Поштова адреса: 01135.  Київ-135, а/с 79. 
  Контактний телефон:  +38(044)227-93-55
  E-mail: info@agroprofi.com.ua 
             Передплатний індекс: 98990


Книги:

Топ переглядів за місяць:

ВИРОБНИЦТВО ХАРЧІВ ЯК МИСТЕЦТВО ТА ВИСОКІ ТЕХНОЛОГІЇ
Як зазначають організатори (ДП «Прем'єр Експо» (Україна) и ITEGroupPlc. (Великобританія)),...
ЮВІЛЕЙ ХЛІБОРОБА. ДМИТРУ МОТОРНОМУ — 90!
Дмитру Костянтиновичу Моторному — хліборобу і життєлюбу від Бога, справжній легенді...
ЗЕМЕЛЬНИЙ АВАНПОСТ
повний текст у друкованій версії видання Як убезпечитися від рейдерів, як переукласти договір...
«МИКОЛАЇВЕЦЬ» УСПІШНО ПРОЙШОВ ХОДОВІ ВИПРОБУВАННЯ
В акваторії річки Південний Буг минулого тижня було успішно проведено ходові випробування...

Наші партнери:

БІЗНЕС-ОМБУДСМЕН ГОТОВИЙ ДОПОМАГАТИ АГРАРІЯМ

Знайомство керівників агропідприємств і громадських організацій АПК із бізнес-омбудсменом України Альгірдасом Шеметою відбулося 19 червня 2015 року в форматі Круглого столу. Ініціатором заходу виступила Українська аграрна конфедерація за сприяння компанії AgroGeneration.

Насамперед Альгірдас Шемета повідомив, що Рада бізнес-омбудсмена представляє та захищає інтереси українського бізнесу в стосунках з державними органами. Вона є незалежним консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України.

Раду створено 2014 року і вона фінансується через мультидонорський рахунок ЄБРР, відкритий того ж року. Безпосередню роботу з опрацювання скарг розпочато 20 травня поточного року. Донорами Ради бізнес-омбудсмена виступають Данія, Фінляндія, Німеччина, Японія, Нідерланди, Швеція, Швейцарія, Великобританія та США.

Серед завдань Ради — сприяння боротьбі з корупцією та іншими неправомірними діями з боку державних органів, підвищенню інвестиційної привабливості України, а також створення культури державної служби, що характеризується справедливістю, відкритістю та підзвітністю.

Рада розглядатиме скарги бізнесу на державні та підконтрольні державі компанії та чиновників, проводитиме розслідування, а також налагоджуватиме зв'язки з державними органами.

Отже, будь-яка фізична або юридична особа, яка здійснює підприємницьку діяльність (є суб'єктом підприємництва) в Україні може подати скаргу бізнес-омбудсмену щодо можливої недобросовісної поведінки з боку державних структур.

Андрій ВАСИЛЬЄВ, Володимир СЛАБОВСЬКИЙ, Сергій СТОЯНОВБізнес-омбудсмен розглядає скарги щодо можливості вчинення корупційних дій та інших порушень законних інтересів суб'єктів підприємництва внаслідок дій або бездіяльності (включаючи рішення) з боку органів державної влади та місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, що перебувають у сфері їхнього управління, та їхніх посадових осіб.

Не розглядаються скарги стосовно прав, що перебувають на судовій стадії або в арбітражі, також скарги щодо справ, які вже розглянуті судом або арбітражем, а також скарги приватного бізнесу один на одного.

Омбудсмен також не розглядає скарги, коли сторона, яка зазнала впливу недобросовісної поведінки, не вичерпала принаймні одну інстанцію адміністративного оскарження, доступного такій стороні згідно до чинного законодавства та внутрішніх правил сторони, щодо якої подано скаргу.

Він наголосив, що звертатися зі скаргою слід у випадку, якщо суб'єкт підприємництва не в змозі вирішити проблему самостійно. І підкреслив: послуги омбудсмена є безкоштовними!

Подавати скарги бажано через веб-сайт Ради (www. boi.org.ua), заповнивши там зручну форму. Вони також можуть бути надіслані звичайним листом або електронною поштою. При цьому слід вказати достовірне ім'я подавача та електронну пошту, щоб омбудсмен мав зворотній зв'язок з приводу поданої скарги. Рада не розглядатиме анонімні скарги, окрім випадків, коли бізнес-омбудсмен вирішить інакше. При цьому вся інформація щодо скарги є суворо конфіденційною.

Вадим БАДАЄВ, Альгірдас ШЕМЕТА, Леонід КОЗАЧЕНКОТакож омбудсмен може розпочати розслідування за власної ініціативи, якщо дізнається про випадки зловживання із засобів масової інформації або будь-яких інших джерел.

Розгляд скарги складається з кількох етапів. Насамперед, це попередня оцінка скарги. Рада надсилає відправникові протягом 10 робочих днів від дати її отримання інформацію про те, чи прийнята скарга до розгляду, чи залишена без руху. Впродовж цього часу особу-подавача можуть попросити надати певну додаткову інформацію, яка може бути корисною для оцінки допустимості прийняття справи до розгляду.

Безпосередньо вивчення скарги триватиме три місяці. Впродовж цього часу бізнес-омбудсмен має право запитувати у подавача скарги та у державних органів необхідні для розгляду матеріали та документи. Трапляються більш складні випадки, коли термін розгляду скарги може бути подовжений.

Рішення щодо скарги виглядатиме наступним чином. Бізнес-омбудсмен розроблятиме рекомендації державним органам та застосовуватиме свій авторитет, аби його рекомендації було втілено вчасно та в повній мірі.

Він також має право передати справу до Антикорупційного бюро та привернути увагу Президента України чи Прем'єр-міністра до розгляду справи.

У разі, якщо державні органи системно відмовлятимуться втілювати рекомендації Ради і якщо це негативно впливатиме на бізнес-клімат в Україні, Рада матиме повноваження привертати увагу громадськості до ситуації через періодичні звіти, що їх оприлюднюватиме Офіс бізнес-омбудсмена на своєму сайті, та через засоби масової інформації.

За словами пана Шемети, за час його роботи вже надійшло 123 скарги, з яких 53 отримали хід. Переважно український бізнес скаржиться на роботу Державної фіскальної служби, органів прокуратури, Мінекономрозвитку, Мінюсту, органів місцевого самоврядування та щодо видачі ліцензій на експортно-імпортні операції.

Спектр питань дуже великий. Надто складним є питання перенесення бізнесу із зони АТО на ті території, де немає військового конфлікту. Йдеться про чималі втрати з боку бізнесу — це втрати ринків, втрати часу і кваліфікованих фахівців. І, зрозуміло, — коштів.

Багато скарг стосується невідшкодування ПДВ. «ПДВ має бути повернутий бізнесу, адже це гроші не держави, це гроші бізнесу», — наголосив Альгірдас Шемета.

* * *

У свою Чергу народний депутат України, президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко розповів про реалії корумпованості влади в центрі і на місцях. Він зазначив, що жоден із присутніх не міг заперечити, що його компанія не отримала відшкодування ПДВ вчасно. Або щоби його отримати, не вітчизняні бізнесмени не ходили по судах. Або просто не приносили в чемоданах гроші, щоби отримати цей податок.

Така сама проблема мала місце в отриманні дотацій в сільському господарстві, і це коштувало не менше 40% від тієї суми, яку агровиробник мав отримати. Справжнім болем для селян є реєстрація майнових прав

Корупція — це системна проблема, тому слід докорінно змінювати саму систему, бо інакше ми постійно писатимемо скарги.

* * *

УЧасники зустрічі — члени УАК мали змогу висловитися з приводу наявних порушень законодавства з боку чиновників різного рівня. Вони були одностайними у тому, що загрози, що виникають перед галуззю, стрімко накопичуються і вже поточного року здатні спричинити суттєве зменшення обсягів сільськогосподарського виробництва.

Оцінку економічних ризиків озвучив в.о. генерального директора УАК Богдан Андрющенко. За його словами, така оцінка з боку УАК підтверджується і офіційними даними статистики України: за п'ять місяців поточного року індекс обсягу сільгоспвиробництва вже знизився на 5,4% проти аналогічного періоду 2014 року. Попередня ж експертна оцінка вказує на ймовірне зниження на 10-12% за результатами року. Відповідно це також означає скорочення експорту, надходжень від АПК до бюджетів всіх рівнів, конкурентоздатності української продукції на зовнішніх та внутрішньому ринках та інше.

Представники агробізнесу констатували, що останнім часом галузь АПК опинилася у надзвичайно важких фінансово-економічних умовах та постала перед низкою викликів. Зокрема, йдеться про питання нереєстрації договорів оренди землі, що призводить до численних претензій фіскальних органів, їх масових позапланових перевірок, постійних неузгоджених змін у адміністративних та податкових процесах, несправедливого та непрозорого формування реєстрів на відшкодування ПДВ експортерам сільгосппродукції та інвесторам по операціях із ввезення обладнання, очікувана з 01.01.2016 ліквідація спеціального режиму оподаткування ПДВ для аграріїв тощо.

Учасники Круглого столу обговорили ці та інші актуальні проблеми аграрного бізнесу України і донесли свою позицію до Ради бізнес-омбудсмена.

Українська аграрна конфедерація переконана, зазначив Богдан Андрющенко, що використання можливостей Ради бізнес-омбудсмена має стати додатковим шляхом для вирішення проблем, що постають перед аграрним бізнесом. Для цього УАК продовжить систематизувати проблемні питання аграрної галузі і передаватиме їх бізнес-омбудсмену із пропозиціями щодо вирішення.

* * *

Омбудсмен — слово шведського походження, яке означає «представник інтересів громадськості». Омбудсмен — це незалежна посадова особа, яка розглядає скарги громадян щодо неправомірних дій влади.

Уперше посаду парламентського омбудсмена заснували в Швеції 1809 року. Офіс в Україні було започатковано в грудні 2014-го, одночасно українським бізнес-омбудсменом було призначено Альгірдаса Шеремету. Це визнаний литовський економіст, який двічі обіймав посаду міністра фінансів країни (1997-1999 та 2008-2009), з цієї посади його було номіновано на пост європейського комісару з питань бюджету та фінансового планування (2009-2010) та надалі з оподаткування, митного союзу, статистики, аудиту та боротьби з шахрайством (2010-2014).

Нині його завданням є активне сприяння поліпшенню бізнес-клімату та боротьбі з корупцією, а також втілення передових міжнародних практик в Україні.

 

 

 

Стати Агропрофі просто! Лише за кілька кліків!

Події:

Ціни на зернові: