Статті

«НІБУЛОН» – БУКСИР ВІТЧИЗНЯНОЇ ЕКОНОМІКИ

Будівництво власного флоту компанії підніме важку індустрію
На вісімнадцятому році свого стабільного розвитку компанія «НІБУЛОН» поступово набувала доброї слави: як національний сільгоспвиробник, як найбільший платник податків у регіоні, як вітчизняний інвестор, як зернотрейдер та будівничий найсучасніших елеваторів. А віднині – ще й як компанія, що розвиває в державі галузь судноплавства і суднобудування як її складової.
Так, учора 2 квітня на перевантажувальному терміналі зернових та олійних культур у Миколаєві два Герої України, генеральні директори двох компаній – ТОВ СП «НІБУЛОН» Олексій Вадатурський та ВАТ «Вадан Ярдс Океан» Микола Романчук – підписали Протокол про спільне будівництво несамохідних суховантажних двохтрюмних суден змішаного плавання для перевезення генеральних і насипних вантажів.
ImageНа урочистості з нагоди цієї безпрецедентної для України події з'їхалися високі гості з різних куточків України: від суднобудівельників та аграріїв до банкірів, керівників громадських організацій та представників Міністерства аграрної політики України.
А подія справді безпрецедентна, адже зусиллями цих двох новаторів у непростий для економіки країни час дається нове дихання одразу кільком важливим бюджетонаповнюючим галузям, створюється 800 нових робочих місць. І все це цілком прозоро та легально, з наповненням і міського Миколаївського бюджету, й обласного, й загалом державного.
ЗвІсно, заперечать скептики, такі великі кошти (а вартість проекту 150 мільйонів доларів США) вкладаються не просто з благою метою оживити Дніпро як транспортну артерію чи заради примноження свого позитивного іміджу, а з цілями суто прагматичними: аби здешевити транспортування зерна. Вартість його перевезення «чужими» суднами останнім часом значно зросла, а залізничні та автомобільні перевезення ускладнюють і також здорожчують процес логістики. Проте завважте, для цього Олексію Вадатурському не потрібно було будувати «сухогрузів» – набагато простіше та, й, вочевидь дешевше, було би просто орендувати їх на сезон судноплавства.
Однак державницьке мислення в управлінні своїм підприємством, а також звичка дбати про людей, з якими працюєш, та й про тих, хто у період фінансової хитавиці та промислового занепаду залишаються без шматка хліба – усе це змушує братися керівника «НІБУЛОНу» за глобальні інвестиційні проекти й витягувати на аграрних плечах і важку промисловість, і суднобудування…
А відбувалося усе, як завжди у Олексія Опанасовича, швидко та результативно. Відтоді як він усвідомив необхідність створення власного флоту, не минуло й місяця, коли «НІБУЛОН» оголосив у лютому цього року про тендер на виконання проекту щодо основних габаритів барж з урахуванням нинішніх глибин Дніпра, розмірів шлюзів тощо. Конкурс був відкритий і прозорий, у ньому змагалося вісім конструкторських бюро, а переможцем стала компанія «Торола Дизайн Груп», яка запропонувала оригінальну ідею виконання люкових закриттів та гарантувала дотримання всіх вимог.
Утілювати в життя їхні креслення та розрахунки буде вищезгаданий Миколаївський завод «Вадан Ярдс Океан». Уже 6 березня підприємства підписали контракти, які й набрали чинності 2 квітня, у день велелюдного старту масштабної та відповідальної роботи. Хоча, як зазначив пан Романчук, у суднобудівельній галузі такі переговори та підготовча робота зазвичай тривають значно довше. А тут сьогодні вже плавиться метал для суден, а на заводі триває закладка одночасно чотирьох барж – і в травні готують спустити на воду два судна. Запросити ж гостей на перший рейс планують вже в середині серпня цього року.
ImageАби встигати «за думкою» свого замовника, заводу довелося змінити навіть технологічний цикл суднобудівництва. Лише на цьому заводі працюватиме близько чотирьох тисяч робітників.
Як розповів Олексій Вадатурський, відкриваючи урочистості, інвестиційний проект зі створення власного флоту дедвейтом 100 тисяч тонн передбачає будівництво 24 барж змішаного плавання типу «ріка-море». Наразі було підписано протокол щодо 16 перших барж. Крім того, «НІБУЛОН» розпочав вкладання коштів у ще один проект – зведення семи елеваторів загальною ємністю понад 250 тисяч тонн.
Метал для будівництва постачатимуть українські металурги з Донецької та Луганської областей – Краматорський та Алчевський металургійні комбінати та Азовсталь.
Нібулонівські судна будуть зареєстровані в Миколаєві, будуватимуться та експлуатуватимуться під надзором Регістра судноплавства України, ходитимуть під українським прапором. Тип барж дозволить здійснювати перевезення як по Дніпру, Дунаю, так і в прибережній зоні Чорного моря та Каспію.
Створення власного флоту не лише здешевить логістику, а й розвантажить транспортні магістралі. І виграють тут насамперед сільгосптоваровиробники Черкаської, Полтавської, Дніпропетровської, Київської та Запорізької областей. Закупівельні ціни на зерно в цих регіонах будуть наближені до цін морських портів України.
Вітаючи Героїв України, почесні гості – а це голова Миколаївської облдержадміністрації Олексій Гаркуша, заступник міністра аграрної політики Олександр Шевченко, міський голова Миколаєва Володимир Чайка, генеральний директор Української аграрної конфедерації Сергій Стоянов, перший заступник генерального директора Регістра судноплавства України Сергій Фадєєв, начальник управління експортного розвитку «Укрексімбанка» Ільдар Усманов – бажали їм та очолюваним ними колективам уже як морякам «сім футів під кілем» і здоров'я на втілення чинних і майбутніх планів.

ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПРОЕКТ У ЦИФРАХ
Для виконання проекту з будівництва барж на замовлення «НІБУЛОНа» знадобиться 23,5 тис. тонн спеціальної кораблебудівної сталі, що еквівалентно доставці 350 залізничними вагонами. Цього достатньо для будівництва двох суден типу PANAMAX (судна максимальних розмірів, які можуть заходити до портів м.Миколаєва). Якщо цю кількість металу розкласти як єдиний лист, то його площа становила би 26 га, що дорівнює площі 37-ми футбольних полів. Щоб з розрізнених листів металу збудувати баржі, спеціально сертифіковані Регістром судноплавства висококваліфіковані зварювальники виконають 360 км зварних швів. Для необхідної міцності судна буде наварено 144 км ребер жорсткості. Довжина однієї баржі 90 м, а всього «нібулонівського каравану» – майже 3 км.
Заплановані обсяги річних перевезень зерна складають понад 1 млн тонн за рік. Експлуатація флоту дозволить здійснювати також контейнерні річкові перевезення, потенціал яких складе 18 тис. TEU.

Нинішній інвестиційний проект Олексій Гаркуша назвав чи не єдиним на сьогодні прикладом інвестування українського виробника в розвиток іншого вітчизняного підприємства, інвестування в будівництво власного флоту. «Це визначна подія в регіоні та в державі: і в соціальному плані, й навіть у психологічному. Адже криза – насамперед у наших головах», – підкреслив голова Миколаївської облдержадміністрації.
«Бізнес цих двох Героїв України, що представляють різні галузі економіки – це безпека нашого міста, запорука його розквіту. Крім того, жодне рішення сесії Миколаївської міської ради не обходилося без підтримки «НІБУЛОНа», – додав Володимир Чайка.
Колись, перебуваючи на чергових урочистостях в «НІБУЛОНі», Сергій Стоянов пообіцяв не приїздити до Олексія Вадатурського, доки той не почне будувати суден. І ось ці задуми здійснились. Цього разу гендиректор УАК дав своєму землякові орієнтир на будівництво біоетанольного заводу, щоб не гноїти кукурудзу в разі чергової заборони експорту. «Сьогодні ця компанія – локомотив «НІБУЛОН» – уперше тягне українську промисловість, – резюмував промовець. – Сільськогосподарське товариство піднімає нині важку індустрію, і не завдяки державній підтримці, а всупереч її відсутності».

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"