Статті

МОЛОЧНІ РІКИ, ЯГОТИНСЬКІ БЕРЕГИ

ImageБренд – комплекс понять, які узагальнюють уявлення людей про відповідний товар, послугу, компанію або особистість. Бренд – це унікальна комбінація цінностей торгової марки, за яку споживач готовий сплачувати додаткову вартість, або просто надавати перевагу при покупці, часто викликає унікальні емоції. Бренд – це обов'язково позитивний образ, який говорить про високу якість та гарну репутацію власника. Бренди є національною гордістю, всіляко охороняються і захищаються державою.
З усіх українських молочних продуктів, мабуть, масло «Яготинське» найбільше відповідає цьому визначенню і є справжнім брендом. З часу свого створення у кінці 90-х воно було і продовжує залишатися взірцем смаку і якості, формуючи довкола себе ауру довіри до торгової марки, яка власне і робить її брендом.
Динаміка розвитку підприємства-виробника – акціонерного товариства «Яготинський маслозавод» – за останні 5 років дозволила йому вийти в лідери з виробництва цільномолочної продукції. Значна заслуга в цьому досягненні і простих споживачів, які гідно оцінили продукцію заводу і продовжують стабільно голосувати за неї своїми гаманцями. Нині будь-який продукт з назвою «Яготинське» є запорукою саме того смаку і тієї якості, на які кожен очікує від натурального молока. Яготинський завод постійно і вперто доводить своєю діяльністю, що в Україні можливо виробляти конкурентоздатну продукцію без додавання замінників, рослинних жирів, стабілізаторів, емульгаторів, поліпшувачів та імітаторів смаку.


Український
молочний стандарт

Image
Голова правління ПАТ «Яготинський маслозавод» Олександр СІРЕНКО і голова Ради директорів АТ «Молочний альянс» Сергій ВОВЧЕНКО спілкуються з учасниками прес-туру на підприємство

Офіційна історія Яготинського маслозаводу розпочалася у червні 1956 року. Завод було створено як підприємство з переробки молока і вершків. Вже тоді якість продукції заводу визнали як офіційно – їй було присвоєно «Знак якості», так і неофіційно – її поставляли до спецрозподільників для партійної номенклатури.
Після входження Яготинського маслозаводу до групи компаній «Молочний альянс» у липні 2000 року на підприємстві відбулась суттєва реконструкція та технічне переоснащення. Протягом останніх трьох років на заводі було відкрито цех з виготовлення сухого знежиреного молока з новітніми високопродуктивними виробничими потужностями, сучасний масло-цех та сирний цех з унікальним обладнанням. Сьогодні на заводі працює більше тисячі людей. Проте не всі вони працюють безпосередньо у цехах – до складу заводу входить потужний транспортний цех з власним автопарком, де працюють 134 водії, реалізацію продукції заводу на ринках здійснюють 120 продавців фірмової торгівлі. Значна кількість працівників забезпечує безперебійну поставку сировини, займаючись заготівлею молока у 7 областях.
Нині Яготинський завод лише за місцем свого розташування є яготинським. В рідному районі станом на 1 січня 2011 року залишилось 1289 корів. Поголів'я корів є лише в семи господарствах. Вся Яготинщина здатна продати на завод всього 10 тонн молока в день, а переробка вимагає 200. Тому з року в рік збільшується сировинна зона підприємства, яка на сьогодні охоплює крім Київської Полтавську, Чернігівську, Житомирську, Черкаську, Вінницьку і навіть Хмельницьку області. Розширення зони потягло за собою збільшення персоналу, який займається молокозбиранням. На сьогодні у відділі заготівлі молока працює близько 200 осіб. Тому на самому заводі працює близько 350 осіб.
Яготинський маслозавод працює у ритмі планети Земля – цілодобово, 365 днів на рік і випускає 64 найменування продукції, з них 16 видів – під ТМ «Яготинське». Це, в першу чергу, знамените масло, м'які та кисломолочні сири, йогурти, десерти, молоко, сметана, кефір, ряжанка, простокваша, сироватки, закваски. Вся вона виготовляється виключно з високоякісної натуральної сировини без додавання рослинних жирів, консервантів та інших шкідливих для здоров'я сполук.

