Поштова адреса: 01135.  Київ-135, а/с 79. 
  Контактний телефон:  +38(044)227-93-55
  E-mail: info@agroprofi.com.ua 
             Передплатний індекс: 98990


Книги:

Топ переглядів за місяць:

ЗМІНА ФІЛОСОФІЇ РОЗВИТКУ ТВАРИННИЦТВА
Унікальний кормоцентр (або фід-центр) — виробничий комплекс для виготовлення збалансованих...
ЗЕРНО ЛУГАНЩИНИ СТАЛО НА РЕЙКИ
Перше луганське зерно залізницею від початку військових дій на Донбасі 2014 року було...
УНІКАЛЬНЕ ДНОПОГЛИБЛЮВАЛЬНЕ СУДНО «МИКОЛАЇВЕЦЬ» ЗІЙШЛО НА ВОДУ
Унікальне самохідне надпотужне днопоглиблювальне судно з символічною назвою «Миколаївець»...
БЛОКЧЕЙН У КАДАСТРІ, ЯК ВАРЕНИК У СМЕТАНІ
Недовіра до надійності електронних систем Держгеокадастру є одним із застережень, котрі...
БЕЗ ХЛІБА ПЕРЕМОГИ НЕ БУВАЄ. ВАЖКИЙ ПРИКОРДОННИЙ УЖИНОК
Луганщина завершує жнива-2017. Комбайни звично для цієї пори пливуть полями, навколо них жваво...

Наші партнери:

…ВАГОНІВ НЕМАЄ, АЛЕ ВИ ТАМ ТРИМАЙТЕСЯ!

Які у біса експорт рекордних зернових та логістика, якщо просто немає вагонів?

Відтак більшість учасників ІІ Аграрної конференції «Стратегії експорту: трейдінг і логістика» з нетерпінням чекали виступу заступника начальника філії «Центр транспортної логістики» ПАТ «Укрзалізниця» Андрія Мірошникова.

За словами посадовця, минулого року «Укрзалізниця» перевезла загалом 31 млн тонн зернових, з яких 28 млн тонн — у порти на експорт, причому майже 1 млн тонн було завантажено на судна безпосередньо з вагонів. Ще 3 млн тонн зернових залізничники перевезли країною для внутрішніх потреб.

Порівняно з 2015 роком навантаження зерна збільшено на 3 млн тонн, в тому числі на експорт більш ніж на 2 млн тонн і для потреб внутрішнього ринку — понад 800 тис. тонн. Для того, щоб упоратися з такими обсягами, залізничники використовували 13164 вагони-зерновози, з яких 2240 — приватні, а решта — «Укрзалізниці».

Загальний обіг зерновоза торік становив 9,4 доби, тоді як 2015-го — 10,1 доби. При цьому обіг інвентарного парку практично не скоротився (з 9,1 до 8,9 доби), а от приватні вагони стали «бігати» скоріше (обіг скоротився з 15,4 до 12,1 доби).

Пан Мірошников вкотре підкреслив, що в «Укрзалізниці» немає планів 2017 року купувати нові зерновози, а от скорочення парку — не уникнути: близько 700-800 вагонів будуть виведені з експлуатації через перевищення термінів служби. Щоби підтримати в строю решту вагонів, будуть відремонтовані 4,8 тис. «пенсіонерів», що, звісно, не допоможе зменшити дефіцит рухомого складу, але покращить якість перевезень.

Таким чином із загального парку (разом із неробочими) монополіст має в наявності 11,5 тис зерновозів, з яких 7% будуть списані вже цього року. Стосовно планів переобладнання цементовозів на зерновози, то справа це довга і марудна, і, крім того, що переобладнані цементовози матимуть меншу місткість, ніж стандартний хопер (що відразу позначиться на собівартості перевезення), так ще й зайвих цементовозів в «Укрзалізниці» немає.

Була, була надія на повернення додому тих зерновозів, котрі тиняються світами (а їх небагато-немало аж 1,5 тис.). Та не варто чекати на «блукальців» — за словами Андрія Мірошнікова «Укрзалізниця» не має на них ніяких прав, бо колись ці вагони були звичайнісіньким брухтом, котрий відновили на наших заводах за кошти майбутніх орендарів, котрі ними наразі й розпоряджаються.

