Поштова адреса: 01135.  Київ-135, а/с 79. 
  Контактний телефон:  +38(044)227-93-55
  E-mail: info@agroprofi.com.ua 
             Передплатний індекс: 98990


Книги:

Топ переглядів за місяць:

ДОРОГА, ВИНАЙДЕНА РАНІШЕ ЗА КОЛЕСО
Господар води Для тих, хто вже за часів незалежної України використовував річку як транспортну...
НАВЧАННЯ МАЄ ВИПЕРЕДЖАТИ РОЗВИТОК...
Хочете, щоби ваші діти втілили прадавню батьківську мрію жити краще, щоби стали щасливими та...
НІБУЛОНІВСЬКИЙ ФЛОТ ОЧІКУЄ НА СУТТЄВЕ ПОПОВНЕННЯ
На суднобудівно-судноремонтному заводі «НІБУЛОН» триває зведення двох буксирів проекту 121М, а...
У НОВИЙ НАВІГАЦІЙНИЙ СЕЗОН — ІЗ НОВИМИ СИЛАМИ
«НІБУЛОН» продовжує розвантажувати автомобільні шляхи України. З перших днів відкриття навігації...
ПРАВО НА БЕЗВІЗ,АБО РОЗЛУЧЕННЯ З РАДЯНСЬКОЮ ІМПЕРІЄЮ
Ніколи не думав, що скажу це, але я люблю бюрократію. Тільки бюрократію не українську, а...

Наші партнери:

ДНОПОГЛИБЛЕННЯ ПОКРАЩИТЬ СТАН ПІВДЕННОГО БУГУ!

Робоча група з представників Миколаївської обласної ради, районних та сільських рад, профільних державних органів та громадськості, яка мала на меті ознайомитися з ходом виконуваних компанією днопоглиблювальних робіт на Південному Бузі, 12 липня 2016 року відвідала філію «Вознесенська» ТОВ СП «НІБУЛОН». Робоча група позитивно оцінила реалізацію інвестиційного проекту компанії.

Роботи проводяться без порушень!

Голова Миколаївської обласної ради Вікторія Москаленко«До нас за власною ініціативою звернулося керівництво компанії «НІБУЛОН» з проханням залучити органи місцевого самоврядування для об'єктивної оцінки ситуації, пов'язаної з виконанням цим підприємством днопоглиблювальних робіт у Вознесенському районі Миколаївської області. Для реалізації цієї задачі ми створили робочу групу з депутатів усіх рівнів, державних органів та представників громадськості, — пояснює голова Миколаївської облради Вікторія Москаленко. — Сьогодні нам були надані всі необхідні документи та продемонстровано те, що компанії дійсно немає чого приховувати. Ми задоволені такою відкритою процедурою, гласністю у роботі. У такому руслі мають працювати всі. На сьогодні ми можемо попередньо констатувати, що проект має всі погодження, зараз знаходиться в процесі реалізації, і роботи проводяться без порушень.

Ми також запросили копії всіх документів, які, до речі, розміщені на сайті компанії «НІБУЛОН», на основі вивчення яких буде зроблено офіційний висновок, який ми пізніше оприлюднимо в пресі».

Також Вікторія Москаленко додала, що сьогодні існує проблема, коли окремі інтернет-ЗМІ чи користувачі соцмереж інформують про існування порушень у законодавстві без відповідних доказів та підтверджень.

Підтвердив слова голови облради і присутній на зустрічі в.о. начальника управління екології і водних ресурсів Миколаївської ОДА Дмитро Мац, зазначивши, що вплив на навколишнє середовище на об'єкті є допустимим: «Сьогодні основний напрямок руху України — це сталий розвиток, який передбачає, що економічна, соціальна й екологічна складові мають бути у консенсусі і погоджуватися одна з одною. Безумовно, економічна складова полягає в тому, що будь-яка господарська діяльність впливає на навколишнє середовище, і для нас, екологів, важливо, щоб цей вплив був допустимий, не мав незворотних наслідків, а ті негативні наслідки, що мають місце, були компенсовані. Але судити про обсяги компенсації можна вже за готовим об'єктом. Ми можемо говорити про те, чи завдав незворотної шкоди об'єкт навколишньому середовищу чи ні лише після завершення робіт. А ми з вами бачимо, що процес будівництва ще триває, тому наразі має місце контроль самого замовника — технагляд. Ми побачили, як реалізується проект, наскільки це сьогодні співвідноситься з тими умовами, що були у цих місцях, і тут я не бачу негативних наслідків для навколишнього середовища».

