Статті

КАРАВАНИ* З УКРАЇНСЬКИМ ЗЕРНОМ

Ви тільки уявіть собі цю велич – великим Дніпром рухаються каравани з зерном, як на всіх найбільших ріках світу! Це Україна – світова житниця – гідно продає надлишки свого багатомільйонного врожаю іншим країнам світу. Це наші аграрії отримують справедливу ціну за своє збіжжя. Це до нас прислухаються провідні зернотрейдери, бо це ми впливаємо на ринок зерна в світі.
Image
Саме караван з трьох наступних нових барж «НІБУЛОНівського» флоту 28 серпня 2009 року було урочисто спущено на воду на суднобудівному заводі ВАТ «Вадан Ярдс Океан» у Миколаєві. Ця подія стала продовженням втілення наймасштабнішого за всю історію компанії інвестиційного проекту зі створення власного флоту для перевезення сільськогосподарських культур Дніпром та іншими водними шляхами України. А винесена у вступ до цієї статті думка – резюме виступів небайдужих до події учасників заходу.
Цього разу серед почесних гостей, крім представників влади і бізнесу, було молоде покоління миколаївців – учні початкових класів підшефних загальноосвітніх шкіл, якими опікуються колективи ТОВ СП «НІБУЛОН» та ВАТ «Вадан Ярдс Океан».
– Саме тут і зараз народжується історія України, створюються робочі місця, відновлюється український флот, – розпочав урочистості генеральний директор суднобудівного заводу, Герой України Микола Романчук. – Дехто сьогодні хоче зачорнити розвиток суднобудування у Миколаєві, називаючи ці дуже складні за технічними характеристиками судна «баржами вагою 60 тонн». Але це не справедливо і не чесно. Дитині не пояснити: 60 це чи 1000 тонн. Але діти знають і будуть знати, що їх місто є, було і буде містом корабелів.
Дітлахи щиро раділи, коли об борт нових суден розбивали шампанське хрещені матері цих човнів – керівники підшефних аграріям шкіл м.Миколаєва: Тамара Жеребцова – директор школи №24, Тетяна Блакитна – директор школи №57, Зоя Щербина – заступник директора школи №51. Напередодні навчального року на згадку про це свято і особисту участь у ньому маленькі миколаївці отримали у подарунок кольорові рюкзаки і цікаві книжки про рідне місто.
Привітати компанії з цією важливою подією прибули заступник голови Миколаївської ОДА Дмитро Оборонько, Миколаївський міський голова Володимир Чайка, перший заступник ДП «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України» Сергій Фадєєв, представники ВАТ «Укрексімбанк» Михайло Буцько та Ільдар Усманов, директор представництва «Кімбрія Юнігрейн» в Україні Оксана Стретович, голова Миколаївської обласної податкової інспекції Леонід Корчагін.
– Завдяки зусиллям колективів двох компаній, – підсумовуючи мітинг сказав генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН», Герой України Олексій Вадатурський, – сьогодні ми створюємо свій український флот. Ще у квітні, коли ми разом з ВАТ «Вадан Ярдс Океан» підписували контракт, ми подивилися документальні кадри, як на найбільших річках світу використовуються саме такі баржі. Практично тоді ми й прийняли рішення щодо створення подібного флоту в себе. І сьогодні частина цих мрій здійснилася! За кілька хвилин ми всі побачимо караван з трьох несамохідних суден довжиною понад 270 м.

Image
Міський голова м.Миколаєва Володимир ЧАЙКА та Герої України, керівники сільгосппідприємства «НІБУЛОН» і суднобудівного заводу «Вадан Ярдс Океан» – Олексій ВАДАТУРСЬКИЙ і Микола РОМАНЧУК