Тобто єдиним виходом із ситуації, що склалася, очільник «Центру транспортної логістики» бачить або збільшення парку приватних зерновозів, або скорочення обігу вагонів. Дещо в цьому напрямку вже робиться — зокрема, маршрутизація. Минулого року таким чином було перевезено 46,6% зерна. «Укрзалізницею» було сформовано та відправлено 4454 маршрути загальною кількістю 222742 вагони. На жаль, нині в Україні лише 50 станцій спроможні здійснювати повноцінні маршрутні відправлення по 50-55 вагонів, проте залізничники намагаються формувати маршрути частинами на різних станціях, аби скоротити час на опрацювання вантажу.

Пан Мірошніков представив проект із будівництва зернового терміналу в філії компанії «Ліски», де зерно з вагонів буде відразу перевантажуватися в контейнери. У складі терміналу планується зведення силосів, сушарок, вагових — всього комплексу послуг для клієнтів, що перевозять зерно. Очікується, що в компанії буде близько 100 власних контейнерів, правда, тільки для використання всередині України. Шкода лишень, що залізничні платформи для перевезення контейнерів «Укрзалізниця» також закуповувати не планує.

Не міг представник «Укрзалізниці» й оминути таке гостре питання як підвищення залізничних тарифів, причому на величину вдвічі більшу, ніж індекс інфляції (що було хоча би зрозуміло).

Ніякої трагедії у цьому чиновник не вбачає, бо, бач, тарифи не індексувалися вже кілька років, от і «набігло». Але спостерігається дивний збіг — варто було керівникам залізниці підписати протокол з очільниками залізничних профспілок, у якому, крім іншого, йдеться про підвищення заробітної плати на 25%, як тут же виникає проект наказу про підвищення тарифу саме на 25%. Щось не віриться у такі збіги.

Між тим, тариф на залізниці є певним індикатором для всіх інших видів перевезень, котрі вибудовують свою тарифну політику відштовхуючись від вартості залізничних перевезень, тож варто підняти тариф «Укрзалізниці», як слідом потягнуться й інші.

Ще одним гострим питанням перевезень є нерівноправність вантажовідправників у доступі до вагонного парку. Що ви хочете: якщо є дефіцит, то завжди знайдуться «перші серед рівних». Аби запобігти цьому явищу, котре має відчутний присмак корупції, «Укрзалізниця» розробляє систему пересилки порожніх вагонів, котра дозволить розподіляти вагони у відповідності до наявних заявок за певними критеріями.

У ситуації гострого дефіциту рухомого складу це нововведення не забезпечить усіх вагонами і не покращить технічний стан вагонів, проте створить ілюзію прозорості — адже в режимі он-лайн кожен зможе побачити, чому йому не можуть надати зерновоз. Ну, і всі знатимуть, що лаяти за відсутність вагонів нікого — комп'ютер же розподіляє (хоча й зараз там «крайнього» не знайдеш). Поки що систему тестують на цементовозах і критих вагонах, а до зерновозів руки дійдуть не раніше кінця року.

* * *

Та або негативне попереднє тло, або ж дія «свіжої крові» нового очільника, але за даними ІА «АПК-Інформ», у січні 2017 року зерновими вантажами в Україні завантажено близько 50,6 тис. вагонів, що на 83% перевищує результат аналогічного місяця попереднього року (27,6 тис. вагонів). Відзначається, що в абсолютному вираженні навантаження зернових вантажів у звітному місяці склало понад 3,25 млн тонн, що на 81% вище за показник січня 2016 року (1,8 млн тонн).

Для потреб внутрішнього ринку залізничним транспортом у січні перевезено 402 тис. тонн (7,4 тис. вагонів) зернових вантажів, що більше ніж вдвічі перевершує торішній показник (195 тис. тонн, або 3,4 тис. вагонів). У напрямку портів навантажено 43,2 тис. вагонів, або 2,85 млн тонн, що на 78% і 77% більше за січневі показники 2016 року.

Стати Агропрофі просто! Лише за кілька кліків!

Події:

Ціни на зернові: