Статті

ВЕТУВАТИ ЗАКОН ПРО ВВТ ЗАРАДИ ЗБЕРЕЖЕННЯ УКРАЇНИ!

Президент України Володимир Зеленський, який за посадою є Главою держави і виступає від її імені, є Гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина, має дослухатися аргументів Олексія Вадатурського — Героя України, який присвятив життя будівництву нової, сильної і по-справжньому незалежної України! І ветувати ухвалений 3 грудня 2020 року Верховною Радою закон «Про внутрішній водний транспорт» (№1182-1-д).

Свої чіткі, конкретні та неспростовні аргументи щодо недосконалості, ба більше — щодо шкодочинності новоприйнятого законодавчого акту Олексій Вадатурський навів у відкритому листі до Глави держави (текст наводимо повністю, виокремлення — редакційні), який розміщено на його особистій сторінці у Фейсбук:

 

"ПРЕЗИДЕНТУ УКРАЇНИ В. О. ЗЕЛЕНСЬКОМУ

 

Щодо застосування права вето на Закон «Про внутрішній водний транспорт» №1182-1-д задля захисту національних інтересів України

 

Вельмишановний

пане Президенте України!

 

Дозвольте висловити Вам високу повагу та надію на плідну співпрацю щодо сприяння стійкому економічному зростанню України.

Звертаюсь до Вас як Герой України, як головний інвестор в аграрному секторі, як головний інвестор у розбудову інфраструктури України, як головний інвестор у відродження суднобудування України і судноплавства під Державним Прапором України, адже ТОВ СП «НІБУЛОН» інвестувало в Україну $2,3 мільярда.

Досягненнями сформованого за роки незалежності України нашого вже 7-тисячного колективу пишаються в країні. Ми відродили серійне українське суднобудування, а наш суднобудівний завод є кращим в Україні. Як керівника ТОВ СП «НІБУЛОН» мене три роки поспіль визнають «Людиною року на водному транспорті» в Національному морському рейтингу України. Я поставив собі за мету розбудовувати Україну — морську державу, а не державу біля моря. Діяльність нашої компанії отримує широку підтримку громадськості України, профільних асоціацій, платників податків, промисловців, підприємців, аграріїв та інших.

Водночас вимушений вкотре звернутися до Вас, у тому числі й публічно, оскільки попередні звернення як до Вас, так і до керівництва Офісу Президента, Національної ради реформ, Національної інвестиційної ради України залишилися без відповіді, що законопроєкт №1182-1-д, який перебуває під Вашим особистим контролем, на превеликий жаль, пройшов друге читання, і що він є ганебним та дискредитуючим для України в цілому, законопроєкт дискредитує і Вас як Президента України, оскільки направлений на задоволення потреб виключно окремих промислово-фінансових структур зі сформованими та майбутніми тіньовими схемами.

Дуже дивно констатувати це тоді, коли Ви публічно висловлюєте наміри боротьби проти корупційних тіньових схем і схем взагалі, а законопроект №1182-1-д формує діаметрально протилежну політику у сфері внутрішнього водного транспорту (надалі ВВТ). 

Після формування Верховної Ради України IX скликання, Кабінету Міністрів України, нових міністерств і відомств я з 20 вересня 2019 року послідовно, крок за кроком, пройшов практично більшість комітетів Верховної Ради України, зустрічався з їхніми головами та членами для інформування про колосальні негативні наслідки, які несе за собою законопроєкт №1182-1 та його версія №1182-1-д. На неодноразових особистих зустрічах з віцепрем'єрами та міністрами я, знаючи їхній непрофесіоналізм у сфері ВВТ, вимушено на простих прикладах пояснював про негативні наслідки законопроєкту №1182-1-д для екології, економіки та в цілому безпеки України як морської держави. Я підготував і вручив сотні різних презентацій, виходячи з рівня та компетенції співрозмовника, для того, щоби найбільш переконливо показати недоліки законопроєкту №1182-1-д. Посадові особи проінформовані про те, що якщо Україна не приділить увагу розвитку суднобудування, то не буде українського військового кораблебудування, і Україна стане беззахисною з боку моря, маючи близько 3 тис. км морської берегової лінії.

За результатами цих зустрічей можу впевнено сказати, що «в очі» всі з розумінням ставляться до нашої позиції, але одночасно відмахуються від проблематики і переводять стрілки на головний комітет із законопроєкту №1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт» — Комітет ВРУ з питань транспорту та інфраструктури.

Вищенаведене примусило мене шукати шляхи, щоб доповісти про проблеми реформи ВВТ особисто Вам, і я звертався з проханням, щоб Ви мене прийняли, але крім насмішок і непрофесіоналізму депутатів Верховної Ради, членів Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури, я нічого не відчув — жодного позитиву! Керівник Офісу Президента Андрій Єрмак навіть вимушений був вибачитися і від себе, і від Вас за деструктивні ганебні виступи заступника керівника фракції Миколи Тищенка та голови підкомітету Ігоря Негулевського, що осоромили як фракцію, так і Вас перед усією громадськістю України.

Я вимушено підняв питання ВВТ під час особистої зустрічі з Вами 21.08.2020 року у м. Миколаїв у присутності Андрія Єрмака, Давида Арахамії, депутатів ВРУ від Миколаївщини, віцепрем'єр-міністра — міністра з питань стратегічних галузей промисловості України та інших міністрів. І я хочу подякувати Вам за те, що Ви мене почули і дали доручення до 31.08.2020 року погодити законопроєкт №1182-1-д з усіма сторонами, провести його обговорення із представниками бізнесу цього напряму із залученням адміністрацій трьох областей — Одеської, Херсонської, Миколаївської — та за обов'язкової участі віцепрем'єр-міністра — міністра з питань стратегічних галузей промисловості України та міністра інфраструктури.

Сьогодні я можу відверто на всю країну сказати, що Ваше доручення, пане Президенте України, жодним із Ваших чиновників, підлеглих та депутатів ВРУ не виконані. Мені соромно за те, що доручення Президента України не виконується. Виконавці насміхаються не тільки наді мною, але й над економікою України і над Вами як Президентом України.

30.09.2020 року я вдруге (листи №12931/3-20/09 від 30.09.20 р. та №10776/3-20/09 від 21.08.20 р.) вимушено звернувся особисто до Голови ВРУ Дмитра Разумкова, якого проінформував про загрози екології, економіці та безпеці країни у разі прийняття поточної редакції законопроєкту №1182-1-д.

У результаті доручень Президента України та Голови ВРУ проведено лише кілька не конкретних, а формальних, «для галочки», нарад для інформування Вас про мою чи товариства участь у них. Жодних поправок народних депутатів України щодо ліквідації загроз екології, економіці та безпеці країни не виносилося на голосування, майже 1500 правок не розглядалися, а доленосний для України законопроєкт №1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт» прийняли в другому читанні та в цілому за 16 хвилин.

 

Я доводжу до Вашого відома, що цей закон має наступні критично неприйнятні положення для України як держави.

  1. Ми стоїмо на порозі екологічного і епідеміологічного лиха, адже Закон України №1182-1-д (п.п. 2 п. 4 Прикінцевих і перехідних положень) допускає скидання нечистот (фекалій) у русі суден по всій довжині Дніпра, у тому числі у м. Київ. Можна уявити, як екскременти плаватимуть вздовж набережної Поштової площі, неподалік місць хрещення Русі та центральної вулиці Хрещатик. Це положення закріплено в угоду власників суден, які під час розпаду СРСР викрали український флот і хочуть його експлуатувати в Україні в занедбаному стані під «зручними» прапорами. Віщим є затоплення судна «Марія-1» поблизу с. Розумівка наступного дня після ухвалення закону №1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт».
  2. За 10-річну історію законопроєкту «Про внутрішній водний транспорт» вперше фактично узаконено контрабанду пального. Після підняття мною питання щодо цієї проблеми на нараді 21.08.2020 року Ви справедливо зробили зауваження і провели дискусію з міністром інфраструктури Владиславом Криклієм, який відповів, що це не його компетенція, а повинні цим займатися правоохоронні органи. Положення закону нанесуть колосальний удар економіці України і витіснять практично весь український флот із внутрішніх водних шляхів України (п. 29 ст. 1, ч. 2 ст. 9, ст. 53). Україна є єдиною країною в Європі з розвинутими річками, де збережено акцизний збір на пальне для судноплавства. Це стимулює незаконне ввезення пального на територію України через різницю в ціні у 80% за 12-ти милями та в Україні. Судна типу танкера «Делфі», що затонуло в акваторії порту Одеса, якраз і є постачальниками пального в Україну без сплати ПДВ та акцизу з різницею в ціні 5320 грн на тонні пального, і все це перед носом усіх компетентних органів.
  3. Закріплюється багаторічна схема безконтрольного добування піску на річці Дніпро та всіх ВВШ (ст. 15 та п. 4 Прикінцевих і перехідних положень). Без будь-яких погоджень з екологічними відомствами і громадськістю дозволяється складування ґрунтів у будь-якому місці на вибір організації, яка виконує «шляхові» (днопоглиблювальні) роботи. Зі всією відповідальністю наголошую, що Київ знаходиться поблизу Чорнобильської зони, а фактичне добування піску для подальшого будівництва без проходження екологічних експертиз — це черговий удар по здоров'ю як жителів столиці України, так і всіх українців.
  4. У проєкті закону зроблено все, щоб українські судна під Державним Прапором України не ходили по українським річкам, а команди суден формувалися не з українців, а іноземців, а наші українці бідкалися по всіх країнах світу на заробітках (ст. 53). Україна не буде отримувати багато мільярдів доходів від зарплати і податків. Документ №1182-1-д де-факто вивів поза закон український прапор в Україні. Такої ганебної практики немає ніде у світі.
  5. Цей закон — удар і по національній безпеці, адже на річці Дніпро каскад шлюзів, що сформував загальну площу водного дзеркала у 7 тис. кв. км і повним об'ємом 44 куб. км води, що становить понад 90% від загальної кількості всіх великих водосховищ України. Водночас Україна перебуває на 125 місці щодо запасів питної води на душу населення. Недопустимими є безконтрольний допуск іноземних суден під будь-яким прапором світу та старих за віком суден до внутрішніх вод України — це питання безпеки України (ст. 53).
  6. Цей закон є ударом по українському суднобудуванню, а можливо і останнім цвяхом у труні суднобудування України (п. 2 ч. 2. ст. 9, ст. 53). Не буде українського суднобудування — не буде кораблебудування. Ви як Президент вимушені будете давати роботу турецьким, англійським, корейським та іншим компаніям та будувати кораблі в них за рахунок платників податків України, що фактично призведе до боргової залежності України.

Поряд із цим підкреслю, що розбудовувати треба економіку України, і я за співпрацю з великими країнами світу із дотриманням міжнародних принципів права, зокрема принципу взаємності допуску на внутрішні ринки, який потрібно закріплювати міжнародними договорами України.

Керуючись наведеним, вимушений звернутись до Вас, пане Президенте України, з проханням застосувати право вето на Закон України №1182-1-д і провести серйозну нараду з питань реформування ВВТ під Вашим особистим головуванням за участі віцепрем'єр-міністрів з питань стратегічних галузей промисловості України та євроінтеграції, міністрів оборони, екології, енергетики, інфраструктури, представників Антимонопольного комітету, ДРС та інших центральних органів влади.

Я як спеціаліст готовий зі своєю командою допомогти Вам особисто у впровадженні норм, які дійсно сприятимуть розвитку економіки України та захищати безпеку України.

 

Додатки:

— порівняльна таблиця до проекту Закону України №1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт» на 11 арк.;

— копія листа УСПП, Ради підприємців при КМУ, УАК, УЗА, Асоціації «Укрсудпром», ТПП України, ТО «За відродження річки Дніпро, як головної транспортної артерії України», №20/11 від 15.12.20 р. на 8 арк.;

— копія листа Міністерства енергетики України №26/1.4-7.2-24302 від 27.11.20 р. на 2 арк.;

— копія листа ВМС ЗСУ №154/111/830 від 26.02.2020 р. на 2 арк.

 

З повагою,

Герой України,

генеральний директор

ТОВ СП «НІБУЛОН»

Олексій Вадатурський"

 

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"