Народження бренду
ImageВізитною карткою підприємства і творцем бренду вже багато років вважається вершкове масло «Яготинське», яке, як і вся продукція цієї торгової марки, виробляється виключно з натурального молока без використання рослинних жирів, консервантів та барвників. Як це завжди буває, першим народження нового бренду засвідчили… фальсифікатори. Відомо ж бо, що ці спритники підробляють лише визнані споживачем продукти. У 2000-2001 почалися масові підробки «Яготинського» масла. Була інформація, що навіть у приватних гаражах та підвалах встановлювали автомати АРМ, які пакували всілякі масла невідомого походження в фольгу масла «Яготинське». Почали надходити скарги від покупців. Виходом із ситуації стало створення унікальної форми брикету, у який формується масло. Справитися з поставленим завданням допоміг придбаний у Прибалтиці автомат, ексклюзивно виготовлений за німецькою ліцензією. Коли знайшли ідеальну форму брикета, певний час пішов на те, щоб покупець переконався, що в такій новій формі продається бездоганне за смаком та якістю масло «Яготинське». Тепер справжнє масло на полиці супермаркету можна знайти напомацки навіть у темряві. Вже упродовж двох років масла «Яготинське», «Селянське», «Солодковершкове» виходять лише в новій упаковці.
Гордістю підприємства також є унікальний кисломолочний продукт – закваска «Яготинська», що відрізняється від інших продуктів цього ряду підвищеним вмістом спеціально підібраних молочнокислих бактерій. Яготинський маслозавод першим розробив та налагодив випуск готових до вживання заквасок, відкривши на українському молочному ринку нову товарну категорію.
Історія вітчизняного молочного ринку напевне запам'ятає 2005-й рік, коли з легкої руки директора заводу Олександра Сіренка, який намагався розробити щось альтернативне йогуртам, на прилавках магазинів з'явився продукт здоров'я «Закваска». Концентрація корисних кисломолочних бактерій в ній в 100 разів більша, аніж в кефірі. Фруктові наповнювачі для них виробляє вінницька україно-австрійська фірма «Аграна Фрут Україна», яка має свої земельні площі для вирощування фруктів та ягід, має значні потужності для глибокого заморожування, вакуум-випарні установки для приготування концентрованих фруктових добавок. Те, що вони пропонують – на сто відсотків натуральне. Не дивно, що ці закваски швидко завоювали ринок. Продукція ж бо високої якості, натуральна, без стабілізаторів і консервантів. Особливим сюрпризом стало те, що першу «фруктову» закваску випустили 3 вересня 2008 року – якраз на день народження Олександра Олександровича.


Курс на збереження традицій
Нещодавно на ринок було виведено новий продукт – «Простокваша з печі» з унікальними смаковими якостями, тугим, що ріжеться ложкою, згустком. У продаж також надійшов ще один новий продукт – «Ряжанка з печі», черговий товарний «хіт» Яготинського маслозаводу. Для їх виробництва було збудовано спеціальні термостатні камери-печі, в яких готова продукція настоюється протягом кількох годин, відтворюючи істинно народний спосіб приготування – так, як робили наші бабусі. Випуск традиційної української молочної продукції став не лише фірмовим знаком заводу, який вигідно вирізняє його продукцію серед маси безлико-інтернаціональних йогуртів.
Виробництво нових асортиментних позицій під ТМ «Яготинське» стало можливим завдяки встановленню нового обладнання на підприємстві. У цеху кисломолочної продукції відбулася реконструкція технологічних ліній з введенням в експлуатацію 17 ємностей загальним обсягом 92 куб.м для приготування різних видів кисломолочної продукції, двох установок для пастеризації та охолодження з виробничою потужністю 10000 та 5000 літрів на годину, фасувальних автоматів та ємностей для ферментації. Нове обладнання працює в автоматичному та напівавтоматичному режимі, забезпечуючи також приготування йогурту, ряжанки, кефіру, пряженого та питного молока.
В грудні 2011 року було запущено в експлуатацію новий цех з виготовлення кисломолочного сиру. Встановлення у цеху нового обладнання польської фірми Obram дозволило підвищити якість кисломолочного сиру за рахунок його виробництва в закритому циклі – починаючи з забору сировини і закінчуючи отриманням готового продукту в розфасованому вигляді. Це обладнання унеможливлює безпосереднє втручання людини в процес виробництва самого продукту, що гарантує його безпеку та якість. Це устаткування дозволить збільшити виробництво кисломолочного сиру на 8 тонн щоденно. Сума інвестицій у модернізацію цеху з виготовлення кисломолочного сиру становить 16,5 млн грн.
Як не дивно, стрімкому зростанню виробництва на Яготинському маслозаводі посприяла фінансова криза. Обвал української економіки і, як наслідок, падіння доходів населення, спричинили більш економну «споживчу поведінку» покупця. Люди відмовилися від делікатесів, ковбас, дорогих йогуртів та десертів, твердих сирів. Яготинський завод на ринку був представлений здебільшого «соціальною» групою товарів – не дорогими «Дольче» чи «Даніссімо», а нашими українськими кефірами, молоком, ряжанкою, закваскою. І споживач, уже знаючи торгову марку «Яготинське», робив вибір на користь більш дешевої і доступної, але не менш якісної продукції.

Модернізація
як стиль роботи
Постійна модернізація виробництва та введення нових потужностей – добра традиція Яготинського маслозаводу.
Від початку створення на заводі регулярно встановлювалося надсучасне і часто унікальне обладнання не тільки для Яготина, а для всієї галузі в цілому. Першу технічну реконструкцію щойно збудований завод пережив у 1957 році. Так з того часу і повелося, що Яготинський маслозавод був полігоном для «обкатки» найновішого обладнання. Звичними гостями в Яготині були конструктори, науковці, інженери, спеціалісти не лише з усього Союзу, а й з-за кордону.
Нині на базі заводу холдинг «Молочний Альянс» розпочинає реалізацію дуже серйозного проекту кошторисом у 160 мільйонів гривень – зведення «з нуля» заводу дитячого харчування. Він будується на майданчику Згурівського цеху з виробництва кисломолочних сирів. Старі корпуси будуть знесені, а на їх місці за рік-півтора має зрости нове сучасне виробництво, яке буде структурним підрозділом Яготинського маслозаводу. Обладнання для заводу вже закуплене, будівництво йде повним ходом і згідно з графіком у жовтні 2012 року на прилавках магазинів з'явиться перша продукція для дітей віком від восьми місяців до трьох років.
За словами Олександра Сіренка, місце розташування нового заводу обрано не випадково: поряд у Згурівському районі розташовано ферми ТОВ «Українська молочна компанія», які спроможні давати щоденно 120 тонн високоякісного молока. Саме звідти буде надходити сировина для виготовлення дитячого харчування, адже до неї – особливі вимоги. Згодом для закупівлі сировини будуть сертифіковані потужності інших гідних компаній, таких як Агропромхолдинг «Астарта-Київ», з крупнотоварними фермами якої налогоджена плідна співпраця.
Відвідавши завод ми переконалися – успішність і прибутковість підприємства забезпечується перш за все турботою про здоров'я споживача, вивченням і забезпеченням його потреб, швидким реагуванням на нові запити людей. Нема підстав сумніватися, що амбітні плани компанії будуть втілені в життя, і українські діти із задоволенням споживатимуть смачну продукцію найвищої світової якості. Бо такі вже тут люди – небайдужі, беручкі і наполегливі, які звикли ставити перед собою недосяжні цілі та досягати їх.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"