Статті

МАРКЕТИНГ НА СЛУЖБІ АГРАРІЯ: ЯК ПРОДАТИ 15 НАСІНИН СОНЯШНИКУ З НАЦІНКОЮ 4000%

Наскільки яскравішим і змістовнішим стає наше життя, щойно ми віднаходимо для себе якесь захоплення або хобі. І байдуже, скільки тобі років, де саме ти мешкаєш — в місті чи в селі, і навіть наскільки при цьому ти заможний. Бо навіть недорогі за ціною речі можуть перетворитися на цінні і навіть коштовні, якщо стають предметом захоплення. У поєднанні з вдалим маркетингом, звісно.

За біду  щастя зачепилося...

Спочатку трохи про сумне. Про коронавірусну пандемію, яка буквально колотить людство від початку березня минулого року. У світі на 11 травня 2021 року ВООЗ зареєстровано 158 651 638 підтверджених випадків COVID-19, включаючи 3 299 764 летальних випадки. Станом на 10 травня 2021 року введено в цілому 1 206 243 409 доз вакцини. Такі дані наводить Всесвітня організація охорони здоров'я (World Health Organization) на власному сайті. За даними вітчизняного МОЗ, на 12 травня в України на COVID-19 захворіли 2 129 073 людини і, на жаль, маємо 46 987 померлих.

Бажання захиститись від цієї пандемії змусило уряди закрити кордони і вводити локдауни — обмеження пересування людей в межах власного помешкання. Відтак через зникнення фізичного навантаження і обмеженість рухливої активності, переважно це стосується міського населення, у багатьох загострились давні хвороби, чимало людей зазнали психологічних травм тощо. Містяни, за умов віддаленої роботи, шукали собі якісь нові захоплення, намагались втілити якісь давні навички, до яких просто в повсякденному житті не доходили руки. Поступово людство опановує ситуацію і навіть навчилось із цією хворобою жити, з'явилась надія на повсюдну вакцинацію. Однак хочеться позитиву!

Чи є якийсь інший продукт, який більше асоціюється з такою кількістю позитивних емоцій, за квіти і рослини у гармонійному поєднанні з теплим сонечком і безмежним небом?

І допоки всі ми перебуваємо в частковій ізоляції і обмежені в поїздках, все більш популярним стає відпочинок на природі: для містян — неподалік від житлового будинку або в сільській місцевості, на дачі.

Так воно прилучилося, що щастя за біду зачепилося: аграрії, в даному випадку переважно агрономи і ландшафтні дизайнери, отримали додатковий шанс буквально врятувати світ. І не просто організувати довкілля, а залучити до своїх лав, закохати у відпочинок і в роботу з рослинами та землею чималу кількість людей, яким просто подобається природна краса. Творчий підхід до аграрних професій набув особливої актуальності.

Бетонні хащі vs  зелені вулиці

Мегаполіси, особливо в Україні, все ще забудовуються хмарочосами, відбираючи у міст природні оази і парки. Європейці навпаки давно збагнули, що доглянуті природні парки, біорізноманітні садово-паркові композиції, засаджені деревами і кущами вулиці і навіть балкони та дахи будинків — все це має вирішальне позитивне значення для міст і благополуччя їхніх мешканців.

Політики по всій Європі дійшли усвідомлення, що фінансування зелених насаджень необхідно для збереження кількості, якості і доступності зелених легенів міст.

Перед пандемією Європейська комісія визнала безумовну користь для здоров'я людини від занурення в зелені насадження, підтримавши 2017-го платформу «Зелені міста для сталої Європи». Ця платформа є спільною ініціативою з Європейською асоціацією Nurserystock (ENA), до якої входять численні виробники садівничої і квітникарської продукції та продавці рослин по всій Європі. Наразі ця програма набула життєво важливого значення, кількість її учасників — як місцевих громад міст і містечок, так і постачальників товарів і послуг, суттєво зросла.

Ідилічна картина доглянутої природи за вхідними дверима привертає увагу не лише містян, а й мешканців заміських будинків і сільських населених пунктів. Місцеві громади сільських територій України, особливо які отримують від держави землі сільськогосподарського призначення у володіння, мають унікальну можливість перетворити свої володіння на привабливі куточки для відпочинку, додати їм доглянутого і водночас природного вигляду. Європейці цим давно скористались, бо крім можливості її мешканцям жити на лоні природи, це дозволяє громадам добре заробляти: забезпечувати громадам популярність, розвивати зелений туризм. А отже створювати численні нові робочі місця через пропозицію комплексу найрізноманітніших послуг і збереження довкілля. А не за рахунок розорювання безцінних природних ландшафтів, які нічого крім шкоди ні цій громаді, ні країні не принесуть.

У зелених міст і сіл є майбутнє, бо люди збагнули, що на природу можна буквально втекти від повсякденного світу, який частково порушений, а частково зруйнований Covid-19.

Не забуваємо про Європейський зелений курс, покликаний перетворити Євросоюз на ефективну сталу економіку і перетворити Європу на перший у світі кліматично нейтральний континент до 2050 року. Україна не може залишитись осторонь цього процесу. Ми поступово оптимізуватимемо промислове виробництво, і переводитимемо його на відновлювальні джерела енергії і витрачатимемо на це чималі кошти. А сектор органічного сільського господарства, озеленення, зеленого туризму мають всі шанси вийти переможцями з поточної кризи.

Звичайне насіння — для естетичного задоволення і прибутків

Яскравий приклад того, як агрономи і маркетологи можуть об'єднати зусилля і перетворити повсякденне на привабливо незвичайне, що користується чималим попитом та приносить гарні прибутки, є діяльність британської компанії Growbar (з англ. буквально — посівна плитка). За свою зовсім нетривалу історію вона здобула неабиякої популярності насамперед у Великій Британії завдяки простому і дешевому винаходу.

Growbar — це ретельно підібрані і готові до проростання колекції насіння, поміщені в акуратні родючі бруски з волокон кокосової пальми — до них просто слід додати води.

Тепер трошки арифметики. Ринкова вартість 70 насінин соняшнику становить близько 1,35 фунта стерлінгів, тобто ціна за насінинку нижче 2 пенсів. Growbar бере 15 таких насіннинок, кількома рядками вставляє їх в крихітний блок кокосового волокна, загортає в красиву упаковку і продає як плитку шоколаду ручної роботи (за ціною і зовнішнім виглядом). Через різні сайти подарунків, вони отримують 12 фунтів стерлінгів за коробочку — собівартість 80 пенсів + націнка 4000%. Щоправда, по акції до різних свят можна купити і за 9,99 фунтів.

На додачу, Growbar — на 100% екологічний продукт, зазначають власники. Картонна упаковка може бути легко перероблена, плівкова обгортка зроблена з цукрової тростини, що розкладається, а кокосове волокно є екологічно чистою альтернативою торфу.

Така коробочка користується шаленою популярністю, бо підходить насамперед як цільовий подарунок для будь-яких вікових груп — від маленьких дітлахів, які вирощуватимуть під батьківським наглядом, до дідусів і бабусь із онуками. Не кажучи вже про домогосподарок, що вирощуватимуть цю красу — на підвіконні, комп'ютерників — поблизу моніторів тощо. Основне гасло компанії — створи природну красу власними руками, продовжуй піклуватися про неї без особливих зусиль і отримай зрештою чудовий урожай, а наступного разу спробуй ще, але вже інші композиції.

Отже, коробочка вимагає кілька кроків для старту процесу. Інструкція до неї зовсім проста: «Розгорніть Growbar і помістіть його в контейнер з достатнім простором, щоб він міг розширитися. Обережно налийте півлітра води і помістіть коробочку в приміщенні на тепле, бажано світле, підвіконня. Споглядайте за рослинами — насолоджуйтесь процесом відтворення життя. Регулярно поливайте в міру проростання і зростання розсади щонайменше місяць. Коли у сіянців виростуть чотири справжні листочки, їх можна посадити в кімнатний горщик, вуличний горщик або висадити у відкритий ґрунт».

Компанія пропонує чималу кількість композицій квітів і трав, дикоросів і екзотичних овочевих культур, кожен має свій номер і назву. Наприклад, італійські трави, прованські, улюблені рослини композиторів і письменників, гострі перці для поціновувачів міцних напоїв або різнокольорові мініатюрні пасльонові — для естетичної насолоди господині.

Зазвичай коробочка наповнена дома-трьома різновидами рослин, по кілька насінинок у рядку. Щоб потім так само рядками (у випадку з лікарськими рослинами) ви мали змогу розмістити їх на подвір'ї. Причому рослини підібрані не лише по смакових і лікувальних властивостях, а й по висоті — перший рядок буде нижчим за останній. Автори виробу радять садити їх неподалік від вхідних дверей, щоб можна було насолоджуватись красою і запахом рослин, а також швидко заварювати з них лікувальні напої. А також дивувати рідних та гостей своїми знаннями про природу і агротехніку цих дивних рослин та неперевершеними навичками городника. Це дозволяє людині поринути у світ природи і відволікатись від реалій сьогодення, дбати про когось або щось іще.

До кожної комбінації рослин додається інструкція з вирощування, опис і історія кожної присутньої тут рослини, її корисні і лікувальні властивості, якісь бувальщини. Ну і, звісно, способи застосування і рецепти. Наприклад:

«Плитка з екзотичних овочів»:

— Круглий лимонний огірок (має м'який солодкий смак і хрустку текстуру. Чудово смакує в салатах, однорічний).

— Cardoon — садовий артишок (має подібний до звичайного артишоку аромат, стебла смачні смажені або запечені, багаторічник).

— Баклажан білий яєчний (мініатюрні, мають легкий солодкий смак і ідеально підходять для соління, смаження на грилі і запікання).

«Біблійні трави» (початок вирощування березень — червень):

— Коріандр (кожна частина цієї ароматної трави їстівна і володіє пікантним смаком, однорічник).

— Шавлія (назва походить від латинського слова «зцілення», багаторічник).

— Гісоп (має кілька біблійних посилань, здавна асоціюється з чистотою і традиційно підвішувався у помешканнях для захисту від злих духів, багаторічник).

Як визначити свої саджанці: саджанці коріандру яскраво-зеленого кольору з пальчастими листям з сильним запахом коріандру, у проростків гісопу маленькі вербоподібне листя, у проростків шавлії блідо-сріблясті запашні листочки.

Доцільно розташувати трави ближче до дому, щоб у вас завжди був запас під рукою і ви могли найкраще насолоджуватися їх прекрасним ароматом. Регулярно обриваючи листя і вищипуючи кінчики, ви отримаєте компактну густу форму з великою кількістю здорової нової листя».

* * *

Ось такий, на перший погляд, простий секрет успіху компанії: продукт візуально привабливий і недорогий, обіцяє власникові доволі легкий успіх. Створений образ, презентація і вибір ринку перетворюють недорогий товар на щось більш коштовне.

Growbar — яскравий приклад того, як власникові винаходу можна віднайти простий і оригінальний вихід із скромного фінансового становища і заробляти непогані гроші, займаючись улюбленою справою. А споживачеві — віднайти не просто хобі, а почати вивчати природу і отримувати насолоду від життя, бо ти комусь потрібен.

Водночас слід розуміти, що будь-який такий успіх знаходиться в руках як маркетологів, так і садівників. 

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"