Поштова адреса: 01135.  Київ-135, а/с 79. 
  Контактний телефон:  +38(044)227-93-55
  E-mail: info@agroprofi.com.ua 
             Передплатний індекс: 98990


Книги:

Топ переглядів за місяць:

ЗМІНА ФІЛОСОФІЇ РОЗВИТКУ ТВАРИННИЦТВА
Унікальний кормоцентр (або фід-центр) — виробничий комплекс для виготовлення збалансованих...
УНІКАЛЬНЕ ДНОПОГЛИБЛЮВАЛЬНЕ СУДНО «МИКОЛАЇВЕЦЬ» ЗІЙШЛО НА ВОДУ
Унікальне самохідне надпотужне днопоглиблювальне судно з символічною назвою «Миколаївець»...
ЗЕРНО ЛУГАНЩИНИ СТАЛО НА РЕЙКИ
Перше луганське зерно залізницею від початку військових дій на Донбасі 2014 року було...
БЛОКЧЕЙН У КАДАСТРІ, ЯК ВАРЕНИК У СМЕТАНІ
Недовіра до надійності електронних систем Держгеокадастру є одним із застережень, котрі...
БЕЗ ХЛІБА ПЕРЕМОГИ НЕ БУВАЄ. ВАЖКИЙ ПРИКОРДОННИЙ УЖИНОК
Луганщина завершує жнива-2017. Комбайни звично для цієї пори пливуть полями, навколо них жваво...

Наші партнери:

ВІКТОР ІВАНЧИК: «10 РОКІВ IPO — ЦЕ БЕЗЦІННИЙ КАПІТАЛ ДЛЯ НАШОЇ КОМПАНІЇ»

30 червня підсумки 10-річчя з дати виходу компанії на ІРО підбили в агропромхолдингу АСТАРТА. Компанія стала першою серед українських, яка здійснила розміщення своїх акцій на Варшавській фондовій біржі.

«Зараз розпочинається підготовка до святкування 10-річчя нашої присутності на Варшавській фондовій біржі. Безумовно, публічна історія — це щось особливе. Це перехід до «вищої ліги». Публічний статус — це вища ліга світового бізнесу. Ми повною мірою відповідаємо характеристикам європейської публічної компанії. 10 років IPO — це безцінний капітал для нашої компанії», — зазначив фундатор та беззмінний генеральний директор АСТАРТИ Віктор Іванчик на прес-конференції, яку було присвячено цій події.

Того дня у ній взяли участь представники топ-менеджменту компанії, зокрема операційний директор Желько Ерцег, директор із розвитку бізнесу та зв'язків з інвесторами Микола Ковальський та комерційний директор Наталія Трохимчук.

За словами Віктора Іванчика, в ході IPO компанії вдалося залучити понад $30 млн іноземних інвестицій, які було спрямовано на розвиток ключових бізнес-сегментів компанії: виробництво цукру, вирощування сільгоспкультур, молочне скотарство.

За 10 років з моменту IPO ціна акцій компанії (в доларах США) виросла на 73%, демонструючи найкращу динаміку зростання капіталізації серед українських публічних агрокомпаній. Щорічний середній темп зростання доходів АСТАРТИ становив 15%, показника EBITDA — 33%.

Генеральний директор агропромхолдингу вважає, що за 2-3 роки публічний статус дав компанії можливість напрацювати прекрасну кредитну історію. Це, відповідно, допомагає залучати необхідні кошти від міжнародних фінансових установ. З 2006 року АСТАРТА вклала у розвиток бізнесу понад $500 млн. Лише у червні цього року було підписано угоду щодо кредиту у розмірі $20 млн з Європейським банком реконструкції і розвитку (ЄБРР), а також кредитну угоду на $25 млн з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC).

Очікується отримання коштів в рамках кредиту з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ), який був спрямований на фінансування будівництва елеваторів. За словами Віктора Іванчика, ЄІБ наразі шукає ще один європейський банк, який би виступив гарантом цього кредиту.

Одночасно стратегія компанії спрямована на суттєве скорочення боргового навантаження. Станом на кінець першого півріччя 2016 року в порівнянні з величиною кредитного портфеля на кінець 2015 року борги компанії скорочено в 2 рази — до EUR130 млн.

При цьому Віктор Іванчик уточнив, що кредити, які залучаються компанією в міжнародних фінансових інституціях — IFC, ЄБРР — в АСТАРТІ планують направити на зростання врожайності зернових, модернізацію низки цукрових заводів, а також на збільшення елеваторних потужностей.

Кошти, залучені від IPO й інших інвесторів, за 10 років в агропромхолдингу витрачали на розвиток виробничої ефективності, здійснюючи інвестиції у технології та обладнання, модернізацію заводів і ферм, племінну справу. Площа земель в обробітку компанії збільшилася з 90 тис. га 2006 року до 250 тис. га станом на сьогодні. Органічно з цим і завдяки зусиллям по збільшенню врожайності обсяги вирощування зернових та олійних культур за 10 років зросли вшестеро — до 790 тис. тонн. А обсяги вирощування та переробки цукрових буряків примножилися майже вчетверо завдяки збільшенню кількості та потужності цукрових заводів.

З 2014 року з'явилося два нових сегменти діяльності компанії: переробка сої та виробництво біогазу. Новозбудовані підприємства — Глобинський соєпереробний завод та біоенергетичний комплекс (перше серед пострадянських країн підприємство з переробки бурякового жому та відходів агровиробництва), що розташовані у м. Глобине Полтавської області, демонструють стабільно високі операційні та фінансові результати.

Розвиток сегменту молочного тваринництва відбувався шляхом збільшення поголів'я, модернізації та будівництва нових ферм. Результатом цих зусиль, а також завдяки селекційній роботі, стало збільшення надоїв на корову в 1,8 разу — до 7 тонн молока на рік, а обсягів його виробництва — майже в 9 разів, до 103 тис. тонн. Наразі АСТАРТА є одним із найбільших в Україні промислових виробників молока.

Компанія є великим і сумлінним платником податків — лише за 2015 рік до бюджетів різних рівнів сплачено 526 млн грн. У компанії працює понад 13 тис. людей, фонд заробітної платні минулого року зріс на 21% (721 млн грн). Крім того, значну роль тут приділяють підтримці соціальних та інфраструктурних проектів у сільській місцевості. Щорічно фінансування соціальних програм збільшувалося в середньому на 29%. 2015 року бюджет соціальних інвестицій склав 30 млн грн.

У цілому ж Віктор Іванчик вважає, що вихід на IPO став корисним не лише у фінансовому плані, а й в сенсі набутого досвіду. «Було багато викликів. І це пішло нам на користь. Всі висоти потрібно брати з максимальними зусиллями. Ми, завдяки загартуванню, були підготовлені до кризи 2008 року. А впродовж 2014-2015 років у нас не було навіть натяків на дефолт завдяки публічному статусу і хорошій кредитній історії», — зауважив він.

* * *

Відповідаючи на запитання журналістів, Віктор Іванчик повідомив, що цьогоріч АСТАРТА планує наростити експортні поставки цукру майже вдвічі, до 70 тис. тонн.

«Я думаю, що компанія експортує ніяк не менше 50 тис. тонн, а то і 70 тис. тонн цукру», — зазначив він. З початку року нею продано за кордон близько 20 тис. тонн цукру. Минулого року компанія експортувала близько 34 тис. тонн цукру. Загалом же 2016 року АСТАРТА розраховує виробити близько 450 тис. тонн цукру.

Відзначив генеральний директор і сприятливі умови для експорту українського цукру. «Ціни на цукор-сирець на торгах 29 червня на Нью-Йоркській біржі піднялися на 5,5%, до $460 за тонну, вартість цукру білого на Лондонській біржі досягла $560 за тонну», — уточнив він, зазначивши, що остання ціна значно перевищує внутрішні українські ціни з ПДВ. Відтак зростання цін на цукор на зовнішніх ринках робить експорт більш привабливим для українських виробників. За оцінками Віктора Іванчика, Україна має експортний потенціал по цукру від 200 до 400-500 тис. тонн на рік. «Цього року, я впевнений, Україна експортує не менше, ніж 100 тис. тонн цукру», — сказав він. Для вітчизняного виробника це приємна новина ще й тому, що внутрішні ціни на цукор з огляду на глобальні тренди, як очікує Віктор Іванчик, потроху зростатимуть.

Керівник агропромхолдингу повідомив, що основними напрямками інвестицій залишаться підвищення врожайності сільгоспкультур, модернізація цукрових заводів і будівництво нових елеваторів. Зокрема, АСТАРТА продовжує будувати два елеватори, проектує третій і в перспективі розраховує побудувати ще 3-4 елеватора.

Відповідаючи на запитання щодо ринку землі в Україні, Віктор Іванчик зазначив, що земля — не товар, а актив, який не втрачає своєї вартості, а навпаки збільшує її. Це найважливіше майно держави. «Ціну на землю не можна занижувати, а тим більше нехтувати землею. Ми для початку повинні розуміти, як використовується кожен гектар землі: де знаходиться, кому належить і в якій юрисдикції. Народ повинен знати, чим ми володіємо: земля, надра, ліси, водні ресурси», — зазначив він.

Керівник АСТАРТИ вважає, що треба розуміти, хто стоїть за кожною ділянкою землі і хто за неї отримує гроші, а тільки потім приступати до її продажу.

Наступного дня для журналістів було організовано прес-тур на Полтавщину, де продемонстровано Глобинський кластер виробництва. Про це читайте в наступних випусках нашої газети.

Фото компанії АСТАРТА

Стати Агропрофі просто! Лише за кілька кліків!

Події:

Ціни на зернові: