Поштова адреса: 01135.  Київ-135, а/с 79. 
  Контактний телефон:  +38(044)227-93-55
  E-mail: info@agroprofi.com.ua 
             Передплатний індекс: 98990


Книги:

Топ переглядів за місяць:

ВИРОБНИЦТВО ХАРЧІВ ЯК МИСТЕЦТВО ТА ВИСОКІ ТЕХНОЛОГІЇ
Як зазначають організатори (ДП «Прем'єр Експо» (Україна) и ITEGroupPlc. (Великобританія)),...
ЮВІЛЕЙ ХЛІБОРОБА. ДМИТРУ МОТОРНОМУ — 90!
Дмитру Костянтиновичу Моторному — хліборобу і життєлюбу від Бога, справжній легенді...
ЗЕМЕЛЬНИЙ АВАНПОСТ
повний текст у друкованій версії видання Як убезпечитися від рейдерів, як переукласти договір...
«МИКОЛАЇВЕЦЬ» УСПІШНО ПРОЙШОВ ХОДОВІ ВИПРОБУВАННЯ
В акваторії річки Південний Буг минулого тижня було успішно проведено ходові випробування...

Наші партнери:

РУЙНУВАТИ – НЕ БУДУВАТИ! ЗАКОНОПРОЕКТ №3882 СПРИЯТИМЕ МОНОПОЛІЗАЦІЇ РИНКУ ЗЕРНА

Цей документ, зареєстрований у Верховній Раді України 14 січня 2014 року, є руйнівним для структури ринку експорту зерна і протирічить цілому ряду норм національного законодавства та міжнародних зобов'язань України.

Президент Української зернової асоціації, член Ради Підприємців при Кабінеті Міністрів України Володимир Клименко звернувся з листами щодо неприпустимості ухвалення проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо підтримки вітчизняного сільськогосподарського виробника)» за реєстр. №3882 від 14.01.2014 р. до в.о. Прем'єр-міністра України Сергія Арбузова, міністра економічного розвитку і торгівлі України Ігоря Прасолова, міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Присяжнюка, голови Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин Григорія Калетніка, голови Державної Служби України з питань регуляторної політики та підприємництва Михайла Бродського та голови Антимонопольного комітету України Василя Цушка.

У зверненні йдеться, що проектом закону №3882 передбачається, що експортні операції з зерном можуть здійснюватися виключно сільськогосподарськими товаровиробниками та підприємствами, які є виробниками зерна, та особами, що є афілійованими з ними або пов'язані з ними відносинами контролю; Державним агентом із забезпечення експорту та імпорту зерна і продуктів його переробки.

По-перше, даний проект, метою якого, на думку авторів, є «забезпечення для вітчизняних виробників зернових культур безпосереднього та безперешкодного доступу до зовнішніх ринків збуту, а також їх підтримка», обмежує коло можливих експортерів зерна. Запропоновані зміни фактично можуть призвести до монополізації шляхів збуту зерна на експорт, що матиме вкрай негативні наслідки і для самих товаровиробників.

По-друге, спроби законодавчо обмежити коло експортерів зерна і надати таке право виключно товаровиробникам та Державному агенту із забезпечення експорту та імпорту зерна і продуктів його переробки вже мали місце в лютому-березні 2011 року. Відповідні законодавчі ініціативи були розроблені в законопроектах №8053 та №8163. Автор листа нагадує, що через те, що ці законопроекті суперечили нормам чинного законодавства, зокрема Конституції України, а також міжнародним договорам, вони не були підтримані учасниками ринку та не були прийняті в цілому.

Ситуація, що виникне у випадку прийняття проекту закону №3882, зумовить вкрай негативні наслідки для суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, що не є товаровиробниками.

Крім того, позбавлення провідних експортерів зерна права вільно оперувати на внутрішньому ринку призведе до раптового для товаровиробників руйнування налагоджених роками зв'язків з покупцями та оптимальних логістичних ланцюгів у період збирання та експорту зернових.

Оскільки основні інвестори будуть позбавленні права вільно функціонувати, користуватися, розпоряджатися інвестиціями, отримувати доходи, вони будуть змушенні зупинити проекти розвитку елеваторної, портової інфраструктури, фінансування аграрного виробництва тощо, аж до повного припинення своєї діяльності, яку вони розвинули у країні за останні 20 років.

Особливо слід звернути увагу, що сьогодні Україна є одним із лідерів на світовому ринку зерна. У випадку ж прийняття проекту закону №3882 позиції України як лідера на світовому ринку зерна можуть бути втрачені.

Також доцільно ретельно оцінити наслідки для інших учасників ринку: зокрема, у разі ухвалення проекту закону №3882 товаровиробники будуть змушені самостійно адмініструвати експорт товарів. Зрозуміло, що із десятків тисяч товаровиробників самостійно здійснювати експорт зможуть лише кілька відсотків, що призведе до монополізації ринку.

Дуже важливо, що проект закону №3882 не відповідає положенням національного законодавства, а саме: положенням Конституції України щодо захисту конкуренції у підприємницькій діяльності, Господарському та Цивільному Кодексам України, Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність, Закону України «Про зерно та ринок зерна в Україні», Закону України «Про захист економічної конкуренції». Щодо міжнародних зобов'язань України проект закону №3882 не відповідає Конвенції про торгівлю зерном та зобов'язанням України, взятим країною при вступі до СОТ.

Тож фахівець переконаний, що прийняття проекту закону №3882 матиме вкрай негативні безповоротні наслідки для вітчизняних підприємств АПК, спричинить остаточну зупинку надходження іноземних інвестицій в агропромисловий комплекс, зумовить ще більшу дестабілізацію на ринку зернових і негативно відіб'ється на економіці країни в цілому.

 

 

 

Стати Агропрофі просто! Лише за кілька кліків!

Події:

Ціни на зернові: