Статті

НОВИЙ СТАРТ АСТАРТИ

Провідний вітчизняний агропромхолдинг АСТАРТА вивів на ринок новий бренд ASTARTA Select. Під ним він запропонував аграріям якісний насіннєвий матеріал, випробуваний на власних полях, у поєднанні з розширеним комплексом науково-дослідних та агрохімічних послуг.

Презентація нового бізнес-проекту відбулася в середині вересня під час Дня поля на Полтавщині, на землях ТОВ «Агрофірма «Миргородська». Понад дві сотні його учасників мали змогу ознайомитися з новими сортами озимої пшениці та сої. Відвідали й демонстративний полігон гібридів цукрових буряків, соняшнику, кукурудзи. Оцінили роботу сільгосптехніки під час збирання соняшнику. Під час заходів були навіть влаштовані такі собі перегони між комбайнами як вітчизняного виробництва, так і закордонного. За результатами було визначено кращий екіпаж.

Проте головним лейтмотивом було представлення ТОВ «Астарта-Селекція» (юридична назва). У вступному слові операційний директор агропромхолдингу АСТАРТА Желько Ерцег зазначив, що компанія має великий досвід у вирощуванні насіннєвої продукції для власних потреб. Науково-дослідний напрям, залучення найновітніших технології у веденні агробізнесу дали змогу не лише повністю забезпечити компанію насінням на десятках тисяч гектарів товарних посівів, а й накопичити необхідний досвід у цій царині. «Наразі настав час, коли ми досягли того рівня розвитку технології вирощування та доробки насіннєвого матеріалу, який дає нам можливість розширити цей напрям діяльності та поділитися своєю експертизою з аграрним ринком. «Астарта-Селекція» є сублімацією нашого досвіду, який накопичувався 25 років. У новій компанії проведена консолідація всіх активів. Вона постачатиме не лише якісне насіння, а й надаватиме всі необхідні агропослуги», — констатував фахівець.

Дійсно, потенціал у нової компанії суттєвий. Це, насамперед, два насіннєвих заводи (Хмельниччина і Полтавщина). Їхня річна потужність становить 30 тисяч тонн насіннєвого продукту: з них 20 тисяч тонн пшениця і 10 тисяч тонн соя.

За словами фахівця, власна потреба агропромхолдингу у насіннєвому матеріалі становить 20-22 тисячі тонн. Як бачимо, надлишок немаленький. Таким чином, на насіннєвий ринок компанія може виставити майже 8 тисяч тонн власно вирощеного й адаптованого насіння на сезон, а при потребі збільшити цей показник до 15 тисяч тонн найближчими роками. Для цього АСТАРТА планує інвестувати 20-25 млн грн у підвищення продуктивності та якості виробництва. 

Крім того, компанія надає послуги з агрохімічного аналізу ґрунтів та агрономічного консультування. Для цих потреб діють дві лабораторії у Полтавській та Вінницькій областях, є пересувні агрохімічні лабораторії, обладнані екіпажі з відбору ґрунтів. Також заплановано розширення агрономічної науково-дослідної діяльності на базі постійних науково-дослідних пунктів у різних регіонах, а це понад 400 га полів у різних ґрунтово-кліматичних умовах.

Географічний момент у веденні насіннєвого бізнесу відіграє важливу роль, від адаптації того чи того сорту насіння до ґрунтів у кінцевому результаті залежить урожайність і прибуток.

Випробувано на власних полях

«Астарта-Селекція» має близько 10 тисяч гектарів насіннєвих посівів сої, озимої пшениці й інших видів. Географія розміщення потужностей зосереджена в різних кліматичних умовах, — розповідає «Агропрофі» директор компанії Олександр Пилипенко. — Ми постійно впроваджуємо нові сорти насіння, оновлюючи свій асортимент, удосконалюємо їх і запускаємо у власне виробництво. Використовуємо насіннєвий матеріал як вітчизняний, так і закордонний. Останній, до речі, після нашої доробки дає добрі результати. Наприклад, у західних регіонах переважно присутня іноземна селекція, вона після нашого вдосконалення більше підходить до тамтешніх ґрунтів. На Полтавщині — переважна більшість сортів озимої пшениці вітчизняного виробництва, адаптована до цих кліматичних умов. Загалом в асортименті маємо понад 30 сортів озимої пшениці, які підходять майже для всіх кліматичних умов України. І найважливіше, вони всі пройшли через наші поля. На жодному гектарі посівного матеріалу не застосовуємо ГМ-сорти, тобто використовуємо класичну селекцію, модифіковані організми у нашому виробництві відсутні».

