Статті

АГРОБІЗНЕС 2012 – СПРАВА СУЧАСНА, ОШАТНА І ДЕЛІКАТНА

Image
За насиченістю і розгалуженістю експозиції виставка ІнтерАГРО 2012, що проходить в Києві 7-10 лютого, перевершила всі попередні та продемонструвала високий рівень заходу, гідний футбольної європершості, яка екзаменуватиме Україну цього літа. Якийсь дотепник пожартував, що аграрії і тут перші: мовляв, «Євро 2012 – тільки після нас»…
Кількість відвідувачів ВЦ «КиївЕкспоПлаза» на паралельних заходах – 8 Міжнародній виставці рентабельного високоефективного сільського господарства «ІнтерАГРО 2012» та 2 Міжнародній виставці ефективного тваринництва та птахівництва Agro Animal Show – перевищила, за даними організаторів, 20 тисяч. Перешкодою фахівцям на їхньому шляху пошуку нових високоефективних технологій не стали ані лютневі морози, ані слизькі дороги, ані платний вхід для тих, хто не потурбувався про безкоштовні запрошення. Поточного року цільовій аграрній аудиторії їх було завчасно розповсюджено великою кількістю, і щоб відсікти «довільну публіку», організатори цьогоріч вперше запровадили платний вхід у 20 грн. Таке обмеження стало всім на руку: і відвідувачі виставки, і стендисти на першому місці щодо вражень від виставки поставили саме наявність цільового фахового спілкування. Як наслідок, і це також одностайна думка, це дало змогу більш-менш реально відчути кон'юнктуру попиту аграрного ринку цього року і на найближчу перспективу, і спрогнозувати врожай 2012 та ціни на сільгосппродукцію. Бажано б тільки, щоб уряд знову не втрутився зі своїм бажанням «допомогти» в ручному режимі – це спільна думка третя. І четверта – традиційна – сподіваємося, що погода і Бог, врешті-решт, змилостивляться над нами, і урожай буде добрим!
Традиційним організатором виставки є ТОВ «Київський міжнародний контрактовий ярмарок», співорганізаторами – Німецька асоціація виробників сільськогосподарської техніки (VDMA) та Французька агенція з міжнародного розвитку підприємств (UBIFRANCE); генеральним спонсором вкотре став комбайновий завод «Ростсельмаш», офіційним партнером з техніки – John Deere.
Виставку підтримують Міністерство аграрної політики та продовольства України, Українська аграрна конфедерація, Український клуб аграрного бізнесу, Національна академія аграрних наук України, уряд Франції, міністерство економіки Німеччини, посольства Австрії, Аргентини, Нідерландів, Польщі, Росії та інші.

ImageВиставка «ІнтерАГРО 2012» насправді виправдала покладені на неї надії як найбільший агропромисловий форум з інноваційних рішень в різних сферах сільського господарства.
Серед експонентів заходу – понад півтисячі компаній, у тому числі 160 іноземних із 21 країни світу. Загальна площа експозицій перевищила 30 тисяч квадратних метрів, на яких представлено сільгосптехніку, насіння, агрохімію, біоенергетику, інформаційні технології та агросервіс, обладнання, запасні частини, агроекономіку та управління сільгоспвиробництвом, сільськогосподарські технології тощо.
Серед позитивних ознак цьогорічної виставки відвідувачі відзначили значну кількість практичних безкоштовних тематичних семінарів і «круглих столів», у тому числі за участю провідних вітчизняних фахівців та іноземних компаній. Викликав довіру, а від того – задоволення, також формат їх проведення у вигляді вільного спілкування «запитання-відповідь». Наприклад, під час голландсько-українського форуму: «Виробництво картоплі в Україні: вирощування, збирання, зберігання та обробка» довелося доставляти кілька рядів стільців аж до президії, і все одно охочі послухати товклися вздовж стін і в дверях. Зрозумілу зацікавленість для безпосередніх галузевих фахівців становили науково-практичний семінар «Фактори відродження українського кролівництва», міжнародна конференція «Моя молочна ферма», майстер-клас «Успішне свинарство», міжнародний семінар-практикум «Ріпак: від технології до гарантованого прибутку», семінар «Кукурудза – «фінансовий хліб» 2012 року?», семінар «Друге дихання озимих: способи підвищення потенціалу ослаблених рослин». Економічним питанням було присвячено другу міжнародну конференцію: «Агроресурси-2012: шляхи підвищення рентабельності агропідприємства», «круглий стіл» «Інвестиції: скільки може заробити агарний сектор України у майбутньому?» (детальні звіти щодо найцікавіших, на нашу думку, заходів читайте в наступних випусках «Агропрофі» – прим. ред.).

У перший день роботи виставок відбулось нагородження переможців всеукраїнського конкурсу «Агробренд-2012».
Заснований 2009 року Київським міжнародним контрактовим ярмарком і асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу», конкурс покликаний виявити найпопулярніші торгові марки серед фахівців вітчизняного агропромислового комплексу і, відповідно, ефективність роботи служби маркетингу кожного з брендів. Його переможці щороку визначаються на підставі телефонного опитування понад 1000 власників і менеджерів сільгосппідприємств.
У категорії «Кращий виробник сільгосптехніки» третій рік поспіль переможцем визнана торгова марка John Deere. Також нагородами відмічені компанії Сlaas і МТЗ.
Звання «Кращого виробника агрохімічної продукції», як і торік, незалежні експерти віддали німецькій компанії Bayer, за якою до кращих зарахували BASF і Syngenta.
Ставши «проривом року» в агрохімії, Syngenta водночас була удостоєна перемоги в номінації «Кращий виробник насіння сільськогосподарських культур». До трійки лауреатів увійшли також Monsanto і «Піонер».
В номінації «Краща компанія-дилер у сфері ресурсного забезпечення АПК України» до кращих зараховано компанії «Амако», «Агросфера» і «Ерідон», перемога втретє дісталася компанії «Райз».
* * *
ImageПісля урочистого відкриття і оглядин виставки відбулася спільна прес-конференція її організаторів, присвячена українсько-німецькій співпраці в аграрній сфері. Модератором спілкування виступив 1-й секретар, керівник підвідділу з питань захисту прав споживачів, продовольства, сільського господарства та охорони навколишнього середовища, представник Посольства Федеративної Республіки Німеччина в Україні, доктор Фолькер Зассе. З боку України офіційним представником став заступник міністра аграрної політики та продовольства Олександр Сень.
Промовці конференції були одностайні щодо того, що високі врожаї сільгоспкультур в Україні останніми роками досягаються завдяки впровадженню інтенсивних технології агровиробництва. Значну роль в цьому процесі відіграє застосування сучасної сільгосптехніки, зокрема німецького виробництва.
«Щоб бути конкурентоспроможним на світовому рівні, німецькі виробники сільгосптехніки щороку вкладають понад 500 млн євро в розробку новітніх технологій агровиробництва», – повідомив Олександр Хаус, представник Союзу німецьких машинобудівників (VDMA).
За його словами, формула успіху – це безперервний процес оптимізації в господарствах. Німеччина має досвід роботи з фахівцями усього світу, але в кожному «куточку» є свої особливості, які обов'язково враховуються. Ринок України є надзвичайно перспективним, і для німецької сторони за межами Євросоюзу він входить в трійку найцікавіших після Росії та США.
«Сільськогосподарський бум в Україні вже почався. Сподіваємося, що він триватиме. Ефективну українсько-німецьку співпрацю ми бачимо в поліпшенні сервісного обслуговування сільгосптехніки, постачанні запчастин. Розглядається можливість створення спільних підприємств зі складання сільгосптехніки», – підкреслив О.Хаус.
«Виставка підтвердила величезний практичний інтерес наших сільгоспвиробників до кращих світових технологій АПК. Отже ми, як співорганізатори, – на правильному шляху. Судячи зі зростаючих об'ємів збираної сільгосппродукції – зернових, олійних, потреба в комбайнах в Україні зростатиме. Добре, що переговори про співробітництво з німецькою стороною тривають», – погодився Олександр Сень.
Організатори також звернули увагу присутніх, що виставка ІнтерАГРО покликана забезпечити майданчик для діалогу аграрного бізнесу з різних країн. Зокрема, цього року на ній представлено 60 компаній з Німеччини, у тому числі 45 – на колективному національному стенді цієї країни.
* * *
У рамках Дня Франції 8 лютого пройшов цикл тематичних семінарів за підтримки Посольства Франції в Україні, а також Економічної Місії UBIFRANCE – «Французькі ноу-хау у вирощуванні ВРХ», Національної федерації виробників насіння кукурудзи і сорго (Франція) – «Силосна кукурудза та годівля тварин», Креді Агріколь – «Оптимізація вартості виробництва».
«Україні слід урахувати французький досвід: впровадження нових технологій в сільське господарство потребує державної підтримки», – таку думку висловив Анрі Барнабо, технічний радник міністра аграрної політики та продовольства України.
За словами представника французької сторони, зростаюча вартість виробництва молока змусила Францію встановити дотації сільгоспвиробникам, а також обміркувати стимули переходу на нові технології. «У Франції діє програма компенсації до 40% витрат на інвестиції в оновлення виробництва. Це одна з ідей для наших українських партнерів», – сказав А.Барнабо.
Директор Київського міжнародного контрактового ярмарку Володимир Іванов нагадав, що вже шостий рік поспіль на виставці експонується Франція. Але, за його словами, цього замало: потрібна не просто наполеглива, але навіть агресивна політика щодо донесення сучасних французьких технологій до вітчизняного сільгоспвиробника в Україні. Тому організатори виставки взяли собі за мету бути каталізатором переходу до високоефективного сільського господарства.
* * *
ImageЗа насиченістю і різноманітністю галузь АПК представлена на поточній виставці найрезультативніше. Це засвідчують як учасники виставки, судячи з кількості цьогорічних контактів і досягнутих домовленостей, так і відвідувачі. Переважна більшість відвідувачів залишилася задоволеною від побаченого на стендах компаній і отриманого роздрукованого інформаційного матеріалу.
Високий рівень участі кращих міжнародних компаній також є підтвердженням того, що до розвитку українського аграрного сектору світова спільнота ставиться з повагою, розглядає нашу країну не лише як ринок збуту своєї продукції, а й як перспективного партнера.  Галузь тваринництва, за словами одного з провідних експертів з питань молочного скотарства Ельмана Оруджова, вже настільки оптимізована в світі і зрозуміла, що чекати чогось революційно нового вже не доводиться. Наразі особливий акцент робиться на зважений менеджмент, від самого початку правильну оптимальну організацію труда і управління виробництвом, підбір і підготовку кадрів. Саме ці фактори сьогодні є визначальними. Машини і обладнання у останні п'ять років революційного стрибка не зробили і навряд найближчими роками з цього боку слід цього чекати.
Отже, потенційним інвесторам і сільгоспвиробникам на виставці пропонуються комплексні рішення розвитку тваринницького напрямку, починаючи від обрахування доцільності його впровадження. З точки зору технологій утримання тварин, молочний напрямок скотарства, так само, як птахівництво і свинарство, виглядає самодостатньо: є обладнання – модулі і блоки, є технології і породи. Є споживчий ринок. Тому галузь тваринництва слід розглядати як бізнес, причому – конкурентоздатний! Оскільки йдеться про ринок, інвестор має бути готовим до його мінливості і порівняно більших ризиків, ніж, скажімо, в рослинництві, зважаючи на те, що корови і свині – це живі істоти. На зовнішні фактори – цінові коливання на корми, енергоносії, готову продукцію тощо – ми матимемо дещо менший вплив, а от на виробничі показники – обов'язково повинні впливати. Це буде секретом успіху.

* * *
Учетверте компанія John Deere бере участь у виставці ІнтерАГРО і є її технічним спонсором. Цього року виповнюється 175 років з того часу, коли в США її засновник Джон Дір успішно зробив і продав перший сталевий плуг самостійного очищення в 1837 році, а також 100 років з моменту виготовлення в компанії великої зерновиробничої техніки.
На виставці в Україні компанія John Deere, найбільший сільськогосподарський виробник устаткування у світі, представила велику кількість новинок, а саме нові комбайни, трактори серій 8R/9R, обприскувачі, нові дискові борони, розкидачі сухих добрив New Leader, самохідну косарку, а також новинки в системах точного землеробства.
Свою присутність в нашій країні компанія започаткувала у 1996-1998 роках. коли у рамках реалізації урядової програми в Україну було поставлено 1049 надпотужних комбайнів John Deere і проведено навчання по обслуговуванню техніки. В ході презентації 8 лютого було озвучено, що компанія в 2012 році має намір істотно розширити в Україні свою дилерську і сервісну мережу. Таке рішення пов'язане з тим, що з географічної і інфраструктурної точки зору – це центральний регіон, що традиційно забезпечує продовольством Європу і швидко зростаючі ринки Азії. Родючі землі, клімат, структура господарств і інфраструктура роблять Україну ідеальним партнером на глобальному рівні. Україні було б добре скористатися цією перевагою, оскільки попит на продовольство і сировину для виробництва біопалива найближчим часом на сусідніх ринках зростатиме.
Цього року John Deere планує збільшити кількість дилерів з 5 до 7, щоб доставка запчастин здійснювалася впродовж 2-2,5 годин з моменту подачі заявки.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"