Статті

СУДНО «PREVENTER» НАРЕШТІ БІЛЯ ПРИЧАЛУ «НІБУЛОНА»

Після майже 5 місяців простою судно «Preventer» 3 березня цього року безперешкодно та без жодних ексцесів пришвартувалось до причалу ТОВ СП «НІБУЛОН». Завантаження зерном розпочато.
Лоцманську проводку виконано з 6.06 до 13.30 від рейду порту «Южний» до причалу ТОВ СП «НІБУЛОН» начальником лінійної лоцманської служби ЄМЛС «Миколаїв» ДП «Дельта-лоцман» Ю.Лукашем і старшим лоцманом портової лоцманської служби ЄМЛС «Миколаїв» ДП «Дельта-лоцман» В.Давидовим. Для цього були задіяні 4 буксири потужністю від 2,5 до 5 тис. к.с. Слід відзначити, що з погодою пощастило: було сонячно і безвітряно, лід був практично відсутній.
– Нічого надприродного не відбулося. Це наша повсякденна, звичайна робота. Це була звичайна, безаварійна проводка, – сказав один з лоцманів після того, як спустився по трапу пришвартованого до причалу «НІБУЛОНа» судна.
За словами генерального директора ТОВ СП «НІБУЛОН» Олексія Вадатурського, до п'ятниці в Миколаєві планується судно завантажити до осідання в 9,2 метра, а вже на рейді біля Очакова довантажувати кількість зерна, що залишилася. Загальний об'єм завантаження становитиме 60 тисяч тонн. Олексій Опанасович висловив сподівання, що у понеділок-вівторок завантажений зерном «Preventer» піде в порт призначення.
– Хоча, якщо говорити відверто, якби у людей, що ухвалюють рішення, був би державний підхід, то сьогодні можна було б осадку зробити більшою на 60-70 сантиметрів. Тобто, можна було б довантажувати його до глибини 9,9-9,8 метра. На кожен сантиметр у нас виходить приблизно 60 тонн, а якщо говорити про 60 тонн на 60-70 сантиметрів, то це виходить 4200-4500 тонн, – відзначив вже на прес-конференції після вдалого швартування судна Олексій Вадатурський. Він також додав, що його компанія і лоцмани зроблять усе для того, щоб «Preventer» так само вільно покинув Південний Буг, як і зайшов у його води.
На думку генерального директора, поки не варто «підганяти події, впадати в ейфорію і давати будь-які оцінки, слід дочекатися завершення відправки судна і вже потім давати «оцінки події, так би мовити, в розгорненому вигляді». Хоча про деякі труднощі, що їх «НІБУЛОНу» довелося подолати, він таки розповів.
– Насправді вимоги, які були озвучені з боку керівника порту про необхідність надання якихось гарантійних зобов'язань, є вигадкою особисто начальника порту. Жоден акт чинного законодавства України і жодна міжнародна угода України не містить передумов або підстав для висунення начальником порту подібних вимог. Судно перебувало на такому тривалому і вимушеному простоюванні, оскільки з боку порту були висунуті незаконні вимоги, які згодом були безпідставно підтримані Міністерством транспорту і зв'язку України. Тобто мається на увазі надання судновласником судна «Preventer» і його страховими кампаніями додаткових документів, – пояснив присутнім на прес-конференції заступник гендиректора ТОВ СП «НІБУЛОН» Андрій Васильєв.
– Ми вважаємо, що і наша компанія, і судновласник використали всі способи переконати і керівництво порту, і Мінтранс в очевидній протиправності їх вимог. Виключно для мінімізації подальшого простоювання судна, як вимушений захід було представлено порту ряд документів, виданих судновласником і узгоджених із страховими кампаніями, а також здійснено додаткове страхування судна і відповідальності судновласника. Підкреслюю, що цей захід був виключно вимушеним задля того, щоб запобігти подальшому збільшенню збитків, – наголосив Андрій Васильєв.
Олексій Вадатурський оприлюднив суму збитків, яких зазнала компанія «НІБУЛОН» через простоювання судна і невиконання контрактних зобов'язань: понад 120 млн грн. Однак ця цифра не остаточна!
За матеріалами прес-конференції у ТОВ СП «НІБУЛОН»

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"