Статті

НОВІЙ ОДЕСІ – НОВИЙ ТЕРМІНАЛ

20 жовтня відбулися урочистості з нагоди початку будівництва нового перевантажувального термінала на річковий транспорт ТОВ СП «НІБУЛОН» у м.Нова Одеса Новоодеського району Миколаївської області. Це будівництво вартістю 150 млн грн – чергова ланка у патріотичному інвестиційному проекті компанії, метою якого є відновлення річок Дніпро та Південний Буг як судноплавних артерій України.
Це вже дев'ятий з сімнадцяти запланованих ТОВ СП «НІБУЛОН» елеваторних комплексів. Власне, саме будівництво триває повним ходом, і для об'єктів такого типу його темпи просто неймовірні – зведення планується завершити вже взимку. Втім, як і решта об'єктів, що їх будує «НІБУЛОН».

Image
Прем’єр-міністр Микола АЗАРОВ і Олексій ВАДАТУРСЬКИЙ на заводі «Вадан Ярдс Океан»

Цей масштабний інвестиційний проект підтримав Прем'єр-міністр України Микола Азаров. Про це він заявив у ході робочої поїздки до Миколаївської області 19 жовтня. Микола Азаров також взяв участь в урочистій церемонії закладки другого та третього буксирів ТОВ СП «НІБУЛОН» на суднобудівному заводі ВАТ «Вадан Ярдс Океан».
Уважно ознайомившись з проектом, Прем'єр-міністр відзначив: «Наша країна володіє водними магістралями, чудовими судноплавними шляхами. Чи слід цими шляхами транспортувати вантажі? Так, це у 5 разів дешевше, ніж перевезення залізничним транспортом! Нам зараз треба будувати судна, що зможуть здійснювати транспортні перевезення нашими річками. Якщо ми говоримо про те, що наша країна має розвиватися, то вона має це робити за рахунок того, що розвиваються підприємства, в тому числі суднобудівна галузь».
Крім того, глава Уряду підкреслив, що надалі Кабінет Міністрів України проводитиме активну дерегуляцію ще на етапі оформлення земельних ділянок під будівництво, скоротивши час на різного роду узгодження у 4 рази.
«Якщо узгодження буде знову упиратися в місцеву бюрократію, то ми це право заберемо. Я раджу місцевим органам влади з цим не жартувати. У нас середній термін виділення ділянки під будівництво – два роки. За ці два роки у будь-якого інвестора може відпасти інтерес. І це два роки поневірянь, ходінь кабінетами, а ще й хабарі – чемодани, портфелі тощо. Ну хто з цим змириться?» – особливо підкреслив Микола Азаров.
В урочистостях в м.Нова Одеса взяли участь голова Миколаївської ОДА Микола Круглов, голова обласної ради Тетяна Демченко, голова Новоодеської РДА Микола Заболотний, мер міста Нова Одеса Юрій Шутяк, численні гості і місцеві жителі. 
Виступаючи перед присутніми, губернатор Микола Круглов зазначив, що «НІБУЛОН» – унікальна компанія, бо в ній працюють люди, які розуміють, що потрібно діяти системно. Вони вирощують зерно, будують елеватори і флот, просувають вітчизняний товар на світові ринки, де найвища конкуренція. У СНД аналогів цій компанії немає. Він подякував генеральному директорові ТОВ СП «НІБУЛОН» Олексію Вадатурському, який розпочав такий інвестиційний проект, зазначивши, що флот «НІБУЛОНа» дасть можливість відродити судноплавство по Дніпру і Південному Бугу, розвантажити автодороги та поліпшити екологію області.
За словами Тетяни Демченко, сьогоднішня подія є справжнім святом, адже за пострадянських часів такого грандіозного будівництва в районах області не було. Від імені усього депутатського корпусу області вона побажала усім здоров'я, благополуччя і втілення цього патріотичного проекту задля процвітання України.
Комплекс у Новій Одесі не стане єдиним у регіоні. У планах компанії – зведення ще як мінімум двох терміналів: у с.Бузькому Вознесенського району та в с.Шостакове Миколаївського району. Після введення їх в експлуатацію загальний обсяг збереження збіжжя складе понад 226 тис. тонн. «НІБУЛОН», який славиться швидкістю спорудження своїх об'єктів, планує залучити для цього будівництва більше ста будівельних організацій – отже тисячі робітників вже сьогодні отримають робочі місця. Після введення комплексу в експлуатацію штат працівників налічуватиме 60 чоловік.
Особливістю об'єкта в м.Нова Одеса стане нове революційне технологічне вирішення, забезпечене новітнім обладнанням. Зокрема, на комплексі буде зведено 3 автомобілерозвантажувача (що збільшить потужність у 1,5 рази і дозволить приймати одночасно три культури), дві транспортерні лінії і три скальператори у норійній башті; буде змонтовано нові сушарки данської фірми «Cimbria Unigrain» потужністю 100 тонн на годину, більші за звичайні силоси для вологого зерна (по 200 тонн кожен); буде збільшено потужність обладнання для завантаження (норія, конвеєри, навантажувальна машина) до 500 тонн на годину.

Image
Микола КРУГЛОВ, Тетяна ДЕМЧЕНКО і Олексій ВАДАТУРСЬКИЙ на будівництві терміналу

Причал, на якому буде розташовуватися вищезгадана навантажувальна машина, стане першою сходинкою в амбітних планах компанії з відродження пасажирських перевезень в регіоні – і далі по всій Україні. Тож пасажирські «Ракети» (як згадка про колишні судноплавні часи) невдовзі стануть реальністю, а Миколаївщина надалі повертатиме звання судноплавного краю.
До речі, на сьогодні компанія «НІБУЛОН» продовжує водні перевезення Дніпром та Південним Бугом. Лише з початку навігаційного сезону 2010 року перевезено 700 тис. тонн зернових вантажів, у той час, як за 2009 рік перевезення вантажів не перевищили 800 тис. тонн. Після завершення реалізації програми ТОВ СП «НІБУЛОН» планує забезпечити вантажоперевезення до 3 млн тонн, у том числі річкою Південний Буг – 1 млн тонн.
Крім того, комплекси, що їх зводить компанія, зазвичай відрізняються довершеними архітектурними рішеннями, що перетворює їх з промислового об'єкта у справжню окрасу місцевості.  
Важливим моментом для «НІБУЛОНа» є екологічність та безпечність під час зведення об'єктів. При будівництві термінала компанія дотримуватиметься всіх норм екологічної безпеки заради збереження унікальної природи краю. На комплексі будуть встановлені найсучасніші очисні споруди, споруджені пилоочисні аспіраційні системи. Обладнання відповідатиме всім належним нормам екологічної безпеки.
Крім того, у Новій Одесі силами компанії буде відремонтовано під'їзну дорогу, проведено вуличне освітлення, збудовані зупинки громадського транспорту. Поблизу термінала буде зведено річковий причал для пасажирських перевезень. Для можливості проходження суховантажних суден до причалу нового термінала планується провести днопоглиблювальні роботи, що матиме позитивний ефект для екології регіону. По-перше, силами підприємства буде укріплено берег, намито прибережну смугу – це захистить прибережну площу від розмивання. По-друге, завдяки системності проведених робіт і, зокрема, встановленню сигнальних буїв, стане можливою цілодобова проводка суден Південним Бугом. А по-третє, це ще й радість місцевим рибалкам – адже днопоглиблення призведе до збільшення площ нерестилищ, що збільшить обсяг вилову риби.
Такий позитивний ефект вже відчули на собі мешканці Кам'янки-Дніпровської (Запорізька область), Вітового (Черкаська область). Вже не перший місяць жителі цих населених пунктів споглядають морські каравани, що йдуть у філії для завантаження. А 14 жовтня у філії «Градизьк» (Полтавська область) було завантажено перше «нібулонівське» несамохідне судно – тож «флотська родина» компанії розширюється. Невдовзі до них приєднаються і Нова Одеса, і Кременчук, де будівництво термінала було розпочато 28 вересня.
Для обслуговування флоту «нібулонівці» вже уклали контракт із Херсонською морехідною школою та Одеською Національної морською академією і готові забезпечити роботою ще близько 300 моряків. Генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН» Герой України Олексій Вадатурський впевнений, що ці моряки будуть з гордістю говорити: «Я працюю в українській компанії «НІБУЛОН», ходжу на судні під українським прапором та воджу українське зерно по українських річках Дніпро та Південний Буг».
Відтак, інноваційний проект компанії, який охоплює 10 областей України, має велике міжгалузеве та державне значення. Його реалізація вже сьогодні втілює міжнародні стандарти агровиробництва, готуючи потужний прорив України на світові аграрні ринки. Разом з тим, здійснюється докорінна перебудова транспортної інфраструктури країни, відроджуючи колись славне українське річкове судноплавство.





© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"