Статті

ВІДРОДЖЕННЯ СУДНОПЛАВНОГО ДНІПРА – НЕ МІФ

«НІБУЛОН» здійснив перший рейс власного зернового флоту

ImageКультура розвитку судноплавства по Дніпру має багатовікову історію. Проте за часи незалежності в Україні славна історія великої річки ніби «помілішала»… І сьогодні, нарешті, наша країна отримала реальний проект прогресивного шляху розвитку річкового транспорту, який день за днем втілює ТОВ СП «НІБУЛОН». Своєю діяльністю компанія доводить – Дніпро може приносити дохід всій державі.
Кризова ситуація в економіці нашої держави, зниження об'ємів виробництва відчутно вплинули на показники роботи транспортної галузі. Наявний флот застарівав, працівники суднобудівельної сфери відчували нестабільність заробітку і відсутність упевненості в майбутньому. На сьогодні повністю відсутня інфраструктура цієї галузі, і ніхто не займається підтримкою на належному рівні внутрішніх судноплавних шляхів. Як результат, у 2009 році річковим транспортом по Дніпру було перевезено всього лише 0,9 млн тонн вантажів (для порівняння в 1991 році ця цифра досягла відмітки 18,3 млн тонн).
У Західній Європі існує протилежна тенденція. Завдяки великій кількості річок вантажопотоки портів проникли на сотні кілометрів углиб континенту і в своїй роботі спираються на могутні річкові артерії, сполучені між собою системою каналів. Поєднання морського і річкового транспорту створює єдину воднотранспортну систему. 
У Франції, Бельгії і Нідерландах досить поширені несамохідні судна, які можуть використовуватися майже на всіх водних шляхах цих країн. Досвід роботи в цій сфері розвинених країн доводить: річкове судноплавство – це рентабельно.
Сьогодні, через майже 20 років незалежності України, ми маємо реальний проект прогресивного шляху розвитку річкового транспорту в нашій країні. 
Відродження Дніпра – не міф, і «НІБУЛОН» це довів!

* * *
...А починалося все так. У 2009 році компанія «НІБУЛОН» оголосила про початок реалізації унікального інвестиційного проекту, метою якого є відродження Дніпра як головної судноплавної артерії України. Проект передбачає будівництво восьми елеваторів, чотири з них – річкові термінали, а також створення власного несамохідного і самохідного флоту. Зауважте, що компанія власноруч створює всю інфраструктуру для відновлення судноплавства по Дніпру. А це і створення буксирного флоту, і будівництво несамохідних суден, і річкових терміналів, перевірка судноплавних шляхів, і, у разі потреби, їх відновлення. Тож необхідно здійснити величезний фронт робіт за рекордно короткий проміжок часу.
Закладка першого судна відбулася в квітні 2009 року, і через 12 місяців нібулонівський флот складається вже з 20 несамохідних суден типу «річка-море» загальним дедвейтом 90 тис. тонн і трьох буксирів. Ці судна орієнтовані, насамперед, на пересування Дніпром для отримання сільгосппродукції на річкових терміналах з подальшим її транспортуванням і відвантаженням на великі самохідні судна. 
За цей час «НІБУЛОН» також побудував і ввів в експлуатацію два річкові термінали і два елеваторні комплекси в Полтавській, Черкаській і Запорізькій областях. Власний флот, мережа річкових терміналів і елеваторних комплексів нададуть сильний поштовх для розвитку галузі річкових перевезень в Україні в цілому. Це дозволить: по-перше, наблизити сільгосптоваровиробника до кінцевого споживача; по-друге, збільшити об'єми транспортування вантажів річковим транспортом (адже 20 суден – це практично «елеватор на воді»); по-третє, збільшити прибуток сільгоспвиробника на 50-70 грн з кожної тонни; по-четверте, створити тисячі робочих місць для металургів, суднобудівників, будівельників тощо. Враховуючи мультиплікаторний чинник, прибуток кожного учасника ринку зростає у декілька разів.
26 квітня 2010 буксир «Прибужани» з несамохідним судном NBL 015 попрямував у перший похід річкою Дніпро до річкового терміналу філіалу «Вітово» ТОВ СП «НІБУЛОН» в Чигиринському районі Черкаської області. Здійснено найважливіший крок, до якого компанія «НІБУЛОН» серйозно готувалася. Крок цей є не тільки важливим, але і ризикованим. Адже, як згадувалося вище, об'єми судноплавства по Дніпру скоротилися, відповідно суттєво зменшилась і увага до цього транспортного шляху. Абсолютно необхідним є підтримування належного стану глибин для проходження суден. Для відновлення судноплавства тільки (!) в районі річкового терміналу в с.Вітово компанія витратила близько 1 млн грн.
ImageНапередодні заходу судна був підготовлений причал терміналу. На головній трасі водного підходу до терміналу державним підприємством «Укрводшлях» було встановлено 19 буїв. Перед відвантаженням сільгосппродукції документація причалу була перевірена інспектором Держфлотінспекції, за підсумками якої був виданий акт про наявність документації на водний шлях. Цей акт є офіційним підтвердженням готовності причалу до відвантаження на водний транспорт.
Судно подолало небезпечний шлях, враховуючи крутий рельєф деяких ділянок Дніпра. Вперше прохід власного несамохідного судна Дніпром «НІБУЛОНу» вдалося здійснити лише наприкінці квітня, оскільки раніше зменшені глибини цього не дозволяли: через загрозу паводку в річці було проведено скидання води.
Свій перший шлюз – Каховський – буксир успішно пройшов вранці 28 квітня. На шляху проходження судно 30 квітня зайшло до причалу Кам'янко-Дніпровської філії ТОВ СП «НІБУЛОН» у Запорізькій області для участі в урочистому відкритті річкового терміналу. Після урочистостей судно також пройшло: 1 травня – Запорізький шлюз, 2 травня – Дніпродзержинський шлюз, 3 травня – Кременчуцький шлюз.
3 травня цього року буксир дістався до причалу перевантажувального терміналу в с.Вітово. Слід зазначити, що в день заходу судна на причалі терміналу зібралася неймовірна кількість людей. Для жителів Чигиринського району підхід судна став справжнім святом. Зустрічали судно у селі Вітово і представники місцевої влади. За словами голови Вершацівської сільради Ніни Чубін, прихід «НІБУЛОНа» на Чигиринську землю – подія для громади значуща. Близько 60 місцевих жителів отримали постійну роботу на престижному підприємстві. Відпала необхідність виїжджати на заробітки за кордон.
– Жителі сіл Вітово, Рацево, Орбіта давно чекали, коли на їхню землю прийде справжній відповідальний господар. Нарешті запрацювала територія, яка впродовж багатьох років залишалася пустирем. Завдяки будівництву річкового терміналу вигоду отримали не лише аграрії, але й пересічні жителі. Адже всім відоме те, з якою особливою увагою компанія ставиться до соціальної сфери. Допомогу «НІБУЛОНа» місцевим сільрадам важко переоцінити, – розповідає голова Рацівської сільради Олександр Піроженко.
Не менш важлива для громадськості й екологічна складова. «НІБУЛОН» завжди дотримується всіх норм з охорони довкілля, а діяльність компанії відповідає чинному екологічному законодавству України. На елеваторах підприємства використовується передове, новітнє і найефективніше очисне обладнання іноземного виробництва.
Несамохідне судно NBL 015 на річковому терміналі у с.Вітово завантажилось трьома тисячами тонн ячменю. Цей ячмінь буде доставлений на перевантажувальний термінал компанії в Миколаєві з подальшим відвантаженням на судно «YIALIA» (типу «Panamax»), яке доставить зерно до Кувейту і Саудівської Аравії. В ході відвантаження все устаткування працювало в штатному режимі.
Господарства Черкащини, дізнавшись про майбутній рейс судна до терміналу, відреагували миттєво, і кількість прийнятої сільгосппродукції значно збільшилася. Тільки за квітень філією «Вітово» прийнято близько 14 тис. тонн зерна. Всього ж за час роботи терміналу з жовтня минулого року прийнято близько 50 тис. тонн збіжжя.
Сьогодні можна констатувати звершення найважливішої для України події: сталося – Дніпро знову в строю! Надалі очікується здійснення близько 20 рейсів щомісяця у навігаційний період. Наша головна ріка – багатство країни – може і повинна приносити дохід. Це яскраво доводить стратегія розвитку компанії «НІБУЛОН», що ґрунтується на спільній вигоді для всієї української економіки.

За інф. прес-служби ТОВ СП «НІБУЛОН»
Фото надані компанією «НІБУЛОН»


© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"