Хороші результати показують сорти адаптованої озимої пшениці Богдана, Астарта, Ліра Одеська... Так, на Полтавщині з одного гектара збирають 6-7 тонн озимого збіжжя. Результат доволі непоганий, зважаючи на кліматичні умови. У західному регіоні хорошу врожайність показують сорти Даринка Київська, Дарунок Поділля та ж Богдана, з адаптованих іноземних — Богемія, Тубус, Балетка.

Повний цикл виробництва насіннєвого матеріалу дає змогу новій компанії стати лідером в цьому сегменті аграрного ринку. Як стверджують в агропромхолдингу, ASTARTA Select буде суттєво відрізнятися від конкурентів. Головна мета — це поділитися власним досвідом з учасниками ринку і надати якісне насіння та агропослуги, якими користується сама компанія. 

Зрозуміло, що насіннєвий напрям має стати конкурентним. Відкриття й інновації — це запорука успіху, у тому числі, щоб сформувати тренд пізнаваності насіння, яке виробляє компанія, як якісний і доступний  продукт.

Ціна питання. Індивідуальний підхід

Підбір сортів для різних кліматичних умов і ґрунтів проводитиметься комплексно. Вартість послуг звичайно буде ринкова, але лояльна, під клієнта. Залежно від обсягів. Компанія може надати свої дослідні ділянки, або працювати на запропонованих. «Ми готові до будь-якої співпраці й ділитись власним досвідом, рекомендуватимемо  те, що самі використовуємо, адаптований посівний матеріал. Можемо застосовувати  й індивідуальний підхід», — сказав Олександр Пилипенко.

Жоден виробник насіння в Україні не пропонує таку якість і кількість насіння як «Астарта-Селекція». Вихід нового бренду це не тільки додатковий бізнес стимул, але й розширення партнерської мережі для взаємного збагачення досвідом та кращими агрономічними практиками.

Під час Дня поля ми поцікавилися у фермерів: чи використовують вони посівний матеріал АСТАРТИ? Так, Володимир Садовничий, господар кількох сотень гектарів землі, розповів, що користувався посівним матеріалом цукрових буряків і реалізував вирощений урожай цій же компанії. Вигідна схема. «Минулого року взяв насіння озимої пшениці — врожай перевищив усі сподівання, незважаючи на всі кліматичні негаразди», — констатував фермер.

До речі, кожна четверта ложка цукру, виробленого в Україні, належить АСТАРТІ. Про це свідчить статистика, як відомо, вона оперує лише фактами. З часом і борошно, виготовлене із насіння компанії, буде в лідерах.

Цікаво, що комплексного підходу до реалізації власно випробовуваного насіннєвого матеріалу і послуг у світі існує лише одиниці. Придбати насіння не проблема, а ось чи підійде воно для ваших ґрунтів. Тут постає дилема.

Лабораторія і захист рослин

«НашІ дослідження щодо захисту рослин є незалежними від насіннєвих компаній, — говорить керівник науково-дослідного відділу «Астарта-Селекція» Тарас Опанасенко. — Ми маємо за мету забезпечити захист і продуктивність певної посівної культури, яка вже випробувана на наших полях і, яку будуть використовувати партнери. Можемо гарантувати якість, адже самі використовуємо той чи інший сорт насіння».

Щодо пересувних лабораторій і стаціонарних. Якість насіннєвого продукту, провіреного на стаціонарі, сумніву не викликає, а ось якість ґрунту і його можливість прийняти насіння потребує саме аналізу пересувних лабораторій. Адже від цього залежить загальний урожайний успіх.

Підсумовуючи, можна констатувати: АСТАРТА бере новий старт, новий виклик, який спочатку випробувала на собі. Це майже, як в медицині. Перевірено, користуйтесь!

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"