Зберегти автошляхи

Голова облради зазначила, що вперше відвідала перевантажувальний термінал компанії у Вознесенському районі: «Я дуже вражена технологією, облаштуванням території терміналу і темпами будівництва. Адже фактично за три місяці був збудований такий потужний об'єкт, який сьогодні забезпечує роботу сільгоспвиробників найближчих районів. А високі врожаї вимагають нарощення інфраструктури». Вона підкреслила, що будівництво такого термінала є важливим для області та всіх її мешканців, а перехід на водний транспорт збереже дороги регіону, які сьогодні, на жаль, перебувають в аварійному стані.

За словами начальника відділу охорони навколишнього середовища ТОВ СП «НІБУЛОН» Алли Ізмєстьєвої, відновлення судноплавства на Південному Бузі дозволить щорічно перевозити водою до 1 млн т зернових вантажів та зніме з доріг Миколаївської області до 50 тис. одиниць вантажного транспорту. Це також надасть позитивний екологічний ефект за рахунок скорочення викидів продуктів згоряння палива на одну тонну перевезеного зерна.

Південний Буг на відстані 134 км від Миколаєва до с. Олександрівка є судноплавним, він включений до внутрішніх судноплавних шляхів України, а отже держава зобов'язана підтримувати наявність гарантованих глибин цієї річки. Втім, поки держава не поспішає виконувати свої зобов'язання, і «НІБУЛОН» має на меті самостійно, власним коштом та технічними засобами, відновити її судноплавні властивості на відстані 102 км.

«Сьогодні «НІБУЛОН» реалізує проект поліпшення судноплавних умов річки Південний Буг. Проектом передбачається днопоглиблення від Миколаєва до Нової Одеси до глибини 2,9 м та від Нової Одеси до Вознесенська — 2,65 м. Але оскільки держава у реалізації проекту участі не взяла, незважаючи на те, що догляд за судноплавними шляхами судноплавних рік є прямими функціями Міністерства інфраструктури, «НІБУЛОН» був змушений самостійно розпочати виконання цих робіт. Тому наша компанія реалізує лише перший етап вказаного проекту, що передбачає днопоглиблення на відрізку від Миколаєва до Нової Одеси до глибини 2,4 м та від Нової Одеси до Вознесенська — 2,3 м. Це дозволило нам скоротити обсяги донного ґрунту у 10 разів (зі 1,187 млн до 180 тис. куб. м) та тим самим зменшити вплив на довкілля, адже кількість берегових відвалів зменшилася з 18 до 10! На суднобудівно-судноремонтному заводі «НІБУЛОН» сьогодні вже збудовані та продовжують будуватися судна, призначені для експлуатації на Південному Бузі», — зазначила Алла Ізмєстьєва.

У гармонії з природою

Ще одна проблема, яку вирішує днопоглиблення, — браконьєрський лов. Вся річка була перегороджена десятками кілометрів сіток. Судна компанії з кожним проходом зривають ці сітки, тому ставити їх стало безглуздо. Браконьєри, звичайно, обурюються, зате всі інші мешканці задоволені. Вони знають і про те, що незабаром компанія зариблюватиме Південний Буг.

«Наш проект є комплексним, — додає А.Ізмєстьєва. — Зараз роботи проводяться у супроводі екологічного моніторингу, після чого буде винесено кінцевий вердикт щодо оцінки наслідків, завданих довкіллю. У рамках компенсаційних заходів ми проведемо зариблення водойм. Отже, для звичайних рибалок риби з'явиться більше».

Миколаївська активістка Антоніна Галкіна вважає, що днопоглиблення на Південному Бузі проводити не потрібно, адже за кілька останніх десятиліть відбулася зміна клімату і різко зменшилася кількість води, що потрапляє в нижню течію річки. Підвищення рівня Олександрівського водосховища призводить до того, що в низовини річки води надходить ще менше. Це, на її думку, й є головною причиною обміління річки, перетворення її на болото і засолення.

Утім, з нею не погоджуються фахівці. Наприклад, про можливість засолення Південного Бугу можна було би гіпотетично говорити, якби йшлося про днопоглиблення до відмітки більше 3 м. Компанія ж лише підчищає річку до глибини 2,4 м, при проектних глибинах 2,9 м. Отже, питання щодо нібито засолення неактуальне.

«З 2007-го середня літня температура збільшилася на 5 градусів, що призвело до зменшення водності річки. Особливо катастрофічним для Південного Бугу став минулий рік. Така ситуація є аномальною, але цьогоріч таких явищ вже не спостерігається. Наша лабораторія проводить моніторинг якості вод Південного Бугу протягом 30 років. З початку проведення днопоглиблювальних робіт за 36 показниками погіршення не виявлено. Все зроблено згідно з чинним законодавством. Виконання цих робіт може тільки позитивно сприяти тому, що річка розчищається», — спростував припущення активістки начальник Південно-Бузького басейнового управління водних ресурсів Сергій Письменний.

Яскрава ілюстрація слів експерта — місцеві жителі, які сьогодні відпочивають біля річки, навпроти термінала. Наприклад, Любов Олександрівна разом із маленькими онуками, які приїхали до неї на відпочинок з Одеси: «Ми всі позитивно ставимося до роботи «НІБУЛОНу», адже це нові робочі місця. 25 років на річку ніхто не звертав уваги. Минулого року неможливо було підійти, який стояв сморід, і твань плавала, глибина — по пояс. А зараз все почистили, обіцяють зробити нам зону відпочинку і скоро весь Вознесенський район приїжджатиме сюди на відпочинок!»

Поряд на пасовищі дід Льоня пасе овець. Те, що річку розчистили, йому подобається: «30 років річку ніхто не чистив. Болота по шию, а риби нема. А тепер все буде краще!»

І дійсно, як зазначила голова Миколаївської облради, найкращий показник безпеки й екологічності підприємства — чудове латаття, що сьогодні росте біля берега. В екобезпечності проведених робіт переконує ще один випадок: на початку будівництва навпроти майданчика, біля берега оселилися дикі лебеді, яких не лякали будівельні роботи. Птахи знайшли в річці прожиток і вони спокійно перезимували. А отже, їхню екосистему не порушено.

«Я виріс на цій річці, все моє дитинство пройшло тут, — розповідає Бузький сільський голова Олександр Кучер. — І мені боляче дивитися, як річка перетворюється на болото. Честь і хвала «НІБУЛОНу», що нарешті підуть Південним Бугом судна, буксири, річка оживе, з'явиться риба. Коли Олексій Опанасович Вадатурський показував мені проект цього об'єкта, чесно кажучи, важко вірилося, і сьогодні, коли всі перепони подолано, це здається здійсненою казкою. Щосуботи ми збиралися на наради та бачили, як росте підприємство. За ним стоїть багато людей, це підприємство державного масштабу, яке буде працювати на всю північ Миколаївщини».

Разом із громадою

Компанія провела громадські слухання у кожній сільраді, проінформувавши про плани реалізації проекту. «У громадськості до нас було багато пропозицій, і ми їх всі враховували і обов'язково виконаємо. Так, наприклад, у Прибужанівській сільській раді, до нас звернулися з проханням провести рекультивацію та зробити зону відпочинку. В інших сільрадах нас просили розчистити берегові причали, човнові станції, засіяти на відвалі пасовища», — зазначає Алла Ізмєстьєва.

«НІБУЛОН» — це соціально відповідальна компанія. У тих місцях, де будуються нові об'єкти, «НІБУЛОН» завжди співпрацює і допомагає місцевій громаді.

За словами Олександра Кучера, для Бузької сільради прихід такого інвестора — це сплата податків, це нові робочі місця: «Підприємство ще не почало працювати, а ми вже отримали півмільйона коштів на розвиток соціальної інфраструктури. Тепер ми впевнені, що зможемо утримувати наш дитячий садочок, нашу амбулаторію, наше комунальне підприємство, будемо розвивати інфраструктуру разом. Це підприємство серйозне, яке працює не лише на свій прибуток, а й на громаду наших сіл!

«Громада нашого міста щотижня дізнається якісь новинки з планів компанії, — підкреслює голова м. Вознесенськ Віталій Луков. — Щойно запрацює річковий шлях, у Вознесенська з'явиться надія на відновлення пасажирського водного зв'язку з Миколаєвом. Це прекрасний туристичний та транспортний маршрут, великі можливості для місцевих жителів. У планах компанії також освітлення цього водного шляху, створення велодоріжки, багато соціальних проектів, що є цілком нормальним для такого потужного відповідального бізнесу як «НІБУЛОН». Економіка є базою розвитку будь-якої території. Тільки потім можна говорити про розвиток соціальної інфраструктури, коли працює в регіоні потужний економічний об'єкт. Ставити перепони тому, хто за власний кошт виконує те, що повинна робити держава, а саме: забезпечення водного транспортного шляху, одного з найдешевших, як ми пам'ятаємо ще зі школи, заважати працювати такому підприємству — це антидержавно. З таким ставленням ми маємо боротися, адже зовнішні вороги менш страшні, ніж такі внутрішні «доброзичливці».               

 

Стати Агропрофі просто! Лише за кілька кліків!

Події:

Ціни на зернові: