом з УЗА спробує вдосконалити механізм роботи «Єдиного вікна» для операцій з експорту зерна і сприятиме внесенню пропозицій про спрощення і скорочення строків видачі всіх необхідних документів для експорту з метою підвищення обороту вагонів.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"