Статті

АСТАРТА: АГРО — ЦЕ НАЙКРАЩЕ МІСЦЕ ДЛЯ КАР'ЄРНОГО ЗРОСТАННЯ!

Кожне «сьогодні» докорінно відрізняється від «вчора»: змінюється все — тренди, технології, настрої, люди. Тому кожне «сьогодні» — це можливість, яка має трансформуватись в успішне «завтра» — в стабільне успішне майбутнє кожного із нас.

І якщо говоримо про можливості, то, крім них, є обов'язки — у держави, бізнесу, людей, використовувати їх, а ще — створювати. Бізнес одним із перших розуміє, що чекати змін навколо — замало. Потрібно змінюватись самим, ініціювати ці зміни та давати людям можливості для розвитку та зростання, реалізації свого потенціалу в Україні.

І це вже відбувається. Яскравий приклад — діяльність агропромхолдингу АСТАРТА, — потужної компанії, яка працює на 240 тис. га у восьми регіонах України. До її складу входять 8 цукрових заводів, соєпереробний завод та біоенергетичний комплекс, де назагал працюють понад 10 тисяч робітників. І від часу заснування, а це вже більше чверті століття, вона дбає не лише про власних співробітників, а турбується і про стейкхолдерів, насамперед пайовиків та їхні родини. Запитаєте, як? Перш за все, завдяки свідомій політиці корпоративної соціальної відповідальності, яка стала складовою успіху АСТАРТИ. І тут мова не лише про ремонт доріг у сільській місцевості, утримання чималої кількості шкіл та дитячих садочків, допомогу місцевим громадам. Йдеться насамперед про стратегічні освітні проєкти, які вже дають плоди та неодмінно змінюють світогляд усіх — і учасників, і організаторів. Будьте певні, так і є.

Нещодавно один із проєктів під назвою «Моє майбутнє в агро: нові можливості з ІТ» АСТАРТА представила на головній події року серед роботодавців України «Премії HR-бренд». Цей унікальний конкурс HR-кейсів дозволяє простежити актуальні тенденції та нові, ефективні ідеї, що з'являються у галузі, а також дозволяє детально вивчити ті HR-інструменти, які компанії-лідери використовували протягом останнього року. І результати впровадження програми «Моє майбутнє в агро: нові можливості з ІТ» виявилися настільки результативними, що дозволили АСТАРТІ заслужено отримати престижну «Премію HR-бренд 2019» і нагороду в номінації «Регіон».

У чому ж суть проєкту? Вона для агарної компанії очевидна та надзвичайно амбітна: зацікавити молодь агросектором і дати сучасні знання з ІТ — комп'ютерної грамотності, всім бажаючим мешканцям сільських громад.

Не секрет, що в сільській місцевості обмаль комп'ютерів, в деяких немає Інтернету і навіть мобільного зв'язку. Тому 2017 року АСТАРТА спільно зі світовою компанією Miratech і фондом BrainBasket розпочали гуманітарну безпрецедентну до того програму комп'ютерної грамотності для мешканців сільських територій — від дітей до дорослих. Мета проєкту — дати можливість сільським жителям освоїти інформаційні технології і розширити свої особисті і професійні можливості.

«Ми розуміємо, що агросфера прив'язана до основного ресурсу — землі, що знаходиться в сільських територіях. Дефіцит кадрів відчувається вже зараз. Тому ми зацікавлені в тому, щоб в селах працювало і залишалось більше людей. Це стало основною передумовою реалізації нашого проєкту, — розповіла під час підсумкової конференції «Премії HR-бренд» директор департаменту по роботі з персоналом, корпоративного партнерства та комунікації АСТАРТИ Світлана Мозгова. — Ми прагнемо зруйнувати стереотипи мешканців сільських громад та упередженого ставлення до аграрних професій, сформувати нове усвідомлення, що «агро» — це інноваційна сучасна галузь. Саме тут залученість та відповідальність прямо пропорційні рівню твоєї зарплати та достатку. Тут немає межі досконалості. В аграрному секторі йде постійна робота над помилками — тільки так досягаються результати: в нескінченному пошуку і відкриттях».

Такий новий і глобальний інвестиційний проєкт з отримання базової ІТ-освіти селянами потребував ретельного обґрунтування, розробки а також значної фінансової і технічної підтримки. Інвестиції агропромхолдингу АСТАРТА були направлені в закупівлю комп'ютерної та офісної техніки, в деяких школах — меблів, комп'ютерного забезпечення. Також компанією надано фінансову підтримку вчителям-менторам — місцевим викладачам інформатики, які пройшли підготовку разом із менторами Фонду BrainBasket згідно з навчальною програмою. Фінансування навчальної програми також здійснено АСТАРТОЮ.

Проєкт здійснюється за напрямами «Агронаука» та ІТ-уроки для дітей і дорослих. Зараз програми працюють уже в 43 локаціях в семи областях України, а в рамках проєкту навчання пройшли 1170 дітей та 519 дорослих. Проєкт набирає обертів, бо користується надзвичайною популярністю: на ІТ курси та уроки з «агронауки» групи сформовані вже на кілька місяців наперед.

Навчальна та технічна бази проєкту надзвичайно потужні: курс з «агронауки» (єдиний в Україні у такому форматі) був спеціально розроблений на замовлення АСТАРТИ Уманським аграрним ліцеєм, з учнями працюють ментори-викладачі шкіл та кращі працівники підприємств АСТАРТИ, спільно проводячи експерименти на ділянках-теплицях з використання інноваційних технологій.

Діти опановують візуальне середовище програмування Scratch, пишуть програмні коди для роботів mBot. Щорічно за результатами навчання учні презентують свої проєкти (програми, додатки, мультиплікації) на Хакатоні, застосовуючи отриманні знання на практиці. Наприклад, цього року на ІТ-конкурсі «Агро очима дітей» учасники віком від 9 до 14 років презентували проєкт як заохочувати дітей та молодь працювати в агро, інша агро-проактивна команда розробила додаток, який розраховує сівозміну, показує користь для ґрунту та одночасне збільшення врожайності, були розроблені і калькулятор добрив для полів та для сортування сміття, вікторини про важливість професії агронома.

У школах, де проходить реалізація проєкту, для можливостей його впровадження, було облаштовано кабінети для навчання, придбано ноутбуки та комп'ютери, роботи Mbot, встановлено ліцензоване програмне забезпечення. Для дорослої групи на базі облаштованих кабінетів проходить ІТ-навчання: робота з Microsoft Office, Linux, Googledocs, інтернет-ресурсами, соціальними мережами, платіжними системами, ресурсами для саморозвитку та додаткового навчання.

«Наш проєкт інтерактивно навчає та показує, що аграрна сфера — це інновації, кар'єрне зростання, креатив та незміряне поле для творчості, — наголошувала Світлана Мозгова. — Ми показуємо, що агро — це найкраще місце для кар'єрного зростання, тому що тут багато напрямків, а значить — багато можливостей. Можна бути успішним програмістом, фінансистом, журналістом та, звісно, агрономом, працюючи у своєму рідному селі, не шукаючи кращої долі десь закордоном або у великому місті. І направду ми працюємо не лише для своєї компанії — ми турбуємось про весь агросектор. Все буде агро — все буде Україна!»

Підготував Артем Житков. Фото компанії АСТАРТА

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"