Будівництво власного флоту є ключовим етапом у реалізації масштабного, найбільшого в історії компанії, інвестиційного проекту вартістю $150 млн, який «НІБУЛОН» розпочав у 2009 році. Проект включає будівництво 24 барж змішаного плавання «ріка-море» водотоннажністю 4,5 тисячі тонн кожна, будівництво та придбання 14 буксирів, а також зведення 7 елеваторів і річкових терміналів. Загальний об'єм для зберігання зерна на першому етапі становитиме 300 тис. тонн, по завершенні будівництва до 1 липня 2010 року – зросте вдвічі.
На жаль, окрім розмов та закликів, поки немає конкретних дій, спрямованих на підняття закупівельних цін на збіжжя у сільгоспвиробників. Інвестиційний проект забезпечить принципове вирішення цієї проблеми насамперед за рахунок здешевлення всього логістичного ланцюга – від поля до моря. Вздовж Дніпра буде зведено сучасні елеватори, яких так не вистачає Україні. Адже наша країна посідає третє місце в світі після США та Євросоюзу (всі країни ЄС сукупно) за рівнем експорту зерна, і подальшому нарощуванню експорту стоїть на заваді саме брак ємностей та сучасних технологій з приймання, зберігання та відвантаження зерна за світовими стандартами.
Проект «НІБУЛОНу» охопить придніпровський регіон: Полтавську, Черкаську, Запорізьку і Дніпропетровську області, а також прилеглі Київську та Кіровоградську. Це дасть змогу звозити зерно при найменших транспортних витратах, доводити його до необхідних якісних кондицій і продавати в момент найкращої цінової кон`юнктури. Річкові перевезення великими баржами суттєво здешевлять доставку зерна в порти. Це також дасть можливість напряму на зовнішньому рейді перевантажувати зерно з баржі на великотоннажні судна типу панамакс, які через недостатню глибину акваторії не можуть заходити до українських портів.
ImageПовторимося, що зниження витрат на логістику сприятиме отриманню вітчизняними аграріями справедливої ціни за їхню працю. Адже не секрет, що сьогодні логістична складова ціни на зерно в Україні сягає 35-40%, а в економічно високорозвинених країнах – 12-16%.
Це повинно стимулювати інших сільгоспвиробників та зернотрейдерів до вдосконалення своєї діяльності. Відтак на місцях демонополізуватиметься зерновий ринок, розбудовуватиметься за цивілізованими умовами, стандарти яких закладаються завдяки стабільній роботі «НІБУЛОНу».
За словами Олексія Вадатурського, за свою 18-річну історію сільгосппідприємство пережило мінімум чотири кризи: розпад Радянського Союзу та гіперінфляцію; фінансову кризу 1998 року; вибори 2004 року, коли світова банківська система обмежила виділення коштів працюючим в Україні суб'єктам; нинішню світову фінансову кризу. Під час кожної з цих криз компанія розпочинала серйозні інвестиційні проекти. Цього разу протягом 2009-2010 років планується освоїти $150 млн.
– Частину цих коштів, – розповідає генеральний директор «НІБУЛОНа», – ми отримали в кредит завдяки бездоганній кредитній історії нашого підприємства, стабільному фінансовому становищу. Ми працюємо прозоро і відкрито, регулярно проходячи міжнародні аудиторські перевірки. Виконуючи всі їхні суворі вимоги, ми заробляємо довіру. Коли я вперше отримав кредит від Світового банку, мені сказали: «Олексію Опанасовичу, у Вас завжди буде нормальне фінансове становище, а банки будуть довіряти, якщо Ви і Ваша команда будете працювати, як швейцарський хронометр». А по завершенні кількох років додали: «Іноді і швейцарські годинники вже не працюють так добре, а ви працюєте чітко, впевнено і розвиваєтесь». Коли чуєш таке від відомих світових банкірів, з'являється гордість за наш професійний колектив.
Отже, вже за три дні новозбудовані судна здійснюватимуть транспортні перевезення першого зерна. Незабаром, у жовтні, буде спущено на воду ще чотири таких нових баржі. Така плідна злагоджена співпраця сільгоспвиробників із «НІБУЛОНа» і корабелів із «Вадан Ярдс Океан» є запорукою розвитку не лише двох окремих підприємств, а й економіки України загалом.

*Річковий караван – декілька несамохідних суден, наприклад, барж або плотів, що буксируються по річці або каналу одним буксиром. На відміну від конвою, не включає військові кораблі.
Фото надані компанією «НІБУЛОН»
Автори: Олександр Кремко, Кирило Ахтимович
Міський голова м.Миколаєва Володимир ЧАЙКА та Герої України, керівники сільгосппідприємства «НІБУЛОН» і суднобудівного заводу «Вадан Ярдс Океан» – Олексій ВАДАТУРСЬКИЙ і Микола РОМАНЧУК  

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"