Статті

МОЄ МАЙБУТНЄ В АГРО — ВТІЛЮЄТЬСЯ ТЕПЕР!

Зацікавити школярів сучасним агросектором, допомогти визначитися з майбутньою професією і довести, що аграрна сфера — це інновації і неосяжне поле для творчості та самореалізації, покликаний втілюваний агропромхолдингом АСТАРТА соціальний проєкт «Моє майбутнє в агро».

Цей освітній профорієнтаційний проєкт за понад два роки охопив у різних регіонах України 720 учнів 7-9 класів у гуртках-факультативах, де школярі вивчають теоретичну та практичну частину аграрних технологій. І беруть участь у власних проєктах — обирають теми для досліджень, гуртуються і під керівництвом досвідчених наставників починають втілювати їх в життя. Тематика робіт дуже різноманітна: від простих щодо вирощування однієї культури до доволі складних комплексних новацій. Це робить учасників більш свідомими, спонукає до навчання і відповідальності, дозволяє більш реально дивитись на світ і обирати майбутню професію за покликом серця.

Організатори переконані: незалежно від того, який саме шлях обере учасник проєкту, і це не обов'язково може бути агро напрямок, але навички і досвід самостійної та командної роботи, створення презентацій, відстоювання власних розробок і готовність допрацьовувати їх і втілювати в життя — все це знадобиться в дорослому житті.

Отже, днями було підбито підсумки роботи за 2020 рік. Захід через пандемічні обмеження пройшов в онлайн-режимі, однак це не зашкодило учасникам ні в проведенні презентацій, ні в можливості з ними ознайомитися. Та й навіть охоплення аудиторії вийшло більшим завдяки сучасним комунікаційним технологіям, які дітлахам і педагогам також довелось освоїти. Компетентне журі представляли керівники структурних підрозділів АСТАРТИ та її агрономи-практики.

Отже, кожен учасник мав п'ять хвилин для презентації, а потім журі ставило серйозні запитання, щоби відчути, наскільки заглибились юні фахівці в свою тему.

Серед проєктів було представлено такі теми: вирощування органічної продукції в теплиці, дослідження особливостей вирощування томатів, вплив різних умов на проростання квасолі, агрохімічний стан ґрунту та збереження його родючості, вивчення умов проростання насіння овочевих культур та їхніх умов розвитку під впливом зміни абіотичних факторів, вплив погодних та кліматичних умов на фази розвитку сільгоспкультур, вплив біологічного підживлення на врожайність перцю тощо.

Чесно кажучи, слухати цих дітей було надзвичайно приємно, насамперед завдяки їхньому вмінню просто і водночас дохідливо висловлювати свої думки. По всьому відчувалося, що ця робота насправді викликає у них захоплення і навіть захват. Діти поводилися дуже впевнено і професійно, іноді навіть важко було відчути в них дітей: точно — молоді спеціалісти. Бо відповідали вони на запитання досвідчених фахівців цілком грамотно, зі знанням справи.

По завершенні презентацій перейшли до приємного — роздачі призів і визначення переможців.

За ентузіазм і старання кожен із учасників отримає відповідний сертифікат і цінний приз — зручний і добротний рюкзак, а їхні наставники — друковані екземпляри підручників та методичок, які наразі використовуються ними в електронному вигляді.

Отже, третє місце виборола Олена Плахотя з Обознівского НВК (Полтавська обл.) за дослідження «Як виростити на підвіконні наймоднішу мікрозелень сезону». Дослідниця мала на меті визначити, як мікрозелень — ці молоді рослинки, що мають лише одну пару справжніх листочків і яким для проростання достатньо малої кількості ґрунту або гідропоніки, здатні побороти нестачу вітамінів і мінералів у людини в зимовий період, покращити самопочуття. Відтак Олена отримала портативний мікроскоп — це сучасний відмінний прилад, який просто необхідний для біологів-початківців і дозволяє в «польових» умовах розглянути будь-який зразок прямо на місці.

Олена Плахотя
Олена Плахотя

 

Друге місце посіла Ірина Романенко з Лютенської ЗОШ (Полтавська обл.) з проєктом «Порівняльна характеристика морфологічних особливостей сортів овочів вітчизняної та зарубіжної селекції в умовах Лівобережного Лісостепу України». Дослідження присвячене насінню баклажанів, перцю солодкого і капусти української, польської і голландської селекції.

Нагородою став дуже необхідний агрономові прибор — pH-ОВП-метр для проведення аналізів води, рідин та речовин на Ph.

Переможців цього разу виявилось двоє — вони обоє учні Криворудської ЗОШ (Полтавська обл.). Це — Максим Кісенко за глибоке вивчення теми альтернативних джерел енергії і збереження довкілля: «Вирощування біоенергетичних культур» та Олексій Бондар за надзвичайно актуальну для сьогодення тему «Покращення якості ґрунту», де науково обґрунтовано і практично доведено позитивний вплив застосування сидератів для підвищення родючості ґрунту і збільшення врожаїв сільгоспкультур.

Максим Кісенко
Максим Кісенко

Спільною нагородою стала омріяна і така необхідна валіза агронома — портативна лабораторія для аналізу ґрунту, адже агроному дуже важливо знати і уміти визначати склад, а також фізико-механічні, фізико-хімічні, хімічні, агрохімічні і біологічні властивості ґрунту.

Олексій Бондар
Олексій Бондар

«Пишаюся тим, що в агрономічну сферу, яка стрімко розвивається, приходитимуть талановиті, обізнані, креативні і водночас дуже цілеспрямовані і налаштовані на позитивний результат молоді спеціалісти, до виховання яких причетна АСТАРТА, — зазначила директорка по роботі з персоналом, корпоративного партнерства та комунікацій агропромхолдингу АСТАРТА Світлана Мозгова. — Цей проєкт насправді об'єднав потенційних лідерів — великих і маленьких, учнів і їхніх викладачів-наставників. І участь у цьому проєкті — це ваш перший крок, щоби працювати в найцікавішій сфері, яка не просто забезпечує людей продуктами харчування, а яка розвиває людину і багато суміжних галузей, освіту і науку, яка втілює інноваційні технології. І разом із тим — прищеплює любов до землі, до життя!»

За словами керівниці проєктів з корпоративного партнерства АСТАРТИ, безпосередньої кураторки «Моє майбутнє в агро» Лілії Марачканець, дуже важливо спонукати дітлахів мріяти і захоплюватись. «Наш проєкт, — говорить вона, — доводить, які насправді розумні і  креативні наші сільські діти. І головне — не зупинятися, адже сфера сільського господарства не обмежується лише полем, садом або фермою — це величезний простір для втілення мрій і самореалізації».

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"