БИТВА ЗА ДОРОГИ, АБО …ВАМ ТРЕБА «ШАШЕЧКИ» ЧИ ЇХАТИ?
Структура АПК України сформована бути приреченою на експорт продовольства. Нині, навіть якби аграрії раптом вирішили обмежити виробництво обсягами внутрішнього споживання, світова спільнота їм цього не дозволить, бо вона залежить від України.
Вітчизняна зернова галузь останнього десятиліття збільшила експорт зерна на 77%. 2013/2014 маркетингового року він становив понад 30 млн тонн, що дозволило перевершити Канаду, Бразилію, Аргентину й увійти до трійки світових експортерів зерна. Минулого МР обсяг експорту досяг 39,5 млн тонн, і це не межа для наших аграріїв. Проте зернова логістика, котра зобов'язана весь цей вал зерна доправити споживачеві, практично вийшла на межу можливого, і подальше нарощування експорту без суттєвих змін у ланцюжку поле-елеватор-порт видається неможливим.
Найбільш природним шляхом експорту для нашої держави є море, проте щоби завантажити зерно у кораблі, його спершу потрібно доправити до порту. З огляду на такі експортні реалії, цілком справедливо можна перефразувати вислів «Навіщо потрібна дорога, якщо вона не веде до порту?».
Довгий час монополістом вантажних перевезень була залізниця, хоча автотранспорт у цьому також брав участь — і до залізничної станції ним зерно везли, і в порт на невеликі відстані, коли до станції було занадто далеко чи просто незручно. Та чим краще працювали українські аграрії, чим більші врожаї вирощували, тим більший вал збіжжя прямував до портів. І настав час, коли залізниця банально перестала справлятися з перевезенням таких обсягів. До того ж положення монополіста негативним чином позначалося на «характері» залізничників — дуже вже вони стали «прохані».
Вловивши тренд, серйозні аграрні компанії почали переорієнтовуватися на інші види перевезень: той, хто дивився якнайдалі — почав будувати флот і річкові термінали, той, хто не заморочувався такою віддаленою перспективою — купував великотоннажні автозерновози або укладав контракт з автоперевізниками. Відтак ринок перевезень експортного збіжжя зазнав певних змін — минулого року 73% зерна доправила до порту «Укрзалізниця», ще 24% перевезли автотранспортом і 3% — річковим транспортом.
БІДНІ ПРО ЛЮДСЬКЕ ОКО, АБО НАРИС ПРО ЧИНОВНИЦЬКУ ЗАЖЕРЛИВІСТЬ
Україна — потенційно одна з найбагатших країн світу, і за державницького управління вона могла би претендувати на провідні позиції серед економік світу. Читати далі....
ПРОГНОЗ ЄБРР: ВІДНОВЛЕННЯ ЗРОСТАННЯ НА ТЛІ СВІТОВИХ РИЗИКІВ
Знову зростає економіка України та Молдови, Росія і Греція виходять з рецесії, «Брекзіт» створює стимули для притоку капіталу до Східної Європи. Згідно з опублікованими 03.11.2016 року останніми економічними прогнозами Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР), у всьому регіоні його операцій у 2016 та 2017 роках очікується пожвавлення зростання, попри те, що зберігаються серйозні ризики. Читати далі...
АГРАРНА ОСВІТА: ПОТРЕБА В РОБАХ, А ПОКИ ПЕРЕВАЖАЮТЬ КОСТЮМИ
У роботі сучасний і якісний інструмент — це вже половина справи. Та для успіху потрібен кваліфікований спеціаліст, який вміє поводитися з цим інструментом. З сучасним інструментарієм
УКРАЇНА ЗБІЛЬШИЛА ЕКСПОРТ ФРУКТІВ НА 38%
На 1 жовтня поточного року наша країна поставила на зовнішні ринки 98 тис. тонн фруктів. Це на 38% більше проти аналогічного періоду минулого року, повідомляється в аналітичних матеріалах
ГУМОР — ТОЧНА НАУКА
Зазвичай у журналістів відносини з математикою складаються подібно до відносин із фізикою. Тобто не складаються зовсім. На щастя, є одна мова, яку розуміють усі — це мова гумору.